אתגר של חברת קומיקס: ציירו אישה עירומה מנסה להתאבד

חברת הקומיקס DC הפכה בשנים האחרונות מטרה של לא מעט פמיניסטיות (ופמיניסטים). החברה, שמפרסמת בעיקר חוברות קומיקס של סופר גיבורים (סופרמן, באטמן, גרין לנטרן ועוד) נוהגת להלביש את גיבורות העל שלהן במינימום ההכרחי, ולהציגן בצורה סקסיסטית מאוד.

כמובן שמדובר ברעה חולה שנוגעת לכל תעשיית הקומיקס המיינסטירימית האמריקאית ולא רק ל-DC (אם כי זאת מצטיינת במיוחד בתחום זה) – אבל בתחרות חדשה שפתחה החברה נראה שנשברים שיאים של טעם רע אפילו יחסית לסטנדרטים של עצמה.

מטרת התחרות היא לצייר עמוד קומיקס מתוך חוברת מתקרבת בכיכוב הארלי קווין, החברה הפסיכותית של הג’וקר. באחד הפאנלים בחוברת, יש לצייר אותה עירומה כאשר היא מנסה להתאבד. מי שינצח בתחרות יזכה לראות את העמוד שלו מודפס בחוברת הקומיקס שצפויה לצאת בעוד מספר חודשים.

הארלי קווין מודל 2013. זהו את הסקסיזם

זה תיאור הפאנל שהמשתתפים בתחרות צריכים לצייר:

הארלי יושבת עירומה באמבטיה עם טוסטרים, מייבשי שיער, בלנדרים ושאר כלי עבודה, כולם מתנדנדים מעל האמבטיה. יש לה חבל שישחרר את הכל. אנחנו צופים ברגע שלפני מותה הבלתי נמנע. הבעת פניה אומרת ‘טוב נו, אני מניחה שזה הכל בשבילי’, ונראה שהיא השלימה עם הרגע שעומד להגיע.

קוראים רבים הביעו את תדהמתם מהפאנל המאוד בעייתי הזה, הן מבחינת סקסיזם והן מבחינת אלימות והתייחסות למוות. יש לציין שהארלי קווין היא דמות קומית ומוקצנת, ושסביר להניח שיוצרי הקומיקס כתבו את התיאור הזה ברוח השטות הכללית שמלווה את הדמות – אך עדיין, מדובר בפאנל מאוד בעייתי, במיוחד בתחרות כזאת.

זו לא השערוריה היחידה שיצאה מבית DC בימים האחרונים. לפני מספר ימים הודיעו חברתי הצוות האמנותי של סדרת “באטוומן” כי הוא מתפטרים מתפקידם, לאחר שעורכי החברה לא אישרו להם להציג חתונה לסבית בעמודי החוברת. באטוומן, יש לציין, היא אחת הגיבורות המעטות בעולם של החברה שמצליחה להלחם בפשע עם ביגוד מלא, ללא מחשוף ומכנסונים קצרצרים.

באטוומן נשארת רווקה בינתיים

ב-DC בינתיים שותקים ולא מגיבים לטענות הקשות שעולות נגדם מצד גולשים. אולי לא איכפת להם והם יודעים שגם הסופה הזו תעבור. מי שבאמת אוהב את חוברות הקומיקס האלה בדרך כלל סולח על שערוריות כגון אלה – וממשיך לקרוא אותן למרות הכל. סוג של התמכרות.

דרך Jezebel

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן