מבריק: למה כל הטלפונים לא נראים כך?

זו התקופה הזאת בשנה שוב. אפל מכריזה על אייפון חדש – ורבבות בעלי אייפונים ישנים מתחילים לחשוב על שדרוגים. האם הגיע הזמן להחליף את המכשיר? האם האייפון 4 שלי כבר איטי מדי בשביל שאסחוב איתו שנה נוספת, או שאולי אני יכול להתאפק עוד קצת לדגם הבא?

מה שלא נחליט – המציאות הטכנולוגית של הסמרטפונים היא כזו בה אנשים חיים משדרוג לשדרוג. כאשר כל שדרוג כזה עולה אלפי שקלים – זו הופכת להיות מעמסה כלכלית לא פשוטה.

PhoneBloks היא חברה חדשה, שרוצה לשנות את כל תעשיית הסלולר על ידי הכנת “טלפון לגו” מודולרי. המטרה של החברה היא ליצור בסיס למכשיר סלולרי שיוכל להחזיק שנים – ושבמידת הצורך יהיה ניתן לשדרג או להחליף חלקים ספצפציפיים במקום את כל המכשיר.

איך זה עובד? הגב של המכשיר כולל עשרות מחברים. כל אחד מהחלקים הטכנולוגיים שמרכיבים את המכשיר מגיעים בנפרד, כ”בלוקים”. יש בלוק למעבד, בלוק למצלמה, בלוק לבטריה וכו’. אתם קונים את המכשיר הבסיסי ומתחילים להרכיב עליו בלוקים כרצונכם.

בא לכם מכשיר עם סוללה עצבנית אבל לא חשובה לכם איכות הצילום? אולי אתם בעצם רוצים את המעבד הכי חזק בשוק? הכל אפשרי – פשוט ביחרו את הבלוקים הנכונים והרכיבו בעצמכם. הארכיטקטורה הזו מאפשרת גם שדרוג הדרגתי, כמו במחשבים אישיים: המעבד איטי מדי? פשוט מחליפים אותו במעבד אחר. פשוט.

המוצר המעניין הזה הוא עדיין קונספט בלבד. בחברה מנסים לגייס תמיכת קהל כדי שעד סוף אוקטובר הם יוכלו ליצור קשר עם יצרניות טכנולוגיה ולהתחיל ליצור את הבסיס.

האם יש לדבר הזה סיכוי להצליח? למרות שהרעיון מעניין – אנחנו סבורים שהסיכויים קלושים. למרות שבסרטון הכל נראה פשוט, מכשיר כזה יכול ליצור כאב ראש גדול מאוד למשתמשים פשוטים, שיצטרכו פתאום להתמודד עם הרכבת חומרה. שלא לדבר על מערכת הפעלה סלולרית שצריכה לתמוך במודולריות כזאת בצורה טובה ובלי להתבלבל.

ועדיין – נשמח לראות את ה-phonebloks מתקדם והופך למוצר אמיתי – ולו רק בשביל שאפל, סמסונג ושאר החברים ילמדו שנמאס לנו לשדרג כל שנתיים את כל המכשיר.

דרך 9gag

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן