10 בעלי החיים המכוערים ביותר בעולם

מי שמטיל ספק בתורת האבולוציה עושה זאת לרוב מסיבות דתיות. אולם, לפעמים גם האתאיסט הגדול ביותר תוהה לעצמו כיצד לעזאזל יצרה הברירה הטבעית בעלי חיים כל כך מכוערים. מוקדם יותר החודש, זכה דג ה-“בלובפיש” בתואר החיה המכוערת בעולם מטעם האגודה הבריטית לשימור חיות מכוערות. הדג, שצורתו מזכירה עיסת ג’לי מלאת מרמור, בהחלט לא ניחן ביופי רב, בלשון המעטה, אך האם הוא באמת המכוער שבין בעלי החיים? יצאנו לבדוק. דרכי הטבע נסתרות לעיתים, ואולי עדיף שהיו מסתירות מפנינו גם את עשרת בעלי החיים הבאים:

חיות מכוערות

10. אקסולוטל מקסיקני

ביתה של הסלמנדרה המימית הזאת הוא במקסיקו. בדומה לפיטר פן, נראה כי היצור הקטן והמיוחד הזה לא מתבגר לעולם מאחר ואת כל חייו הבוגרים הוא יכול לבלות בתור ראשן ואף להעמיד צאצאים. למעשה, היצור המוזר ימשיך לצמוח ולהזדקן כל עוד תנאי הסביבה יאפשרו לו זאת. אולם, ברגע שהתנאים יורעו, יתפתח לפתע האקסולוטל לצורה שונה לחלוטין, יאבד את זימיו ויגדל ריאות, ויצא אל עולם היבשה. הוא דווקא חמוד מאוד. מה הוא עושה ברשימה הזו?

אקסלוטל

9. איי-איי

אם לא די בכך שהקופיף הזה נראה כמו תוצאה של הזדווגות בין למור וחולדה, הרי שגם בארץ מוצאו, מדגסקר, הוא נחשב למביא מזל רע והשבטים המקומיים נוהגים לטבוח בו ללא רחמים. אפילו שמו, “איי-איי”, מסמל מקומיים קריאת אזהרה והרדיפה אחריו, לצד הרס בית גידולו הטבעי, הובילו את הקופיף המסכן לסכנת הכחדה של ממש. רק בריאות (ויופי).

איי איי

8. תמנון דמבו

כשהוא נקרא על שמה של הדמות המפורסמת של דיסני, מראה סנפיריו הוא הדמיון היחיד אותו חולקים התמנון המפחיד והפילון המעופף. בעומק של כמעט חמישה קילומטרים מתחת למים, שוכן תמנון הדמבו ומחכה לטרפו. סנפירים אלו עוזרים לתמנון לרחף בצמוד לקרקעית האוקיינוס, שם הוא צד תולעים, סרטנים ושאר זוחלים ימיים אחרים. כל עוד חמישה קילומטרים של אוקיינוס מפרידים בינינו, אנחנו רגועים.

תמנון דמבו

7. קיפודן נמלים אוסטרלי

קיפודן הנמלים האוסטרלי לא השתנה כלל מאז התקופה הפרהיסטורית. ייחודו העיקרי, פרט למראהו המרתיע, הוא יכולתו להטיל ביצים על אף היותו יונק. הקיפודן עסוק בציד נמלים ברוב שעות היום, אותם הוא מלקט עם לשונו הארוכה והדביקה ואז הופך אותם לעיסה גדולה אותה בולע. אה, ויש לו גם פין בעל ארבע קצוות. המממ.

קיפודן

6. חולדת חפרפרת עירומה

עם שם כל כך מחייב, החפרפרת הזאת בהחלט לא מאכזבת. חסרת שיער, דומה לשד וכשהיא מבלה את כל חייה מתחת לפני האדמה, חולדת החפרפרת העירומה מנהלת אורח חיים צייתני למדי. המלכה הינה היחידה שמזדווגת ושאר הפריטים במושבה עסוקים בלחפור תעלות ולהגן על צאצאייה. המזל שלנו הוא שהיא נמצאת מתחת לפני האדמה, אחרת אנחנו היינו צריכים לחפור תעלות ולהתחפר בתוכן מפנייה.

חולדת חפרפרת

5. צפרדע סגולה

אחד מכינוייה של הצפרדע הסגולה הוא “אף חזיר”, ולא בכדי. כשהיא מצוייה ביערות דרום הודו, הצפרדע בעלת הגוף הנפוח והעגלגל היא בעלת ראש זעיר במיוחד ולו חוטם קטן וחד המזכיר בצורתו את חוטמו של החזיר. במוטיב שחוזר אצל רבות מהחיות המככבות ברשימה, גם הצפרדע הסגולה נוהגת לבלות את רוב ימי חייה מתחת לאדמה ויוצאת אל האוויר הפתוח רק למשך שבועיים בשנה, בהם היא מזדווגת.

צפרדע סגולה

4. קוף חוטם

מישהו חייב לומר את זה בקול – לקוף הזה יש אף ענק! הזאולוגים, שלא היו בטוחים למה האף באמת משמש, הסיקו בסופו של דבר כי החוטם העצום נועד, החזיקו חזק, למשוך נקבות. למעשה, צורתו המיוחדת של אפם מגבירה את עוצמת קריאות הזיווג של הקופים ועל ידי כך משיגה את תשומת ליבן של נקבות הלהקה. בנוסף, קוף החוטם הוא גם שחיין מעולה ואין ספק כי הוא הכי יפה כאשר הוא נמצא מתחת למים. סתם, הוא לא מכוער אלא שונה ומיוחד.

קוף חוטם

3. מנעלן

זה דינוזאור? זאת יען? ובכן, זהו רק שקנאי מכוער במיוחד. כשהוא מקנן בביצות גדולות ומבודדות (מזל) באפריקה, העוף הגדול משתמש במקור הענק שלו בכדי לפלס את דרכו בביצות הסבוכות ולתור אחר דגיגים במים. שמו אגב, “מנעלן”, נגזר מהמילה נעל. דווקא יש בו מן החמידות.

נעלן

2. דג זאב

הדג הטרופי, שמצוי באגמים ונהרות בדרום אפריקה, בהחלט עשוי מן החומר של סיוטים. אם לא די במראהו המזעזע, הרי שהוא גם עצום בגודלו ומגיע עד לאורך של מטר, עם משקל של 40 קילוגרמים. ואם כל זה לא הספיק לכם, אז אולי חשוב לציין כי הוא גם אגרסיבי ודייגים מקומיים הותקפו על ידו פעמים רבות, כשבמקרה אחד הוא גם הרג כלב שנפל אל תוך האגם. להזהר, להתרחק ובעיקר לא להסתכל יותר מדי. נראה כמו משהו מפיוצ’רמה.

דג זאב

1. בלובפיש

והרי למנצח הגדול – הבלובפיש, שזכה לאחרונה בתואר המפוקפק “החיה המגעילה ביותר בעולם”. מקום מושבו של דג הבלובפיש הוא באוסטרליה וניו זילנד. כשהוא נצפה על ידי בני האדם פעמים ספורות בלבד (ואיש לא בוכה על כך יותר מדי), הדג המחריד במראהו נמצא בעומק של למעלה מקילומטר מתחת למים. בכדי לשרוד במעמקים שכאלו, הכוללים לחץ אטמפוספרי גבוה במיוחד, פיתח הבלובפיש צורה ג’לית בעלת צפיפות נמוכה רק במעט מזו של מים. תכונה זו מאפשרת לו לצוף בעדינות מעל הקרקעית, שם הוא ניזון מאצות ופלנקטון, ועסוק בעיקר בלהמשיך להיות ממש מכוער.

בלובפיש

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן