השלב הבא במסחר אלקטרוני: קניות דרך טוויטר?

טוויטר, הרשת החברתית השנייה בגודלה והמיידית מכולן, היא מקום נהדר להתעדכן בחדשות בלעדיות או סתם להיקרע מצחוק מציוצים שנונים. אך האם היא יכולה גם להפוך למרכז מסחר ווירטואלי?

בראיון שהעניק למגזין העסקי “בלומברג” בחודש שעבר, סיפר נתן האברד, מנהל מחלקת המסחר החדש של טוויטר, כי הוא שוקד על דרכים מקוריות להטמיע מודל מסחרי ברשת החברתית הכחלחלה. “אנו רוצים לפנות לכל מי שיש ברשותו מוצר שהוא מעוניין למכור, בין אם פיזי או דיגיטלי, ולעזור לו לעשות זאת בצורה אפקטיבית יותר דרך הטוויטר”, סיפר דאז, כשהוא מצית את דמיונם של תאגידי הפרסום ומנגד מעלה חשש מהתמסחרות אצל חובביו המושבעים של הטוויטר.

נכון להיום, למעלה מ-80 אחוזים מן החברות והמותגים בעולם משתמשים ברשת הטוויטר בכדי לפרסם את עצמם ואת מוצריהם. לחברות ענק כגון נייקי ומייקרוסופט יש פרופילים פעילים בטוויטר, דרכם הם מפרסמים את מוצריהם השונים ומציעים מבצעים והנחות. למרות זאת, הקנייה הממשית מתבצעת דרך אתר החנות המקוונת של החברה, אליו מוביל הקישור בטוויטר. את הקונספט הזה בדיוק מתכננים לשנות האנשים בכחול שמנהלים את רשת הטוויטר. ההנחה של האברד וחבריו היא כי המיידיות והספונטניות שמאפייניות את השימוש בטוויטר יובילו לשינוי בגישתם של הקונים הפוטנציאלים כלפי דרכי הרכישה ויהפכו אותן למיידיות גם כן. במילים אחרות, מישהו העלה ציוץ על מוצר מגניב שממש מתחשק לכם לקנות? כל מה שצריך לעשות זה להקליק על כפתור ה”קניה”, שיוצב ליד כפתורי הפיברוטים והריטווטים המוכרים, והוא שלכם.

נייקי טוויטר

ככה זה פועל כיום: פרופיל החנות של נייקי בטוויטר

האברד סבור כי הסיבה שתניע צייצנים לקנות בטוויטר טמונה בדילוג על התהליכים הארוכים יותר של הקנייה המקוונת המוכרת, כמו הצבת המוצר ב-“סל הקניות” וכברת הדרך אותה עובר הגולש עד שהוא מסיים את תהליך הרכישה. ספונטניות צרכנית מרגשת או פריוולגיה השמורה לעשירים בלבד? אתם תחליטו.

עם מטרה ראשונית של הכנסות בגובה מיליארד דולר עד סוף שנת 2014, בטוויטר לא מפחדים ללכת ראש בראש נגד ענקיות מסחר כמו אמזון ו-Ebay. למרות זאת, כרגע חשוב לצנן במעט את ההתלהבות. נכון להיום, עדיין לא ברור מתי השירות היומרני יכנס לתוקף וכיצד בדיוק יפעל ברמה המעשית. המטרה של טוויטר ברורה – ברשת החברתית רואים בממשק הרכישה הפוטנציאלי הזדמנות נהדרת להביא משתמשים חדשים לאתר ועל הדרך גם לנדב פרטים על הרגלי הקנייה של צייצנים למפרסמים הגדולים, שייצרו קמפיינים של פרסום ממוקד ויעיל הרבה יותר (דבר שכמעט ולא קיים היום, ועליו מברכים רוב משתמשי הטוויטר). ועוד לא אמרנו מילה אחת לגבי העלאת ההכנסות מן הרשת החברתית במאות אחוזים.

אף על פי כן, בעוד שעבור הצייצנים בארה”ב ובאירופה, שנוהגים לעקוב במספרים עצומים אחר מותגים וחברות מסחריות, עשוי דווקא השירות לקרוץ, בישראל המצב שונה לחלוטין. החשיפה לטוויטר בארץ היא מן הנמוכות בעולם המערבי והקהילה המקומית עוסקת בעיקר בציוציי הומור וחדשות. חברות מסחריות ומותגים אינם פופולריים בקרב המשתמשים ואלו לא נוהגים לעקוב אחריהם במספרים גבוהים. כאשר לכל זה מוסיפים גם את הסקפטיות המאפיינת את הצרכן הישראלי, במיוחד כשמדוברת בקניות ברשת, קשה לראות כיצד והאם השירות המעניין והחדשני עליו שוקדים בטוויטר יתפוס גם בארץ.

דרך trendhunter, bloomberg

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן