6 הבדלים בין הסטודנטים של היום לפעם

הרבה דשא גדל בקמפוס מאז שההורים הסטודנטים שלנו הלכו בסנדלים וגידלו אפרו על הראש. כיום החיים הסטודנטיאליים שלנו קלילים יותר, מצד שני – כמה חוויות הלכו לאיבוד. נסענו בפס הרחב של ההיסטוריה כדי לעשות את ההשוואה: מתי היה שווה יותר ללמוד באוניברסיטה?

זו הייתה הדרך הפופולרית ביותר להכיר בני זוג: לגשת לסטודנטית או הסטודנט שמצאו חן בעיניכם, לבקש לצלם כמה סיכומים ולקבוע דייט ליד מכונת הצילום. משם הדרך לזוגיות אקדמאית כבר הייתה קצרה. העולם האוניברסיטאי עבר אבולוציה משמעותית בעשור האחרון. כדי שתלמידי החוג לארכיאולוגיה לא יצטרכו להתאמץ בעתיד, אספנו עוד כמה ממצאים שמספרים על השינוי שעבר הסטודנט הממוצע של ימינו:

“חייבים אינטרנט בתואר שלכם? לחודש חינם לחץ כאן”

1. ספריה

הבילוי החרישי בספריית האוניברסיטה הופך בימים אלו לחוויה נדירה. פעם סטודנטים היו מבלים שם ימים שלמים, עוברים בין עשרות אלפי הספרים המסודרים לפי שיטות עתיקות כדי למצוא מאמר שהיום ניתן להגיע אליו בשלושים שניות בכל מנוע חיפוש.

TauGag

 

2. סמינרים

החוויה שנקראת כתיבת סמינר לא השאירה לאף סטודנט תירוץ. בקשות חוזרות ונשנות מהמרצים לא הועילו ובסוף הסמינר היה מחכה שתכתוב אותו. היום סטודנטים חרוצים במיוחד יודעים: הסמינר כבר נכתב, הסטודנט רק צריך למצוא אותו ברשת ולהתמקח על התשלום.

TauGAG

3. סיכומים

הסטודנטים של היום כבר לא מבקשים לצלם, ההתחנפויות לתלמידה החרשנית מהשורה הראשונה או ההתנצלויות של אחרי כי אחד הדפים נתקע במכונת הצילום נעלמו כלא היו. הסטודנטים של היום משתמשים בשירותי ענן (מעין מחשב או שרת מרוחק שאליו מתחברים דרך האינטרנט), ומורידים את כל הסיכומים שהם רוצים. אפילו בעתידות של בזוקה לא דמיינו את זה.

HujiMeme

 

 

4. מזכירות

החדר הקטן בו ישבו מזכירות החוג היה מוקד העלייה לרגל החשוב ביותר בקמפוס. שם הכול קרה: תוצאות מבחנים, שיעורים שהתבטלו, הרשמה לקורסים – בלי קשר טוב עם מזכירת החוג לא היית שווה כלום. היום המזכירות היא עוד חדר חביב, את ההרשמה אפשר לעשות גם בלפטופ מהדשא, שיעורים שמתבטלים מגיעים גם בסמס, ואת תוצאות המבחנים מקבלים ישירות למייל. לפעמים מצורף אליהם גם סמיילי.

 

5. חתונה

האוניברסיטה של פעם הייתה הג’יי-דייט הטוב ביותר בעולם. היית מגיע, מתיישב ליד סטודנטית, ועוד לפני שסיימתם לקרוא את הסילבוס כבר הייתם נשואים. היום, בעולם בו הלימודים האקדמיים הם רק הצעד הראשון בעולם הרווקות, מוזר להבין את זה, אבל ההורים של כולנו לא סיימו תואר בלי טבעת נישואים. זו לא הייתה דרישת החוג, זו הייתה האופנה.

TauGAG

 

6. הדשא

הוא נשאר אותו דבר, ירוק ונעים. זה רק האוויר מעליו שהשתנה. יותר נכון – מה שעובר באוויר, ה-wi-fi. הסטודנטים של היום זקוקים לזרימה מתמדת של wi-fi בורידים: ללימודים, מאמרים, סיכומים, שיתוף ברשתות חברתיות, עדכונים ומה לא. מחקרים שנעשו באוניברסיטאות בעולם הראו תוצאות מעניינות לגבי שימוש סטודנטים ב-wi-fi: 75% טענו שגישה קבועה ל-wi-fi עוזרת להם לקבל ציונים גבוהים יותר, 60% הודו שהם לא יירשמו למוסד אקדמאי ללא wi-fi, 78% אמרו שבלעדיו הלימודים יהיו עבורם הרבה יותר קשים, ו-48 אחוזים הודו: אנו מוכנים לוותר על בירה בערב בתמורה ל-wi-fi ביום.

חייבים אינטרנט בתואר שלכם? לחודש חינם לחץ כאן

לסיכום: אולי פעם היו יותר חוויות בספריה, על הדשא וליד מכונת הצילום, אבל הסטודנט של היום יכול להתעסק בלימודים במקום בביורוקרטיה המתמדת שהייתה מלווה את שנות לימודיו באוניברסיטה. נכון, הסטודנטים של היום מחוברים לאינטרנט יותר מאשר למזכירות, וללא לפטופ, סמארטפון וחיבור קבוע לרשת, כמעט בלתי אפשרי להיות סטודנט – אבל משהו בכל זאת נשאר דומה: אין כמו להיות סטודנט.

TauGAG

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן