15 היהלומים היקרים ביותר בעולם

מוגש באמצעות שפר, יהלומים היישר מהמקור

הוא ידוע כמינרל הקשה ביותר שקיים בטבע, הוא מורכב מפחמן ומחירו נקבע לפי גודלו, צבעו נקיונו ואף איכות ליטושו. היהלום – אחד ממשאבי הטבע היקרים היותר בכדור הארץ שלנו. מבין קטגוריית אבני החן – תופס היהלום את המקום הראשון, אך הוא ידוע גם בשימושו הנרחב בתעשייה.

לפניכם דירוג 15 יהלומים יקרים במיוחד ומסודרים מהמחיר הנמוך ועד למחיר הגבוה ביותר. לכל יהלום סיפור ייחודי משלו ותג מחיר שלא יבייש חלומות רבים וטובים שלנו. למרות שמחירם נקבע ביחס לשוק והוא עלול להשתנות לכאן או לכאן, הוא בהחלט, יהלומים בהחלט ראויים למקומם בהיכל התהילה של היוקרה.

ראו גם: יהלום בשווי 5,000 דולרים נשלף מישבן אשה

1. אלנאט הצהוב

3 מיליון דולרים הוא שוויו המוערך של יהלום האלנאט בעל הגוון הצהוב. משקלו עומד על 101.29 קראט, והוא נקרא כך על שם אחד מבעליו, סרן אלפרד ארנסט אלנאט.

ראו גם: 15 טבעות האירוסין המגניבות ביותר בעולם

2. מוסאייף האדום

היהלום האדום הזה אמנם נחשב קטן ביחס ליהלומים אחרים, אך בקרב היהלומים האדומים זהו היהלום האדום הגדול והמפואר ביותר. הוא מלוטש בצורת משולש, משקלו עומד על 5.11 קראט. שוויו מוערך על ידי מכון האמריקני לחקר אבני החן (GIA) בכ-7 מיליון דולרים.

 

3. יהלומים תלויים

במאי 2011 הוצעו למכירה זוג עגילי היהלומים הזה. 9.3 מיליון דולר שולמו על ידי קונה אנונימי, עבור שני העגילים – 23.11 קראט יהלומים המצויים בכל עגיל. מקור היהלומים הוא מכרות גלוקונדה שבהודו.

 

4. טבעת יהלומים

טבעות משובצות יהלומים קיימות לרוב, אך טבעת שמורכבים עליה 2 יהלומים גדולים הופכת להיות לנדירה יותר. היא נוצרה בשנת 1972 מאוסף בולגרי. אספן אסייאתי קנה את הטבעת במכירה פומבית סוערת במחיר של 15.7 מיליון דולרים.

ראו גם: 15 טבעות האירוסין המגניבות ביותר בעולם

 

5. תאהבו אותו לנצח

“לב הנצח” הוא יהלום בעל צבע כחול בוהק, אך חשובה מכך היא צורתו הנדירה – צורת לב. ליטושו התבצע על ידי קבוצת שטיינמץ. משקלו 27.64 קראט וכרו אותו במכרה יהלומים בדרום אפריקה. 16 מיליון דולרים מפרידים ביניכם לבין היהלום, זאת לפי דירוג המכון האמריקני לחקר אבני החן (GIA).

 

6. שיאן המחיר במכירות הפומביות

21.4 מיליון דולרים הוא המחיר המירבי ששולם עבור יהלום חסר צבע במכירות פומביות ובמשקל 76.02 קראט, נתון הנכון לנובמבר 2012. היהלום נכרה במכרות גלוקונדה שבהודו ונקרא על שם הארכי דוקס ג’וזף אוגוסט, נינם של קיסר רומא ומלך צרפת. הקונה העדיף להישאר בעילום שמו, ועל פי פירסומים קודמים הוא יתרום אותו למוזיאון.

 

7. ורוד מושלם

כך כונה יהלום ה-14.23 קראט שנמכר בשנת 2010 על ידי ענקית היהלומים “קריסטיס”. העסקה בוצעה עם קונה אנונימי באמצעות מכירה פומבית, ומחירו של היהלום נחתם על סך 23.2 מיליון דולרים בתום הצעות רבות. בזמן המכירה דיווחה החברה כי במהלך 244 שנות פעילותה היו קיימים רק 18 יהלומים ורודים שגודלם עולה על 10 קראט.

 

8. היהלום המלכותי

31.06 קראט של היסטוריה מלכותית: היהלום הכחול הזה ניתן במאה ה-17 כמתנת נישואיה של בתו של מלך ספרד, פיליפ הרביעי. בשנת 2008 קנה אותו תכשיטן אנגלי, לורנס גרף, מ”קריסטיס”, לונדון. הוא עבד עם מלטש יהלומים על מנת להסיר את כל הזיהומים ושינה את שמו לוויסטלבאך-גרף. שוויו מוערך ב-24.3 מיליון דולר.

 

9. שטיינמץ הורוד

25 מיליון דולר, 59.6 קראט – אלה נתוניו של היהלום הורוד, הגדול ביותר בצבעו, על פי מכון אבני החן של אמריקה. היהלום שייך לקבוצת שטיינמץ והוצג לראשונה במאי 2003. שנה לאחר מכן הוא הושאל למכון סמית’ סוניאן.

 

10. יהלום הנסיך

וזהו התכשיט כמעט הכי יקר שנמכר במכירה פומבית, 39.3 מיליון דולר היה שווי העסקה באפריל 2013. הוא נמצא לפני 300 שנה במכרות גולקונדה שבהודו. מאוחר יותר, יהלום ה-34.65 קראט, היה שייך לנסיך הודי בהיידרבאד.

 

11. יהלום המאה

לציון 100 שנה למכרות המאוחדות “דה בירס”, הוצג בשנת 1988 יהלום חסר צבע, שמשקלו הלא מלוטש עמד על 599 קראט. שלוש שנות ליטוש גרמו ל”יהלום המאה” לרדת במשקל ולקבל צורה הדומה ללב. 273.85 קראט הוא משקלו המעודכן, 100 מיליון דולרים שוויו, בכל זאת, יהלום המאה.

 

12. יש תקווה

הסיפור של יהלום התקווה מתחיל במאה ה-17, אז סוחר נודד צרפתי מכר למלך לואיס ה-14 יהלום בלתי מלוטש, תוך שהוא מתאר אותו כבעל צבע סגול יפהפה. ב-200 השנים הבאות עבר היהלום תחת ידיהם של הרבה בעלים, אחד מהם היה, בשנת 1830, איש העסקים האנגלי, הנרי פיליפ הופ (תקווה) ומכאן גם שמו של היהלום. היהלום נמכר יותר מאוחר להנרי וינסטון שהכניס אותו בשנת 1958 למכון סמית’ סוניאן ומהווה שם אטרקציה מרכזית עד היום. שוויו מוערך ב-350 מיליון דולר, ומשקלו עומד על 45.52 קראט.

 

13. קולינן

עד שנת 1985 נחשבו יהלומי ה”קולינן איי” ו”כוכב אפריקה”, כיהלומים שלוטשו מחוצר הגלם הגדול ביותר בעולם. אחרי ליטוש שקל הקולינן 530.2 קראט וכרו אותו במכרה פרמייר שבדרום אפריקה. שוויו עומד על 400 מיליון דולרים.

 

14. סנסי

ישנם יהלומים שמחמת נדירותם ואיכותם קשה להעריך את שווים הכספי. כזה הוא יהלום הסנסי השוקל 55.23 קראט והוא מאופיין בצבע צהוב חיוור. בשל מאפייניו כנראה ויש לו קשר למסורת ההודית. זהו היהלום הגדול הראשון שנחתך בצורות סימטריות ויש לו זוג כתרים האחד על השני. יהלום הסנסי מוצג במוזיאון הלובר שבפריז.

 

15. הר האור

יהלום נוסף שקשה מאוד להעריך את ערכו הכספי מכונה קו-איי-נור, הר האור בפרסית. 105 קראט שפעם היה ידוע כיהלום הגדול ביותר עולם. הוא נכרה במכרות גלוקונדה שבהודו והיה שייך לכמה שליטי פרס. היום הוא חלק מאוצר הממלכה הבריטית וממוקם במגדל לונדון.

מוגש באמצעות שפר, יהלומים היישר מהמקור

דרך: List25, Elite Traveler, Most Expensive Diamond

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן