למה מלתחות הנשים מתיישנות בקצב מהיר יותר מבעבר

סקר חדש שנערך לאחרונה מצא שלמרות שלאישה יש בממוצע 107 פרטי לבוש, היא עדיין תמצא את עצמה עומדת בעצב מול ארון הבגדים שלה ותאמר בדרמטיות “אין לי מה ללבוש”, לפחות פעם בשבוע.

כותבת שורות אלו הזדהתה מאוד עם הממצאים למרות שהיא באופן אישי אינה מוצאת מה ללבוש בכל ימות השבוע. הסקר אמנם נערך עבור חברת Sharps Bedrooms ומתבסס על נשים, אבל גם גברים מוזמנים להזדהות.

מסתבר שהסיבה העיקרית לאשליית הארון הריק היא “אשמת” הפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות. הרי לפניה פייסבוק והטוויטר ושאר תחלואות אלו, לא הייתה לנו דרך מיידית לזכור שכבר לבשנו את הבגדים האלו או שקנינו אותם ממש מזמן. כמובן, מלבד צילומים, וגם תמיד היו האנשים המעצבנים האלו שאמרו לנו הי לא לבשת את זה כבר פעם אחת? אבל עשיו כשאנחנו מצטלמים כל שניה ובכל פוזה אפשרית, אנו עלולים לחוש שאולי מה שלבשנו בתמונות לפני חמישה ימים בלבד כבר ממש ישן ואנחנו צריכים לקנות בגדים חדשים.

מהסקר עולה כי הסיבות הנוספות שגורמות לנו להרגיש שאין לנו מה ללבוש הן שהבגד צמוד מדי, גדול מידי, לא נקי…מידי או מקומט מידי. אבל הפאניקה האמיתית נוצרת כאשר נשים ממהרות וצריכות לעוף לאנשהו. בדיוק ברגע הזה הן מבינות שכבר לבשו את זה בפייסבוק לפני חצי שעה אז זה ישן והגיע זמן לקנות בגדים חדשים, או לחלופין הן פתאום מגלות שהחולצה ממש לא מתאימה למכנס או ללק או לאישונים בעיניים. מסתבר ש67% מהנשים אפילו מרגישות שעבורן זאת טראומה למצוא מה ללבוש לפני אירוע חשוב, ו64% מאותן נשים אומרות שהן בסוף לא מוצאות מה ללבוש והולכות לקנות בגד חדש לאירוע.

אמנם, אפשר לחוש הזדהות עמוקה מאוד עם ממצאי הסקר, אבל כמובן שחשוב לזכור שהסקר הזה נערך על ידי חברה מסחרית, אם כי לא חברה שבהכרח מעוניינת שנקנה יותר בגדים. החברה מייצרת ריהוט משרדי וריהוט חדרי שינה בהתאמה אישית, וסביר להניח שהחברה הזו פשוט רוצה להכיר את הקהל שלה. אולי גם אפשר לראות את הממצאים כחומר למחשבה, מדוע דווקא היום בעידן של שפע, אנשים לא רק נשים, מרגישים שאין להם כלום, או שיש להם ממש מעט. בעידן של שיתוף, אנחנו עוסקים יותר ויותר במדידות שלנו מול אחרים.

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן