ברשות השידור לא מאפשרים לציבור לדון בסגירת רשות השידור (ויראלי)

על פי תקנות רשות השידור, על הרשות להבטיח “כי בשידורים יינתן מקום לביטוי מתאים על השקפות ודעות שונות הרווחות בציבור, ותשודר אינפורמציה מהימנה”. קבוצת הפייסבוק “סוגרים את רשות השידור” היא חלק מהציבור – והחליטה לפנות לערוץ ראשון כדי ששם ידונו בהשקפותיה ודעותיה.

ברשות השידור, באופן לא כל כך מפתיע, סירבו. אפשר להבין אותם שם: לדון בשידור הציבורי בדרישה לסגור את השידור הציבורי זה עניין בעייתי. יהיה קשה להתייחס לדיון באוביקטיביות, וגם העיתונאי ההגון ביותר בערוץ יתקשה לראיין ברצינות אנשים שקוראים לסגור את מקום העבודה שלו.

הקרב צמוד! הסטארטאפ לסטודנטים “כוורת” מייצג את ישראל בתחרות בינלאומית ויש לו סיכוי לנצח בעזרתכם! כדי להצביע לחצו על הלינק סמנו את Student Hive ולחצו על Vote Now

מצד שני – חוק זה חוק ותקנות הן תקנות. בעקבות הסירוב, פתחו אנשי הקבוצה פניה לנציב קבילות הציבור של הרשות בפייסבוק – שם ביקשו ממנו להסביר את מהות הפרת התקנות ולהורות לרשות לנהן את הדיון הרצוי:

לפוסט של “סוגרים את רשות השידור” בעמוד של נציב התלונות נצברו כ-150 לייקים – הרבה יותר מכל פוסט אחר בעמוד. למרות זאת, ולמרות שלתלונה הצטרפו תלונות דומות של אזרחים וגופים אחרים – הנציב עדיין לא הגיב על הדברים.

חלק מהתגובות בעמוד:

והנושא החשוב עליו הנציב בחר לדבר עליו שלשום – תמונת ה-Cover של העמוד שלו. לפחות אנחנו יודעים שהוא מתעסק בדברים החשובים.

צריך להגיד שוב: דיון כזה ברשות השידור עצמה הוא בעייתי. לפעמים, כשנושא הסיקור הוא הגוף המסקר – עדיף לתת את הבמה לגופים עיתונאיים אחרים, שיוכלו לטפל בנושא מסויים באובייקטיביות הראוייה.

מצד שני, ברגע שתקנות רשות השידור מורות לה לפעול בצורה מסויימת, מנהליה אינם יכולים לעשות את ההבחנות האלה. גם אם זה לא נעים – כשהציבור משלם האגרה דורש, הציבור משלם האגרה צריך לקבל.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן