מחקר: מה סוג הקפה שאתם שותים אומר על האישיות שלכם

מחקר פסיכולוגי חדש שנערך בנושא טעמים בקפה גילה כי יש קשר בין סוג הקפה שאנו אוהבים לתכונות האישיות שלנו.

את המחקר הזה ערכה הפסיכולוגית ד”ר ראמאני דורבסולה בקרב 1,000 אוהבי קפה מושבעים, ובמהלכו נמצא קשר בין סוג הקפה ששתה הנחקר לבין תכונות האישיות שלו. המחקר מתואר בספרה של דורבסולה, You Are WHY You Eat: Change Your Food Attitude, Change Your Life, ולפיו אנשים שאהבו סוג קפה מסוים נוטים לחלוק תכונות אישיות דומות בהן מופנמות והחצנה, פרפקציוניזם, סבלנות, חמימות, רגישות ועוד. 

במסגרת המחקר הוצגו לנשאלים תחרישים שונים הנוגעים למצבים בחיי היום יום בהם היחס לתורים, תכנון ארוחת הערב, איך מתנהל סוף שבוע טיפוסי אצלם ועוד. הנשאלים התבקשו לבחור מסדרה של גישות להתנהלות במצבים אלה. על אף שהתוצאות מעניינות, מומלץ בחום לא לקחת אותן יותר מדי ברצינות משום שסביר להניח שאנשים רבים ימצאו את עצמם בין קטגוריות שונות, ואי אפשר לשפוט אישיות על הקפה לבדו. 

הנה סוגי הקפה ותכונות האישיות של השותים אותם, כפי שנמצא במחקר. אז מהו סוג הקפה המועדף עליכם?

קפוצ’ינו – אדם שאוהב קפה עם כמות גדולה של קצף, למשל קפוצ’ינו, הוא שתלטן, בעל נטיות כפייתיות ופרפקציוניסט. הוא אף רגיש מאוד ונוטה לדאוג יתר על המידה. יחד עם זאת הוא מקפיד לשמור על בריאותו.

אייס קפה – אנשים ששותים אייס קפה או כל סוג אחר של קפה קפוא וממותק היטב הם מנהיגי דעה יוצרי טרנדים ואוהבים לנסות דברים חדשים. בנוסף לכם הם בעלי דמיון מפותח, ספונטניים וילדותיים.

לאטה – לפי ממצאי המחקר, אנשים ששותים לטה או מוסיפים חלב לקפה שלהם הם אנשים שנוטים לצאת מגדרם כדי לרצות אחרים. הם אוהבים קונפורמיות, ונוהגים להקדיש הרבה מזמנם לאחרים, לעיתים מעבר ליכולתם.

קפה שחור – מי ששותים קפה שחור נוטים לאהוב פשטות, הם ענייניים, יעילים וסבלנים אך מקובעים בדרכם ואינם אוהבים שינויים. הם בעלי אופי שקט ומצוברחים לעיתים קרובות.

קפה אינסטנט – אנשים שאוהבים לשתות קפה נמס או כל קפה אינסטנט אחר הם מצד אחד בעלי אופי מאוד נוח והם מאוד רגועים, אך הם אינם טובים בתכנון זמנם ונוטים לדחות מטלות.

המחקר גילה כי שותי קפה שחור הם ישירים ואוהבי תכלס, שותי נטול כפול, קפה סויה וקצף כפול נוטים להיות אובססיביים, חובבי שליטה ואוהבים לרדת לרמת הפרטים הקטנים. שותי הלאטה נוטים להיות נוירוטים וחשוב להם לרצות, בעוד שותי קפה אינסטנט למיניהם נוטים להיות דחיינים. לבסוף, אנשים שאוהבים את הקפה שלהם מתוק במיוחד הם ילדים מגודלים ששימרו את טעמי הילדות והם רגישים באופיים וצעירים בלבם. 

ד”ר דורבסולה מציינת כי למרות המחקר האיכותני, “אנחנו לא מוגדרים באמצעות הטעם שלנו בקפה באותה מידה שסימנים אסטרולוגיים לא קובעים את האישיות שלנו. ייתכן שתהיו שותי לאטה חובבי שליטה או שותי קפה שחור פרפקציוניסטים. אם היה כל כך קל לסווג אנשים, החיים היו משעממים ובלתי מאתגרים”. 

עם זאת, במובן הרחב יותר, הבחירות שלנו בחיים אומרות עלינו לא מעט. האישיות שלנו מקבלת ביטוי במונים רבים בחיים שלנו – מערכות יחסים, עבודות, תפישות וגישות – וכמובן שתשפיע גם על הבחירות שלנו. אנשים עם אישיות מסוימת עשויים לאמץ חידושים ודרכי מחשבה חדשות מהר יותר מאחרים. אנשים חרדים ומודעים עשויים להיות זהירים יותר בבחירות שלהם ומי שחי בשביל היום עשוי להציב דגש על הנאות היום על חשבון מחר. הספר של דורבסולה מתייחס לתפישת הבחירה בחיים והאופן בו היא מושפעת ממשתנים שונים: ביולוגיה, אנשים אחרים, חשש ואישיות. בחירות מסוימות בחיים נראות פחות כמו בחירות מודעות אלא דברים שקורים לנו. האם זה גורל שנגזר מראש? כלל לא, על פי המחברת, חוסן נפשי של אדם נמדד ביכולתו לצאת מעצמו כאשר המציאות מחייבת. אז צאו מעצמכם, שתו עוד קפה ותעשו משהו חיובי בשביל עצמכם היום. זה יקבע את גורלכם הרבה יותר מהקצף שמעטר את הקפה החם.

דרך טלגרף, אינדיפנדנט

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן