סוכר ‘הסם הכי מסוכן בזמננו ויש לשווקו עם אזהרה לציבור’

כתבה: רונית אפטר

במדינה שמובילה מדיניות נגד הפללת צרכני קנביס מבינים שיש סמים מסוכנים בהרבה ומובילים לרפורמה במדיניות הבריאות הציבורית ביחס אליהם. סוכר הוא הסם המסוכן ביותר בזמננו ויש לשווקו עם אזהרה לציבור מפני הסכנות הטמונות בו, כך על פי בכיר במינהל בריאות בהולנד.

ארגון הבריאות של אמסטרדם קבע כי עקב הסכנה לבריאות הציבור, משווקי הסוכר צריכים לצרף אזהרות בריאותיות, בדיוק כמו סיגריות. על כן, על גבי מוצרי הסוכר תצורף אזהרה לציבור כי סוכר במינונים גבוהים הוא ממכר. ראש ארגון הבריאות של אמסטרדם, פול ואן דר ולפן, הסביר כי מדובר בסם הכי מסוכן בעידן המודרני, והבעיה המרכזית ב”סם” זה היא קלות ההשגה והצריכה שלו.

הוא ציין כי סוכר מסוכן בדיוק כמו אלכוהול וסיגריות, ועל הממשלות להרתיע אנשים מפני ה”שימוש” בו ולהגביר את המודעות בציבור אודות הסכנות שבצריכתו. מסתבר שצריכה גבוהה של סוכר משבשת את התיאבון, וגורמת למי שצורך אותו לרצות להמשיך לאכול. כמו כן צריכה של סוכר גורמת לרצות לצרוף עוד ועוד סוכר בכמויות הולכות וגוברות, בניגוד למאכלים אחרים.

ואן דר ולפן אף מרחיק לכת ואומר שצריכת סוכר היא התמכרות, שקשה להיגמל ממנה בדומה להתמכרויות אחרות. הוא מציע כצעד נוסף לטיפול בבעיה, שתוגבל בחוק כמות הסוכר המותרת להוספה למזון מעובד, ומשווקים שיחרגו מכמות זו ייקנסו.

הכוונה להטיל מס על הסוכר המוסף במזון נובעת גם מכך שסוכר עלול לגרום לסוכרת והשמנה. נוסף על הדאגה לחולי הסוכרת ובעלי עודף משקל, ואן דר ולפן ציין כי העלייה בתחלואה עקב צריכת סוכר מוגברת תגרום להוצאות גבוהות יותר של מערכת הבריאות ההולנדית.

דרך האפינגטון פוסט, טלגרף. תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן