20 תחנות אוטובוס יצירתיות שהופכות ציפיה לנעימה (תמונות)

מוגש באמצעות נגן רדיו און ליין 

אלה מאיתנו שנעזרים בשירותי התחבורה הציבורית בטח חשבו לעצמם כשהם מצפים לאוטובוס או לרכבת שאפשר לשפר את זמן ההמתנה. בעוד שבישראל מהרהרים, ברחבי העולם לא מפספסים את הפוטנציאל השיווקי הטמון בתחנות ומוצאים דרכים יצירתיות על מנת להפוך גם את ההמתנה לפעולה שיווקית. גם אמנים העוסקים בפיתוח הסביבה רואים בתחנות האוטובוס כר פורה ליצירותיהם.

אספנו עבורכם 20 תחנות המתנה מיוחדות ובלתי שגרתיות. מעניין כמה זמן תחנות כאלה ישרדו באזורנו עד שיעוטרו בגרפיטי או יושחתו.

ראו גם: פרסומת לפוטושופ בתחנת אוטובוס מכניסה אתכם לתמונה

 

1. הסלון בכל מקום

בפאריז שבצרפת בחרה ענקית הריהוט הביתי IKEA להשתמש בטקטיקת שיווק וותיקה: “קנו את המוצרים רק לאחר שתנסו אותם”. ומה יותר מתבקש מאשר להמתין למטרו או לאוטובוס תוך כדי ישיבה על ספות מקוריות של איקאה?

 

2. המתנה ממוזגת

אם תחנות כאלה תהיינה פזורות ברחובות תל אביב בימות הקיץ החמים, נראה שאיכות החיים בעיר תעלה פלאים. בדובאי ממוקמת תחנה כזו הסגורה לחלוטין ומספקת המתנה ממוזגת עבור הממתינים לאוטובוסים.

3. האוטובוס מאחר? הישארו רגועים

כשהכביש סלול בסמיכות לאגם, ומבעד לתחנה נשקף נוף מרהיב, זוהי שטות שלא להקים ערסל כזה בתוך תחנת האוטובוס. זו תחנה הממוקמת בוונקובר ובתוכה מותקן ערסל. דרך רגועה להמתין לאוטובוס.

4. זה לא ייגמר אם לא תסתכל

ארגון זכויות האדם “אמנסטי” פתח בקמפיין למניעת אלימות במשפחה. הקמפיין דוגל בעובדה שאין להעלים עין בכל הקשור לאלימות במשפחה ויש לדווח על כל מאורע אלים שאנו עדים לו. באמצעות מצלמה, “יודע” השלט המתוחכם להבחין אם אתם מסתכלים עליו או לא, ועל פי כך משתנה התמונה המוצגת בו.

5. שבור במקרה הצורך

כיצד הייתם נוהגים אם שלט חביב בתחנת האוטובוס היה מכריז כי מי שיצליח לשבור את הזכוכית יזכה בכסף שמצוי בתוף האקווריום המיוחד – 3 מליון דולרים? האקווריום עשוי זכוכיות מחוסמות, תוצרת חברת 3M שרצתה להוכיח לכולם עד כמה הן בלתי ניתנות לשבירה. בדיעבד התברר כי מישהו אכן הצליח לשבור את הזכוכית ורק השטרות העליונים היו אמיתיים.

6. נראה בול כמוך

כחלק מקמפיין שירות הבולאי של אוסטרליה, הוקמה מראה ייחודית בתחנות האוטובוס. המראה, הממוקמת במקום בו ממוקמים הבולים על המעטפות, מראה לכם בדיוק איך ייראה בול בדמותכם.

7. המתנה חמימה (1)

גם הפרסומת הזאת בתחנת האוטובוס מנצלת את מזג האוויר המקומי בכדי לקדם את מוצריה. עד כמה חום התחנה מצליח להתגבר על הלילה הקר? את זה תצטרכו לשאול את הבחורה הממתינה לאוטובוס.

8. המתנה חמימה (2)

בכדי לגרום לאנשי סידני שבאוסטרליה לדמיין מהו מזג האוויר ב-78 היעדים הקיציים אליהם טסה חברת התעופה Air Asia, הציבה החברה אטרקציה חמימה ב-3 תחנות בעיר.

9. תרבות המיחזור

התחנה הזו שבארה”ב מורכבת משלושה חלקים של אוטובוס תלמידים ישן. נראה שמישהו שם החליט שלאוטובוסים ישנים ישנם חיים לאחר המוות.

10. קפה לדרך

מקדונלדס רצתה לשכנע את העוברים והשבים כי מגיע להם קפה חינם בכל ארוחה. לצורך כך היא התקינה מכונת קיטור היוצרת אפקט של קפה מהביל תחת הכיתוב “הקפה שלך בחינם כבר מוכן”.

11. נדנד

ההמתנה לאוטובוס משעממת? עלו על הנדנדה שקשורה לגג התחנה הממוקמת בלונדון. התחנה היצירתית נוצרה על ידי ברונו טיילור, ואין ספק כי היא מחזירה את כל הממתינים בה לימי הילדות העליזים.

12. שער כדורגל

תחנת האוטובוס הזו, שעוצבה כך בברזיל, היא בהחלט תחנה יוצאת דופן. בכדי לקדם את המונדיאל שודרג עיצובה של תחנת האוטובוס הזו לכדי שער כדורגל. לא ברור לכמה זמן משחק זכו אותם שוערים באותו היום, אבל בניגוד לכדורגל אמיתי, אנחנו מקווים בשבילם שזה היה זמן קצר.

13. סעו לקנות ג’ינס

זו תחנת אוטובוס עם מודעת פרסומת שחורה הכוללת חץ ענק וכיתוב מזערי מתחתיו. בכדי לקרוא את הכיתוב נאלצים עוברי האורח להתכופף בצורה משמעותית. “מה כתוב שם?” אתם שואלים? ובכן, “בזה הרגע, ישבנך חשוף לגמרי. אם היו עליך מכנסי ג’ינס סקסיים, זה היה יכול למשוך תשומת לב כל הזמן!”. גדול.

14. הטובים לרפואה

בקנדה קם קמפיין שכל מטרתו להרחיב את שורות שירותי הבריאות הציבוריים. לצורך כך, התבקשו עוברי האורח לחבר לקיר תחנת האוטובוס את זוג האוזניות של הסמארטפון שלהם. כשחיברו אותם הם שמעו את סיפורו של מטופל לב.

אכן קמפיין שמחמם את הלב.

15. סכנת החלקה

מותג לבוש הספורט האתגרי Quicksilver החליט לקדם את מוצריו באמצעות משטח החלקה שהקים על הדופן של תחנת האוטובוס הזו. יוצא דופן? בהחלט כן.

16. משתלבת בטבע

תחנת האוטובוס הזו ממוקמת בסמיכות למפלי יוסמיטי שבקליפורניה, ארה”ב. מפלים אלו הם הגבוהים ביותר בצפון אמריקה, והם נחשבים כאתר תיירותי חשוב, במיוחד בסוף האביב. תחנת האוטובוס בהחלט משתלבת עם הנוף הטבעי בצורה מושלמת.

17. המתנה שקולה

מה ישכנע אתכם לרכוש מנוי לחדר כושר? אולי אם תשבו על ספסל התחנה ומיד יוצג משקלכם על צג ייעודי הממוקם בדופן התחנה. כך מקווה מכון הכושר ההולנדי לגרום לעוד לקוחות להצטרף לשורותיו.

18. הכל זה מלמעלה

לא ברור את מי אמור לשרת העיצוב הייחודי של תחנת האוטובוס הזאת שממוקמת באנגליה, שכן הדשא שנשתל שם, נשתל על גג התחנה.

19. המוזרה ביותר?

אומנות היא אומנות ולכן לא נגיד מילה רעה על התחנה הזאת שממוקמת בונטורה, קליפורניה. התחנה עוצבה על ידי דניס אופנהיים.

20. ולנציגה הישראלית…

ובכל זאת גם אצלנו יש חשיבה מקורית, אבל בקטנה: לפני כארבע שנים פוזרו ברחבי תל אביב מספר תחנות אוטובוס מוקטנות כחלק מקמפיין עבור גבינה בולגרית באריזה מוקטנת.

דרך: PurpleRosee, Simply Zesty, גלובס

ראו גם:  3 סיבות למה נוסעי האוטובוסים בישראל הם אזרחים סוג ‘ג’

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן