4 דרכים להתמודד בקלות עם שינוי השעון בסמרטפון

רוב החילונים, וכנראה גם לא מעט דתיים, שמחים מאוד על דחיית כניסתו של שעון החורף השנה – החלטה שתקנה לנו עוד חודש שלם בו מחשיך מאוחר. הבעיה: העובדה שההחלטה לאחר את שעון החורף התקבלה מאוחר יחסית עלולה לבלבל את הסמרטפונים שלנו, ולגרום לכך שהשעונים שלהם ייצאו מסינכרון עוד כמה ימים.

למה זה קורה? המועד בו שעון הקיץ מתחלף שמור במערכת ההפעלה של המכשיר הסלולרי – וזו לא בטוח מעודכנת להחלטה החדשה של הממשלה. זה אומר שיש מצב שהסמרטפון שלכם עדיין חושב שישראל עוברת לשעון חורף בעוד פחות משבוע – התאריך המקורי בו היינו אמורים לעבור לשעון החורפי.

מה עושים כדי לעדכן את השעון הסלולרי שלא יהיו פאשלות? קבלו כמה טיפים קלילים ופשוטים:

1. אחראים מספיק? אל תעשו כלום

אם אתם לא מסמכים אך ורק על השעון של הסמארטפון ואת אחראיים מספיק – ההמלצה שלנו היא לא לגעת בשום דבר. יש סיכוי מסויים שהסמרטפון שלכם יתעדכן לבד, או שבחברות הסלולר יצליחו לעדכן את מערכות ההפעלה (או לשלוח לכם סמס עם הוראות ספציפיות עבור המכשיר שלכם) בזמן.

אם אתם אנשים מספיק אחראיים – פשוט זיכרו לבדוק בבוקר של ה-8.9 (התאריך בו היה אמור להתחלף השעון) שהכל בסדר. אם אתם מגלים שהשעון שלכם עבר לחורף – כוונו ידנית את השעון שעה קדימה.

תמונה: Shutterstock

2. לא סומכים על עצמכם? עברו לאתונה-יוון

מפחדים ששינוי השעה בסלולרי יתפוס אתכם בהפתעה ויגרום לכם להתבלבל בזמן אמת? אל חשש – אפשר לדאוג מראש שזה לא יקרה.

היכנסו להגדרות השעה ואיזור הזמן במכשיר שלכם (בדרך כלל תחת “הגדרות כלליות”. ב-ynet יש הוראות מדוייקות למכשירים פופולריים), כבו את האפשרות לעדכון אוטומטי, ואז ספרו לסמארטפון שלכם שאתם נמצאים באיזור הזמן של אתונה-יוון. מעבר האיזור הזה יבטיח לכם שהשעון לא יתחלף בתאריך הלא נכון.

אם אתם מעבירים את איזור הזמן – מומלץ לא לשכוח להחזיר אותו ל”ירושלים” אחרי שאנחנו באמת נכנסים לשעון חורף. בכל זאת, אנחנו עדיין לא נופשים ביוון.

3. יש לכם אנדרואיד פרוץ?

אם יש לכם אנדרואיד פרוץ – אפשר להוריד עדכון לשעון שידאג לבצע את העדכון לבד. הנה ההוראות, באדיבות חץ בן חמו:

  1. בידקו כי אכן מכשירכם פרוץ (בד”כ ניתן לראות באפליקציות המותקנות תוכנה כמו SuperSU, זה מספיק כדי להבין שהמכשיר כבר פרוץ)
  2. מומלץ: בצעו גיבוי למכשירכם (תמיד חשוב שיהיה גיבוי למכשיר). אתם יכולים להשתמש בתוכנה כמו Titanium Backup או ROM Manager (האחרונה מגבה את כל המכשיר, הראשונה מגבה רק את התוכנות והנתונים)
  3. התקינו את תוכנת Time Zone Fixer
  4. לחצו על כפתור עדכון הנתונים ל-2013d (התוכנה תאמר לכם איזו גירסה קיימת במכשירכם, אם כבר מותקן 2013d אז אין צורך בעדכון).
  5. על המסך יופיע חלון ה-SU או SuperSU, אשרו את הפעולה.
  6. לאחר שהתוכנה תעדכן את המכשיר, היא תבקש לעשות Reboot. אשרו ומכשירכם יופעל מחדש.

4. קנו לעצמכם שעון מחוגים

על כל מקרה שלא יהיה – קנו לעצמכם (או דאגו לכוון) שעון מחוגים, ותלו אותו במקום בולט בבית, כמו במטבח. ככה לא תהיו תלויים רק במכשירים דיגיטליים שעלולים להשתבש ולהטעות, או סתם להכבות פתאום כי נגמרה להם הסוללה.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן