4 כללים איך לא לחזור עייפים מהחופשה

החגים בפתח, ועימם אזהרת מסע: אתם עלולים לחזור עייפים יותר מלפני שנסעתם לחופשה. איך נמנעים מהצורך בחופש מהחופש?

מהולנד באהבה – מחקרים על השפעות החופשה

לעומת אירופה, בישראל אין הרבה ימי חופשה שנתיים המעוגנים בחוק. ליתר דיוק, עבור שבוע עבודה בן 5 ימים עובד בישראל זכאי לכ-10 ימי חופשה בשנה, מספר שעשוי לעלות בצורה לא משמעותית בהתאם לתקופת הוותק שלו, או לחוזה העסקה אישי. וכשהנורמה מושפעת מהחוק (או להיפך?) – גם לא מקובל לצאת לחופשה ארוכה מדי. הולכים לבקש העלאה? בקשו גם עוד ימי חופשה

מהן השפעותיה של חופשה שנתית קצרה שבמהלכה צריך להספיק לראות הכל, ולו רק בכדי להימנע מהשאלה של החברים “מה, הייתם בפריס ולא עליתם עד לשפיץ של האייפל?” היא עשויה לגרום לכם לנסות להספיק לראות הכל, לעתים עד כדי התשה.

מחקר שנערך באוניברסיטת Radboud ההולנדית מביא עימו מסקנות מעניינות בנוגע לחופשה האידיאלית שממנה לא תצטרכו להתאושש – כי בינינו, חופשה לחוצה עשויה להסב יותר נזק מתועלת:

1. צאו לחופשה אחת ל3-6 חודשים

על פי המחקר שנערך מאוניברסיטת Radboud, אורכה של החופשה האידיאלית היא, תחזיקו חזק – 21 ימים. כדי להתאושש מחופשה באורך כזה תזדקקו לעוד מינימום של 8 ימים מלאים. אך עבור רובנו חופשה באורך כזה אינה ריאלית כלל ולמעשה, ולפי המחקר המדובר, לקיחת חופשה ארוכה ומרוכזת אחת לשנה גם אינה מעשה בריא. במקום זאת, ממליצים החוקרים לקחת מספר חופשות קצרות לאורך השנה.

2. ותרו על לוח זמנים נוקשה

אותו מחקר מצא כי חופשות יעילות מאופיינות בחופש בחירה בנוגע לשאלת השאלות של החופשות, והיא: “מה עושים היום?”

במקום לתכנן את החופשה עד רמת חלקיקי השניה, נסו להימנע מלוחות זמנים נוקשים והעדיפו לנסוע למקומות שמאפשרים בחירה מרובה של פעילויות ואטרקציות. כך תוכלו להתאים את אופי הפעילות לרמת האנרגיה שלכם. למשל, אתמול שתיתם עד מאוחר ועכשיו צריך לצאת למסלול הליכה מייגע והראש שלכם מרגיש כמו מרצפת פורצלן? שנו את המסלול בהתאם ליכולותיכם.

תמונה

3. שלבו פעילות ספורטיבית קלילה

דבר מעניין נוסף שגילה המחקר: זמן ההחלמה הקצר ביותר מחופשה חל בעקבות חופשות שכללו פעילויות שאינן מלחיצות ומאמצות מדי. מה למשל? שחיה, צלילת שנורקל, משחקי גולף או צעידה קלה – פעילויות ספורטיביות מתונות כגון אלו אף עשויות להשפיע בצורה חיובית שבועות לאחר מכן.

4. אל תזלזלו בהשפעת הג’ט לג

לאן שלא תחליטו לנסוע, קחו בחשבון גם את הדרך לשם, הרי גם היא עשויה להוסיף מתח לטיול. מחקר הולנדי נוסף, שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת רוטרדם, מצא כי טיסה ארוכה, במיוחד כזו שתעביר אתכם לאזור זמן שונה באופן משמעותי, גם תגרום למתח רב יותר. על פי המחקר, השפעת הג’ט לג תאריך לכם את זמן ההתאוששות מהחופשה, עד 3 ימים יותר – קחו זאת בחשבון.

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן – עבודה וקריירה ב-AllJobs

דרך: U99

תמונת שער

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן