דברים שאמהות רוסיות אומרות (וידאו)

אמהות רוסיות, אי אפשר איתן, ולא כדאי להשאיר את הקרטושקה על האש. בעמוד הפייסבוק “סימן שאתה רוסי“, המרכז הומור וממים עבור עולי ברה”מ לשעבר, התפרסם סרטון המתאר באופן מדויק להפליא התנהלות של אם רוסייה. כמה מדויק? עבדכם הנאמן היה משוכנע למספר רגעים שמדובר באמו שלו.

ראו גם: עמוד פייסבוק הורס: ברוסית יש ביטוי שאומר

אמא1

בסרטון שמכיל כתוביות בעברית, מוצג רפרטואר ההערות, הביקורות והתלונות הקבועות של כל אם רוסייה, ונראית בו אם שתלטנית אך מלאה ברוך ודאגה כשהיא ממררת מילולית את חייו של בנה המתבגר. “אלכוהוליסט צעיר!”, “תבדוק שהתפוחי אדמה לא נשרפו” ו-“בגילך לא דיברתי ככה עם סבא וסבתא” הן רק חלק מהאמירות הכל כך מוכרות עבור כל מי שנפל בחלקו לגדול עם אמא שכזאת. הדאגה האמהית הזאת, יחד עם הכניסה הבלתי נמנעת לווריד, יגרמו לכל מי שחווה את התופעה לחייך במרמור.

אמא2

למרות העובדה שהסרטון צולם ברוסיה, אין ספק כי קהל העולים מברה”מ בארץ יוכל להזדהות בקלות עם מאפייני ההתנהגות האמהית שמוצגים בו. החינוך והתרבות הסובייטיים האחידים זהים בכל מקום בעולם והסרטון מוכיח זאת בפעם המי יודע כמה. גם התפאורה, חשוב לציין, עונה על כמה מהסטריאוטיפים הרוסיים הטיפוסיים, כשברקע ניתן להבחין בחתול שמנמנן המשחק לו להנאתו על הספה.

עמוד הפייסבוק “סימן שאתה רוסי” מכיל למעלה מ-17 אלף לייקים והוא אחד מעמודי הפייסבוקים המובילים בישראל העוסקים בהומור וממים רוסיים. אף על פי כן, העמוד פונה גם לכלל הקהל הישראלי, אשר יכול להזדהות עם חלק ניכר מן הממים וקטעי ההומור המוצגים בו, מהיכרות ממושכת עם ישראלים ממוצא רוסי לאורך השנים.

סימן1

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן