האייפון המוזהב אזל מהחנויות? הטריק השיווקי של אפל

מכל שלל האייפונים הצבעוניים שהושקו בסוף השבוע האחרון, נראה שהדגם המוזהב של ה-5S הוא הפופולרי מכולם. על פי כל הדיווחים, האייפונים המוזהבים נחטפו מהחנויות תוך דקות ספורות, ובשלב זה אי אפשר להשיג אותם בשום מקום אלא אם כן אתם מוכנים לשלם אלפי דולרים באיביי.

אך כמו תמיד כשמדובר במוצרים של אפל – עולה השאלה האם החוסר בחנויות הוא אמיתי, או שמדובר בפיקציה שיוצרים אנשי השיווק של אפל בשביל להעלות את ההייפ והביקוש. במקרה של האייפון המוזהב – ככל הנראה מדובר באופציה השניה.

ה-Business Insider החליט לבדוק את הנתונים שמאחורי האייפון המוזהב. המכשיר עצמו לא מצופה בזהב אמיתי, אלא באלומיניום שנצבע בזהב. על פי מחירי המסחר של אלומיניום, נראה שאין שום חוסר בחומר הזה: למעשה, מחיר האלומיניום נמצא בחודשים האחרונים בשפל.

המסקנה: אלא אם כן האנליסטים של אפל ממש פישלו בהערכה שלהם לביקוש האייפון המוזהב ולא נערכו בהתאם – הייצור שלו הוגבל בכוונה, כדי ליצור את המחסור המלאכותי הזה. בניגוד לגימור המוזהב – נראה שבחלקים אחרים של האייפון 5s לאפל אכן יש בעיות ייצור: אנליסטים מעריכים שמפעלי הייצור לא מצליחים לייצר מספיק מעבדי A7 כדי לעמוד בביקושים – מה שיוצר חוסרים אמיתיים של הדגם על כל צבעיו.

עוד נתון מעניין הוא ההשוואה שעשו ב-Buisness Insider לאייפון 5C הפלסטיקי, שזמין בשפע בחנויות. בעוד מחירי האלומיניום צנחו בחודשים האחרונים – מחירי הפלסטיק דווקא עלו ויש להם ביקוש רב- מה שלא הפריע לאפל להצטייד מראש במספיק פלסטיק לכולם.

המחסור של האייפון המוזהב הספיק להפוך אותו לסמל סטטוס, למכשיר שכולם רוצים להשיג. סביר להניח שברגע שהמלאי יחזור לסדרו – האפיל של המכשיר הזה יירד. עד אז – שיהיה לכם בהצלחה לנסות להשיג אחד. הטריק של החוסר המדוה אינו חדש, כמובן, ואף אינו המצאה של אפל, אך אפל שכללה אותו לכדי אמנות. אז בפעם הבאה שתקראו בתקשורת על “מחסור במוצר אפל עקב הביקושים” תדעו שסביר להניח שהאמת שונה לחלוטין.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן