4 דברים שחובה לבדוק בכל אתר קניות לפני שקונים

לא כל הנוצץ הוא בהכרח זהב. לעיתים, אנו נתקלים באתרי סחר בהם מחירי המוצרים הם כה אטרקטיביים עד כי הדבר הראשון שמתחשק לנו לעשות הוא ללחוץ על “קנה” ולסיים במהרה עם כל הסיפור. אולם, אתרים חדשים מאוד או לא מוכרים מספיק המציעים מוצרים אטרקטיביים עשויים להתברר כאליה וקוץ בה ועלינו לוודא היטב כי הקניה אותה נבצע תהיה אמינה, בטוחה וכזאת שתענה על צרכינו.

אז נכנסו לאתר שכזה, המחירים מדהימים, שפע המוצרים זועק לכל עבר והאצבע כבר מגרדת לקנות. אך מה עלינו לבדוק לפני שמתחילים לפזר את המזומנים?

אבטחה

הפחד הגדול ביותר של כל מי שרוכש מוצרים דרך האינטרנט הוא שפרטי האשראי שלו ייחשפו ויודלפו למקורות עויינים, אך כל אתרי הסחר אמורים לכלול מערכות אבטחה המספקות הגנה ממקרים מעין אלו. הבדיקה הבסיסית ביותר היא בכתובת האתר בדפדפן בעת הרכישה. במידה ולשורת הכתובת http מתווספת האות S (https) הרי שהאתר מאובטח. לעיתים יופיע גם אייקון עם סימן של מנעול. כמו כן, בעת מילוי פרטי האשראי באתר, הדרישה להזין גיל או מספר תעודת זהות לא אמורה להופיע לעולם. במידה ואתר רכש דורש מכם להזין פרטים אלו, תדעו כי הוא לא בטוח לביצוע רכישה.

מוניטין

ישנן מספר דרכים לבדוק מוניטין של אתר רכש מסויים. מכיוון שהדרך העיקרית להגיע לאתרים אלו מלכתחילה היא דרך אתרי השוואות מחירים, תוכלו למצוא שם דירוגים ותגובות שהגולשים נתנו לאתר. אתרים בעלי דירוגים נמוכים או כאלו הכוללים תלונות רבות המציינות ליקויים וחוסר שביעות רצון מתפקוד האתר אינם מומלצים לביצוע רכישה.

בנוסף, ישנם פורומים וקהילות צרכנות בהן ניתן לפרסם הודעה או למצוא הודעות קודמות בנוגע לאתרים בהם התעניינו. דרך נוספת לבדוק מוניטין של אתר מסויים היא להכנס לעמוד הפייסבוק שלו ולראות מהן תגובות הגולשים. עמודי פייסבוק שיכללו תלונות רבות על הקיר או כאלו שלא יאפשרו לגולשים להגיב כלל, אמורים להדליק נורה אדומה.

שימוש בחוכמת ההמונים היא אולי הדרך הטובה ביותר לדעת כיצד באמת נראים הדברים מתחת לפני השטח.

תמונה: Shutterstock

שירות לקוחות

אנחנו אוהבים לדעת כי מאחורי אתר הרכש הנוצץ ישנם גם אנשים בשר ודם הדואגים לטובתנו, או לפחות יכולים לעזור לנו בכל שאלה ותהייה.

ברוב אתרי הרכש כיום קיימים כמה סוגים של שירותי לקוחות. צ’אט עם תוכנת מענה ממוחשבת הנועדה לענות על שאלות פשוטות ולדאוג לכך שנציגי האתר יוכלו לחזור אל הלקוח הפוטנציאלי הוא התחלה אבל לא מספיק. טלפון ומייל אמורים להיות זמינים לכולם ובכל אתר המכבד את עצמו המענה אמור להתבצע בתוך מספר שעות.

במידה ואין שום דרך ליצור קשר עם נציג אמיתי, רצוי להתרחק מן האתר במהרה. הרי למי נפנה במידה ודברים ישתבשו בדרך? בנוסף, אתרים להם אין כתובת פיזית, אפילו של מחסן, אליה ניתן להגיע בכדי לאסוף מוצרים צריכים לעורר את חשדכם.

 

תמונה: Shutterstock

אמינות

אייפון 7? טלוויזיית תלת מימד ב-500 ש”ח? לעיתים אנו נתקלים באתרים שפשוט מציעים מוצרים דמיוניים, או זולים מדי באופן מחשיד. ברגע שאתר יוצא בהכרזות מפוצצות ומציג מבצעים טובים מדי בשביל להיות אמיתיים, עלינו לברר היטב אם באמת כך הדבר.

אתרים המכבדים את עצמם יכבדו גם את גולשיהם ולא ינסו למכור להם דברים שפשוט לא קיימים. הדבר הראשון שניתן לעשות במקרה שכזה הוא להריץ את המוצר המדובר בגוגל או לגשת לאתר הבית שלו ולבדוק אם הוא אכן אמיתי.

במידה וכן, רצוי לראות מה מחירו של המוצר במקומות אחרים והאם יש פער חריג מדי בין האתרים. אם עדיין לא השתכנעתם, טלפון פשוט לנציגי השירות של האתר אמור לסגור את כל הקצוות הפתוחים בנוגע למוצרים או מבצעים כאלו ואחרים.

תמונה: Shutterstock

לסיום: תחרות היא דבר חשוב והכרחי בעולם הרכש המקוון, כך כשמדובר בכסף שלנו הזהירות קודמת לכל הפירגון שבעולם. גם אם הרושם הראשוני מהאתר הוא חיובי וכרטיס האשראי כבר נשלף מהארנק, חובה לוודא שהאתר אכן עומד בקרטריונים שיהפכו אותו לבטוח לרכישה. קנייה מהנה!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן