לבנון וסוריה נחשפות דרך הפילטרים של אינסטגרם

האינסטגרם, מטבע היותה רשת חברתית מבוססת צילומים, יכולה לשמש פעמים רבות חלון לתרבויות שונות מעבר לגבול.

כבר זמן רב שאנחנו באינסטא-ישראל עוקבים בשקיקה אחרי הצילומים שמפרסם הצלם הלבנוני khaledmerheb@, שבמשך יותר משנה מקפיד לשתף תמונות מרחבי לבנון ולגרום לנו להתענג על המראות של המדינה היפהפיה הזו, וגם מהמרחבים והנופים במדינות ערב נוספות אליהן מגיע במסעותיו.

 

היכולת הזו להתחבר לנקודת מבטו של אדם שנמצא במדינה שבאופן רשמי היא מדינת אויב מרגשת אותי באיזשהו אופן, והיא זו שגרמה לי לצאת לחפש אינסטגרמרים שנמצאים בסוריה, וזו משימה לא פשוטה בכלל.

קודם כל, אסד נותן את קולו גם כאן כשהוא מחזיק כמה וכמה פרופילים באינסטגרם שמטרתם לפאר את משטרו וצבאו, ואחרי שסיננו את כל הפרופילים שמטרתם ליצור אשליה שהכל בסדר בסוריה – נשארו לנו די מעט פרופילים שמראים את נופיה של סוריה הנחרבת לאיטה, ולא מתכחשים לזוועה שעוברת על העם הסורי.

שני הפרופילים המומלצים לעקוב אחריהם הם @syrian_memories ו- @sy_geographic שבאופן עדין מתארים את המצב הקשה במדינה לצד נופים מרהיבים מרחבי סוריה, וניכר שהם תומכים במורדים נגד משטר אסד.

אנחנו עדיין מחפשים את האינסטגרמרים הסורים שישתפו את העולם בחוויותיהם ממלחמת האזרחים בסוריה, אם יוצא לכם לעקוב אחרי אינסטגרמרים כאלה – שתפו אותנו בתגובות.

(תודה רבה לאלירן אביטל, יואב אלעד ועידו אביב על הסיוע)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן