האייפונים החדשים: צבעוניים אבל לא מרגשים

חברת אפל ערכה הערב (ג’) מסיבת עיתונאים (או כפי שהיא מכנה את זה – “אירוע”) בו היא חשפה את המכשירים הסלולריים החדשים שלה: ה-iPhone 5S וה-iPhone 5C. שני המכשירים, שהיו מקור לשמועות רבות בחודשים האחרונים, יצאו במדינות נבחרות בעולם בעוד שבוע וחצי, ב-20.9. עדיין לא ידוע מתי הם צפויים להגיע לישראל, אך באפל מבטיחים שעד דצמבר 2013 הם יגיעו ל-100 מדינות. סביר להניח שאנחנו אחת מהן.

ה-iPhone 5S

כצפוי, אפל ממשיכה בשיטת “מספור המכשירים” הקבועה שלה: להוציא דגם חדש לגמרי רק פעם בשתי דורות, כאשר בין דגם לדגם היא מוציאה גירסה משופרת ומהירה יותר, המסומנת באות S (כדי לסמן Speed, או ככה לפחות סטיב ג’ובס ניסה למכור את זה בזמנו עם ה-3GS).

ה-5S הוא המשך ישיר לדגם של שנה שעברה, וכולל את אותו מסך מוארך בגודל ארבעה אינץ’ ואותו עיצוב, פחות או יותר.

מה שונה בו? ראשית – הצבעים. המכשיר השחור נשאר ללא שינוי, אך מי שירצה מכשיר לבן יוכל לבחור אחד משני דגמים: מכשיר עם גב מוזהב או מכשיר עם גב כסוף (באפל קוראים לצבע הזה “אפור חללי. אוקיי).

כפתור הבית יכלול קורא טביעות אצבע, שיאפשר להוציא את המכשיר ממצב שינה מבלי להקיש סיסמה, וגם לבצע שופינג ב-iTunes מבלי להזין ססמאות מעצבנות.

באפל הינדסו מעבד חדש שיתפעל את המכשיר החדש, שצפוי לאפשר ביצועים מהירים פי שניים מהאייפון 5 הנוכחי. גם המצלמה עברה מקצה שיפורים ותאפשר לצלם תמונות טובות יותר בזכות שיפורים רבים לעדשה, לפלאש, לחיישן הצילום ועוד.

אך החידוש הכי כיפי במצלמה הוא ללא ספק האפשרות לצלם סרטונים בהילוך איטי, ב-120 פריימים לשנייה וברזולוצית 720P – אופציה שלא הייתה קיימת עד עתה במכשירים של אפל.

ה-iPhone 5C

ומה אם אין לכם מספיק מזומנים כדי לקנות עכשיו את ה-5S? במיוחד בשבילכם הציגה אפל את ה-5C, גירסה מוזלת של המכשיר הכוללת גב פלסטיק ונתונים טכניים חלשים יותר.

שימו לב שעדיין לא מדובר בסמארטפון זול, ובשוק תוכלו למצוא מכשירים עם מפרט דומה אך עם תג מחיר נמוך יותר. עם זאת, ה-5C הוא הכי קרוב ל”דגם ביניים” שאפל אי פעם הוציאה עם ה-iPhone, וגם זה משהו.

ה-5C מוצג על ידי אפל כדגם “יותר כיף ויותר צבעוני” מהמכשיר הרגיל. הגב שלו יהיה עשוי מחתיכה אחת של פלסטיק חדש (על פי אפל – “לא תראו את נקודות החיבור”), והמפרט הטכני זהה כמעט לחלוטין לזה של האייפון 5 הקיים.

המכשיר יהיה זמין בחמישה צבעים: ירוק, לבן, כחול, צהוב, אדום. אפל תוציא גם כיסויי הגנה צבועניים תואמים. המחיר שהוצג בשלב זה הוא רק מחיר הכולל חוזה לשנתיים בחברה סלולרית חדשה: 99 דולרים לדגם ה-16 גיגה ו-199 לדגם ה-32 גיגה. עדיין לא נחשף המחיר למכשיר “סים פרי”.

iOS 7

גם אם לא תקנו את האייפונים החדשים, תוכלו לשדרג את מערכת ההפעלה של האייפון הנוכחי שלכם ל-iOS7 ב-18.9, בחינם. השדרוג יהיה זמין לבעלי אייפון 4 ומעלה, ואייפד 2 ומעלה.

עוד הפתעות?

אפליקציות העבודה של אפל, Keynote, Numbers, ו-Pages, שנמכרו עד עכשיו בתשלום יהפכו לאפליקציות חינמיות – אך רק עבור אלה שיקנו את אחד המכשירים החדשים.

חוץ מזה – לא היו הפתעות מיוחדות. סביר להניח שכל אלה שאומרים שאפל הפסיקה להיות חברה חדשנית ירגישו צודקים מתמיד, ואולי בצדק: אין כאן את הרגשת החדשנות וההתרגשות שראינו בהכרזות של האייפון, האייפד ואפילו של האייפון 4.

מה דעתכם? האם תקנו את אחד המכשירים החדשים, או שתשארו עם האייפון הקיים שלכם? או אולי אתם בכלל אנשים של אנדרואיד? ספרו לנו בתגובות, רק בלי לריב.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן