בית המשפט קבע: מותר לאונן בפומבי כל עוד זה לא אישי

בית משפט בשוודיה פסק כי מותר לאונן בפומבי, כל עוד המעשה לא מכוון כלפי אדם ספציפי.

הפסיקה התקבלה לאחר שגבר כבן 65 אונן בחוף בשוודיה. הוא הואשם בעבירת מין, אך במהלך המשפט התברר כי האיש לא תקף אף אחד ולא הטריד מינית אדם, חיה או יצור ימי.

על כן, בית המשפט פסק, כי הגבר לא יואשם בתקיפה מינית ואפילו לא בחשיפה ואוננות ברשות הרבים, וקבע בפסיקה תקדימית כי זה בסדר “לשחק עם עצמך” בפומבי.

המקרה התרחש בחוף של נהר גדול בדרוויקן (Drevviken) שבשוודיה, דרומית לעיר שטוקהולם. במשפט בבית המשפט המחוזי “סודרטורן” (Södertörn) התברר כי הגבר הפשיל את מכנסיו בחוף והחל לאונן.

באופן מפתיע, בפסיקה נקבע כי אומנם הגבר חשף עצמו ואונן בפומבי, אך הוא לא עבר על החוק כיוון שהמעשה לא כוון כלפי אדם ספציפי. התובע הציבורי במשפט, אולופ ורטהאמר, אמר לעיתון “מיטי” (the Mitti newspaper) כי “על מנת שאירוע כזה ייחשב כתקיפה או הטרדה מינית עליו להיות מכוון כלפי אדם אחד או יותר. “אני חושב שפסק דינו של בית המשפט הוא סביר”, הוא אמר.

המשפט עורר דיון סוער בשוודיה הידועה אמנם כמדינה יותר סלחנית וליברלית בתחום החברתי, אבל פסק הדין נחשב תקדימי גם שם, ומעלה חשש שאולי עכשיו אנשים יצאו בהמוניהם אל המרחב הציבורי ו”ישחקו עם עצמם” לעיני כל, בידיעה שלא יענשו על כך. כמובן שהחשש הגדול מכל הוא, שילדים יחשפו לאירועים אלו.

לצורך השוואה, אגב, אדם שמאונן בפומבי בבריטניה מואשם בגין חשיפה מגונה בפומבי ומוטל עליו קנס כספי סמלי. גם ארה”ב מאוד לא סלחנית כשזה נוגע לנושא זה, ואדם שנוגע בעצמו לעיני כל מועמד לדין ומקבל על כך עונש, מקרה ידוע הוא כאמור האוננות של ג’ורג’ מייקל בשירותים ציבוריים, אי-שם בתחילת שנות ה-2000 בארה”ב. בישראל הנושא קצת מוזר. למשל, בשנת 2012 אירע מקרה שמזכיר קצת את האירוע משוודיה. גבר כבן 40 מירושלים הועמד לדין בגין אוננות וחשיפה ציבורית, אך זוכה מאשמה לאחר שבית המשפט קבע כי רכב הוא מרחב פרטי. אך בניגוד למקרה בשוודיה, מעשה העינוג העצמי דווקא כוון כלפי אדם ספציפי, והגבר טען בבית המשפט כי עצר את רכבו לענג עצמו לאחר שראה ברחוב אישה יפה.

דרך dailymail.co.uk, thelocal.se

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן