אסירים שלא מכירים אינטרנט מנסים להסביר מה זה

קשה לדמיין את העולם בלי אינטרנט. ילידי שנות ה-80 ומטה עוד יכולים, איכשהו, לזכור עולם בו הם היו אנשים בוגרים (יחסית) ללא גישה לרשת – אבל גם הם כבר התרגלו לכך שהאינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מהמציאות, ושהאנושות תתקשה להתרגל לחיות בלעדיו.

אבל לא כל בני האדם שחיים במדינות מודרניות מכירים את האינטרנט. האסירים בארצות הברית, למשל, אינם מורשים לגלוש ברשת – וכך אסירים שמרצים עונשי מאסר ארוכים ונמצאים בכלא לפני “עליית האינטרנט” אינם מכירים את הרשת כלל. שלא לדבר על סמרטפונים או אפליקציות.

ב-BuzzFeed דיברו עם שלושה אסירים כאלה, שעברו השתלמות בנושא הרשת. האסירים שמעו הרצאות וקיבלו דפים מודפסים שהסבירו להם כיצד האינטרנט נראה ועובד, אך לא התנסו ברשת בפועל – ואז ניסו להסביר מה הם חושבים על הרשת.

תמונה: Shutterstock

זה מה שאמר טומי ווינפרי, בן 35 שנכנס לכלא למאסר עולם ב-1997:

“אף פעם לא ראיתי את האינטרנט בעצמי. נכלאתי ב-1997. דיסקים היו אז ביג דיל. ידעתי שהאינטרנט נקרא “הכביש המהיר של האינפורמציה” מסיבה מסוימת, אבל לא היה לי שמץ של מושג עד כמה החברה מחוברת דרך האינטרנט. לא הבנתי עד כמה זה גדול וחדש. זה היה שם גלובאלי וזה שינה את העולם.

“אני יכול לדמיין את המידע שהאינטרנט מספק כשזה מגיע למחקר, וככה תפשתי את זה בראש עד עכשיו, ככלי ולא יותר. אם הייתם שואלים אותי מה זה URL הייתי פשוט בוהה בכם.

“דמיינתי שאפליקציה זה כפתור שלוחצים עליו בטלפון, אבל לא היה לי מושג מה זה באמת עושה”.

ג’ורג’ הרדיה, בן 37, נכנס לכלא ב-98′ ואמר:

“ראיתי פרסומות לאינטרנט ולאפליקציות בטלוויזיה, אבל אף פעם לא ממש ניסיתי לדמיין מה זה עושה. לא חשבתי על החשיבות שלהם. הייתי ממש עיוור למטרה של זה. חשבתי שמדובר רק באתרים בהם אנשים מתחברים זה לזה ומעבירים את הזמן הפנוי שלהם”.

כריספינו קניטה, בן 44, נכנס לכלא ב-94′ ואמר:

“דמיינתי שהרשת היא כמו חלל אינסופי שמלא במידע על כל דבר שקיים תחת השמש. הייתי מבולבל לגבי איך מישהו עובר מחתיכה אחת לזו שבאה אחריה, ולא היה לי מושג לגבי השפה בה הטכנולוגיה הזאת מתוארת…

“כל הצדדים הטכניים של זה גרמו לי להגיד ‘המממממממם?’. הבנתי שהכל הופך למהיר יותר ומתמקד במובייל, ותמיד תהיתי מי עושה את כל זה ואיפה הכל מתרחש”.

האם אתם הייתם יכולים לדמיין את עצמכם חיים בלי רשת? ואם כן – האם הייתם מצליחים להבין מה זה האינטרנט באופן תאורטי בלבד, מבלי להתנסות בו?

דרך BuzzFeedתמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן