15 טיפים מנצחים ל-iOS 7 החדשה של אפל

היא צבעונית, היא מסנוורת ויש בה לא מעט פיצ’רים חדשים שיכולים להיות קצת מבלבלים. באפל מתגאים שמיליוני משתמשים כבר שדרגו את האייפון שלהם למערכת ההפעלה החדשה iOS 7 – אך לשדרוג נלווית מורכבות ובלבול שנובעת בחלקה מהעובדה כי מדובר במערכת הפעלה חדשה וכי אפל שינתה חלק מהפונקציונליות הבסיסית של המערכת ובכך הפכה קצת פחות ידידותית.

אם כבר שדרגתם את המכשיר ואתם לא כל כך מוצאים את עצמכם בנבכי המערכת החדשה – הנה מספר טיפים פשוטים שיעזרו לכם להבין מי נגד מי, ולהתחיל להשתלט שוב על האייפון שלכם:

1. חסכו בחיי הסוללה

הטענה הכי משמעותית על תפקוד מערכת ההפעלה החדשה היא בזבוז הסוללה הגדול שלה, בייחוד במכשירים ישנים בהם הסוללה כבר די חלשה.

זה רק טבעי שמערכת חדשה עם פיצ’רים חדשים תרוקן את הסוללה מהר יותר מקודמתה – אבל אם המצב הפך אצלכם לבלתי נסבל יש כמה צעדים פשוטים שאפשר לעשות כדי להקל על הבטריה המסכנה.

בהגדרות המכשיר, גשו ל”כללי” ואז ל”עדכון יישומים ברקע”. אם תכבו את כל המתגים הירוקים זה יגרום לכך שהאפליקציות יתעדכנו רק כשתיגשו אליהן – מה שיחסוך מאוד בסוללה.

לא מספיק? גשו בהגדרות ל”נגישות”, ואז ל-Reduce Motion. האופציה הזאת תוריד את כמות האנימציות החדשות במערכת ההפעלה – מה שאומר שהיא טיפה פחות יפה, אבל הרבה יותר יעילה.

אפשר גם לכבות את שירותי המיקום (GPS) ולהוריד את בהירות המסך – טיפים שתמיד עוזרים לחיי הסוללה.

2. הכירו את “מרכז הבקרה”

מרכז הבקרה הוא הדבר המוזר שעולה כשמחליקים את האצבע כלפי מעלה מהחלק התחתון של המסך. במבט ראשון הוא מעט מחליץ כי הוא כולל המון אייקונים – אבל זה החידוש הכי שימושי בכל מערכת ההפעלה הזאת, וחבל לוותר עליו.

שחקו בו קצת: הדליקו את הפנס באמצעות אייקון הפנס, גשו במהירות למחשבון או לשעון המעורר ושנו את בהירות המסך. אחרי שתשחקו טיפה עם כל ההגדרות תבינו במהרה שהשד לא כל כך מפחיד – ותוכלו להתחיל להשתמש במרכז הבקרה בקביעות כדי לשנות הגדרות חשובות במכשיר בשניות בודדות.

מצד שני, אולי המנהג של מרכז הבקרה לעלות מהצד התחתי של המסך גם כשאתם בתוך אפליקציות לא מתאים לכם. אפשר לכבות את האפשרות הזאת בהגדרות (“מרכז בקרה” –> “גישה מתוך אפליקציות”), כך שהמרכז יהיה זמין אך ורק ממסך הבית.

3. שיחות חינם על חשבון אפל

זוכרים את FaceTime, הגירסה של אפל לשיחות וידאו? אז עכשיו יש גם FaceTime Audio, שהן בעצם שיחות קוליות שאפשר לבצע על חשבון אפל.

איך זה עובד? אצל אנשי קשר שיש להם אייפון עם iOS 7 תתווסף אפשרות להתקשר אליהם באמצעות פייסטיים או בוידאו (אייקון של מצלמה) או באודיו (אייקון של טלפון). השיחות מתבצעות באמצעות רשת האינטרנט – ככה שמומלץ לנהל אותם רק כשאתם מחוברים ל-Wi Fi, כדי לא לבזבז את חבילת הגלישה סלולרית.

4. שימו לב איפה אתם מחליקים את האצבע

רוצים לחזור מסך אחד אחורה? החליקו את היד מהצד השמאלי של המסך לצד הימני שלו. המחווה החדשה הזו עובדת על פני כל מערכת ההפעלה, ומאפשרת לחזור צעד אחד אחורה בלי לחפש כפתור ייעודי.

5. לאן נעלם החיפוש?

ב-iOSים הקודמים היה מסך חיפוש ב”צד” השמאלי של מסכי הבית, שאפשר לחפש אפליקציות, אנשי קשר, שירים וכדומה. במערכת החדשה הוא נעלם – או בעצם עבר דירה.

כדי להגיע לחיפוש החליקו את האצבע למטה מהחלק האמצעי של המסך (לא מהעליון, שכן זה יעלה את מרכז ההתראות). ניתן לעשות זאת מכל מסך בית – והאמת שזו דרך הרבה יותר פשוטה להגיע לשם.

6. איך מצלמים וידאו?

אפליקצית המצלמה של אפל עברה שינוי מהותי בעיצוב – ועכשיו כבר אי אפשר לעבור בין צילום תמונות לוידאו על ידי הסוויץ’ המוכר מהמערכות הקודמות. כדי לעבור בין מצבי הצילום השונים יש להחליק את האצבע על המסך, ימינה ושמאלה. מתחת לאיזור הצילום ניתן לראות לאן צריך להחליק כדי להגיע לאיזה מצב צילום: וידאו, תמונות, ריבוע (מסגרת מרובעת, מתאים לאינסטגרם),פנורמה וכו’.

רואים את סימני העיגולים המוזרים בפינה הימנית תחתונה? לחיצה עליהם תאפשר לכם לצלם עם פילטרים בסגנון אינסטגרם.

7. לשתף כמה תמונות בבת אחת

עוד חידוש מצויין שקשור לתמונות הוא האפשרות לשתף כמה תמונות במקביל דרך מייל או הודעות. במערכות הקודמות היינו מוגבלים לשיתוף של תמונה אחת כל פעם – וזה היה די מעצבן. לא עוד.

בחרו את התמונה הראשונה שברצונכם לשתף ולחצו על כפתור השיתוף (ריבוע עם חץ למעלה, בפינה השמאלית-תחתונה). במסך השיתוף החדש תוכלו לדפדף בין תמונות חדשות ולבחור עוד מהן. כשתסיימו לבחור בחרו את הדרך בה ברצונכם לשתף את התמונות – וזהו.

8. דרך חדשה לעיין באלבומים

אלבום התמונות עצמו עבר שינוי בשיטה בה הוא ממיין את התמונות – שינוי שעלול קצת להפחיד בהתחלה, אבל מאוד נוח כשמרגלים אליו.

האלבום בעצם מחלק את עצמו אוטומטית לשנים, “אוספים” (תמונות שצולמו בסמיכות זו לזו במשך מספר ימים) ולרגעים (תמונות שצולמו ביחד). בכל רגע ניתן לחזור רמה אחת אחורה על ידי החלקת האצבע מצד שמאל של המסך לצד הימני.

מומלץ לחקור קצת את הסידור החדש. ברגע שתתרגלו אליו תתקשו לחזור אחורה. אם בכל זאת תרצו לחזור אחורה – ניתן לעבוד לתצוגת “אלבומים” (על ידי לחיצה בתפריט התחתון) במקום “תמונות” ולחזור לסידור הקודם.

9. השעון הדובר

טיפ קטן וחמוד: האייקון של השעון במסך הבית שלכם? הוא זז בזמן אמיתי ותמיד מראה את השעה הנכונה.

10. לעדכן את האפליקציות באופן אוטומטי

ב-iOS 7 כבר אין צורך לעדכן את כל האפליקציות בצורה ידנית דרך חנות אייטיונז. בפעם הראשונה שתיכנסו לחנות היא תשאל אתכם אם תרצו להפעיל את האפשרות לעדכן את האפליקציות אוטומטית. אם תבחרו “כן”, האייפון יבדוק פעם ביממה האם יש עדכונים זמינים – ואם כן יוריד ויתקין אותם לגמרי לבד.

תמיד אפשר לשנות את האפשרות הזאת דרך הגדרות, iTunes & App Store ואז הזזת מתג ה”עדכונים אוטומטיים” בתחתית מסך.

11. תפסיק לעקוב אחריי!

אפל הוסיפה במערכת ההפעלה החדשה אפשרות בה הטלפון “לומד” איפה אתם מסתובבים באופן קבוע, זאת כדי לשפר תוצאות חיפוש. אם לא נוח לכם להיות נעקבים על ידי התפוח הגדול, ניתן לכבות את זה בהגדרות –> פרטיות –> שירותי מיקום –> שירותי מערכת וכיבוי Frequent Location (לא קיים במכשירים ישנים).

12. איך סוגרים אפליקציות?

ממשק ריבוי-המשימות החדש מבלבל לא מעט אנשים שלא מבינים איך לסגור אפליקציות לא רצויות. התשובה פשוטה: שימו אצבע על התמונה של האפליקציה שאתם לא רוצים והחליקו אותה למעלה. האפליקציה תעוף מהמסך ותסגר. אפשר לעשות זאת גם באמצעות כמה אצבעות ליותר מאפליקציה אחת כל פעם, וזה די כיף.

13. את מסננת אותי!

עוד אפשרות חדשה היא האפשרות לחסום מספרי טלפון ואנשי קשר מסויימים. ניתן לעשות זאת על ידי מציאת איש הקשר שרוצים לחסום, ובחירה ב”חסום את המתקשר” בתחתית המסך. ניתן גם לחסום מספרים שלא שמורים בזכרון המכשיר על ידי מסך השיחות האחרונות, ולחיצה על ה-i הכחול מימין לשם המתקשר.

14. מתי נשלחה ההודעה?

טריק נחמד ונחבא אפשר למצוא באפליקצית ההודעות. החליקו את האצבע שלכם ממרכז המסך שמאלה ותוכלו לראות את השעה המדוייקת בה נשלחה כל הודעה והודעה.

15. הטיפ האולטימטיבי: פשוט שחקו עם המערכת

היתרון הגדול במערכת ההפעלה של אפל היא שקשה מאוד “לשבור” אותה. לא מסתדרים עם המערכת החדשה למרות כל הטיפים? קחו לכם שעה, שבו בנחת ופשוט שחקו איתה. לחצו על כפתורים, בדקו אפליקציות חדשות, נסו לאתגר אותה. אנחנו די בטוחים שמהר מאוד תבינו שהשד לא כל כך נורא.

עם זאת, אם אתם לא כל כך בקיאים בתפעול מערכות הפעלה – היינו ממליצים לכם לא לשחק באפליקצית ההגדרות – שיכולה לגרום לשינויים מהותיים בהפעלת המכשיר שלאו דווקא תדעו איך להחזיר לאחר מכן. בהצלחה!

נתקלתם בעוד הפתעות וטיפים במערכת החדשה? ספרו לנו בתגובות!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן