11 דברים שאנשים מאושרים עושים

מסתבר שמה שהופך אנשים למאושרים הן אותן יכולות שאנו נוטים לבטל בהינף יד כמובנות מעליהן, אך הן באמת עובדות. המפתח אל האושר (או לפחות שלוות נפש יחסית) הוא בקבלה עצמית, יכולת להשקיט מעט את השדון הביקורתי שיושב לנו על הכתף ותמיד שופט אותנו לחומרה, ויכולת למצוא דלתות פתוחות גם כשהכול נראה חשוך ואבוד.

אלה לא חוכמות גדולות במיוחד. מנגד, מפתיע עד כמה מעט מהן אנחנו מיישמים. הנה 11 הדברים שאנשים מאושרים עושים, מהבלוג של ג’ייקוב סוקול, באתר Huffingtonpost.com.

1. העריכו את מה שיש לכם

Love in Seattle

דרך: Cynthia Lou

כשאתם מעריכים את מה שיש לכם, הערך של מה שיש לכם עולה. רק אם תהיו אסירי תודה על הדברים הטובים שכבר קיימים בחיים שלכם, תוכלו להיות מאושרים. זאת אפילו בלי שתאלצו לבצע פעולה מסוימת. כל שדרוש הוא שינוי מחשבתי.

 

2. סגלו לעצמכם יכולת להביט בחצי המלא של הכוס

Catch The Wind

דרך: Aeron Nersoya

אנשים מאושרים הם אנשים אופטימיים, והם מייצרים לעצמם דרך חיובית להסתכל על החיים. אנשים אופטימיים תמיד ימצאו דרך להתבונן על המצב בצורה חיובית, וגם כישלון הם רואים כהזדמנות להתפתח וללמוד שיעור חדש בחיים. הם רואים את העולם כמקום בלתי מוגבל של הזדמנויות, בייחוד בזמנים בהם הם מתבקשים ללמוד מהטעויות שלהם.

 

3. תפסיקו להשוות את עצמכם לאחרים

הצורך להשוות את עצמנו לאחרים כדי להרגיש עליונות עליהם אינו דרך בריאה לרכישת ערך עצמי. גם אם אנחנו מרגישים פחות טובים מאחרים, בכך אנחנו בעצם לא נותנים לעצמנו קרדיט על העבודה הקשה שעשינו ומבטלים את ההתקדמות שלנו. השוואה כזאת אינה נובעת ממקום בריא. אם אתם רוצים להשוות את עצמכם למישהו, השוו את עצמכם ל”גרסה הישנה” שלכם.

 

4. היו אדיבים

 

כאשר אנחנו מראים אמפטיה ועוזרים לאחרים, זה מעלה לנו רמת ההורמון הסרוטונין במוח, הורמון שיש יתרונות בריאותיים אדירים, ביניהם הוא גורם לנו להרגיש טוב. עזרה לאחר ללא כוונה להרוויח מכך, מבטיחה שגם מי שנעזר ירגיש טוב וגם האנשים שרואים את המעשה האדיב.

 

5. טפחו את רשת הקשרים שלכם

כדי להיות מאושרים אנו זקוקים לקשרים חברתיים עמוקים ומשמעותיים. מסתבר שבדידות היא ממש לא בריאה, ומחקרים אף מצאו שאחוזי התמותה של אנשים בודדים גבוה פי שניים מהשאר. כשאנחנו מוקפים באנשים שאנחנו אוהבים זה גם גורם לנו להרגיש טוב, כיוון שיש לנו עם מי לחלוק את החוויות והרגשות שלנו. זה גורם לנו להרגיש שאנחנו חלק ממשהו, שאנחנו שייכים ושאנחנו לא לבד.

 

6. סגלו לעצמכם דרכים יעילות להתמודדות

הדרך בה אנו בוחרים להתמודד עם רגעים קשים היא זו שמעצבת אותנו ואת חיינו. לעיתים קורים דברים לא נעימים, אך זה חלק בלתי נמנע מהחיים. כשאנו נמצאים בסיטואציה לא נעימה, קשה לחשוב באותו רגע על דרך טובה להתמודד עם המצב. לכן, כדאי שנכין לנו מראש אסטרטגיות התמודדות בריאות בדיוק לאותם רגעים, כך שברגע שנזדקק להן נוכל לשלוף אותן מהמאגר.

 

7. לימדו לסלוח

לנטור טינה ולשנוא מזיקים מאוד לבריאות הפיזית והנפשית שלנו. המוח שלנו לא יכול להבחין אם מדובר ברגש מהעבר או ההווה. כך, כשאנחנו שונאים מישהו וממשיכים לחשוב על זה כל הזמן, הרגשות השליליים האלו מרעילים אותנו פוגעים בבריאותינו. זה גורם לנו להיות במצב רוח רע שמלווה אותנו לאורך היום.

 

8. הרחיבו את טווח ההתנסויות שלכם

Portrait of young business woman sitting with a laptop on comfortable couch and meditating

דרך: Kirill Kedrinski

כשאנחנו מספקים לעצמנו רצף של התנסויות, אנחנו לא שמים לב לזמן שעובר. זה מצב טוב, זה אומר שאנחנו מרוכזים וממוקדים במטלה שלנו, המודעות והפעולה שלנו מתמזגים. במצב כזה שום דבר לא יוכל להסיח את דעתנו, אנו נהיה לגמרי ממוקדי מטרה.

 

9. למדו להתענג על הנאות החיים

אושר אמיתי לא יכול להתקיים מבלי שנעצור מידי פעם ונהנה מהרגע המשמח. בעידן בו אנו מוצפים גירויים מרובים, קל לשכוח להאט מידי פעם ופשוט להנות מהחוויות המהנות. כשאנחנו שוכחים לעשות זאת, זה מוריד מהיופי של הרגעים מיוחדים בחיינו. אפילו הדברים הפשוטים ביותר בחיים יכולים להיות המהנים ביותר, אם רק נזכור להעריך אותם ולחוות אותם במלואם.

 

10. היו נאמנים למטרות שלכם

Yo tengo que Volar!

דרך: lexander Solorzano

אם נהיה לחלוטין מחויבים למטרות שהצבנו לעצמנו, יתחוללו במחשבות שלנו שינויים חיוביים. אם התחייבנו לעשות משהו, אין לנו ברירה אלא לעשותו. בניגוד לאינטואיציה שלנו, מצבי אין ברירה, כשאנחנו לא יכולים לשנות את דעתנו, גורמים לנו בתת מודע להיות שמחים יותר כי אנו מרגישים שאנחנו מגשימים את עצמנו.

 

11. דאגו לגופכם וטפלו בו

דאגה לגוף חשובה בכדי שנוכל להיות מאושרים. אם הגוף שלנו יהיה במצב טוב, כך גם הנפש שלנו, רק מצב כזה נוכל להגשים את עצמנו ולהיות מאושרים. לא לשווא מחקרים מצאו שמצבם של אנשים עם דיכאון השתפר בזכות עיסוק בפעילות גופנית. פעילות גופנית עוזרת לנו להרגיש בעלי ערך ונותנת לנו תחושה של סיפוק והישג.

תמונות: shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן