הפרופסור לספרות שלא מוכן ללמד ספרים שנכתבו על ידי נשים

פרופסור דיוויד גילמור מאוניברסיטת טורנטו מלמד סטודנטים לספרות, ויש לו כלל מעניין בקורסים: אין כניסה לספרים שנכתבו על ידי נשים. עם יוצאת דופן אחת בלבד.

“אני יכול ללמד רק דברים שאני אוהב”, הוא סיפר למגזין האינטרנטי Hazlitt: “[…] אני לא מעוניין ללמד ספרים שנכתבו על ידי נשים. ווירג’יניה וולף היא הסופרת היחידה שמעניינת אותי, ואני כן מלמד לפעמים את אחד מהסיפורים הקצרים שלה, אבל שוב, כשנתנו לי את העבודה הזאת אמרתי מראש שאלמד רק סופרים שאני אוהב באמת, ואף אחד מהם הוא לא אישה, או סיני. חוץ מווירג’יניה וולף”.

גילמור לא קיבל את תואר הפרופסור דרך המסלול האקדמי, אלא רק לצורך הפיכתו למרצה של המניין באוניברסיטה. במקצועו הוא סופר, שסיפרו Extraordinary מועמד לפרס הגילר. עמיתים רבים יצאו להגנתו, לאחר שהוא זכה להרבה ביקורת ושנאה-אינטרנטית בעקבות הציטוט האומלל הזה. המגנים עליו טענו שהוא אינו שונא נשים, והוא פשוט התבטא בלי לחשוב יותר מדי על התוצאות.

ואכן – זכותו של המרצה לספרות לא להכליל יצירות של נשים בקורסים שלו, אם הוא לא חושב שהן מתאימות לנושאים שהוא מעוניין ללמד את תלמידיו. בנוסף לנשים, הפרופסור גם לא מלמד ספרות של סופרים סיניים או קנדיים מאותה סיבה בדיוק. מצד שני, הלגיטימיות הזאת לא גורמת לכל זה להיות פחות מסריח.

דרך Salon. תודה לטלי קורל

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן