פצצה שיווקית: פייסבוק מאפשרת לעסקים לערוך תחרויות בדפים

“…העלו תמונה של הבייבי שלכם מחייך וזכו בחופשה חלומית!…”. נשמע לכם מוכר? הודעות מסוג זו פוגשות אותנו במהלך השיטוט הקבוע בפייסבוק.

עד כה, לחיצה על סטטוס כזה שלחה אותנו לטאב (לשונית) נפרד, אזור מיוחד בעמוד הפייסבוק של המפרסם בו הפעלנו אפליקציות שונות.

אמש, פייסבוק הטילה פצצה בתחום הפעילויות המקודמות והטאבים בכלל: על פי תנאי השימוש החדשים, מהיום מותר לבצע תחרויות ופעילויות קידום מכירות (קד”מ) מסוג זה גם בעמודי המותג עצמם, ללא צורך בהפניה לאפליקציה. אז כן, מעכשיו אפשר לבצע את הפעילות על גבי הטיימליין של המותג: לאסוף תגובות, לייקים, הודעות והתייחסויות לפוסטים המתארים את התחרות; ובהמשך לזה, כמובן גם לקדם את הפעילות בניוזפיד של המשתמשים.
למי שחושב שמדובר באותיות קטנות, שינוי קוסמטי בלבד, יש לנו חדשות: מדובר במהפכה משמעותית בשימושיות של פעילויות מסוג זה, שתשפיע הן על המפרסמים והן על המשתמשים. על קצה המזלג, לפניכם שישה שינויים שנובעים מהעדכון.
1. ראשית – חווית המשתמש – פחות הקלקות
עד היום, הפעילויות הצריכו את המפרסם לבצע קידום מיוחד רק בטאבים, כלומר “לטרטר” את המשתמשים לתוך אזור מיוחד בעמוד בו מתרחשת הפעילות. המשפך הזה גרם לכך שאחוז ניכר מאלה שנחשפו לקידום כלל לא הגיעו לאזור הפעילות, ואלה שהגיעו כבר “עייפים”.
עכשיו הכל קורה על הניוזפיד, גם במחשב וגם בנייד, במקום אחד ועם פחות הקלקות. מדובר בחוויה הרבה יותר טובה למשתמש והרבה יותר אורגנית לאופן השימוש בפייסבוק.
2. שנית – חווית המשתמש – מדברים אותה שפה
עד היום, התחרויות והפעילויות היו בממשקים שכל מפרסם פיתח לפי צרכיו. הדבר דרש מהמשתמשים ללמוד כל פעם ממשק חדש, כפתורים חדשים והתנהגויות חדשות.
עכשיו הגולשים נשארים בממשק מוכר, עם אותה שפת פייסבוק שהם מכירים – אני עושה לתחרות לייק/שייר/הודעה/תגובה, בדיוק כמו שאני עושה לכל סטטוס של חבר.
3. תפעול העמוד
עד היום, כל פעילויות הקד”ם בפייסבוק הצריכו את המפרסם להכניס את עצמו לפרויקט פיתוח מיוחד של אפליקציה: אפיון, עיצוב, תכנות, ניהול, בקרת איכות, תפעול – שלא לדבר על עבודה מול ספקים שונים בארגון ומחוצה לו.
עכשיו אפשר לחסוך בכח אדם, כסף ובעיקר זמן להשקה. חייהם של המפרסמים נעשו קלים יותר, ואילו הנשמות הטובות שמנהלות להם את העמודים (מנהלי התוכן בתוך הארגון או חברות המתמחות בתחום) יכולים לחזור ולהתרכז במה שהם עושים הכי טוב – ליצור תוכן מצוין לקהילה.
4. ספקי פיתוח אפליקציות
הגענו לחדשות הרעות: חברות אלה כנראה תיפגענה בטווח הקצר, כי הביקוש לאפליקציות ירד משמעותית. הן תצטרכנה למצוא לעצמן מודלים חדשים, כנראה סביב ניהול ואדמיניסטרציה של הפעילות ופחות על פיתוח משחקים ואפליקציות.
החברות המצוינות שמפתחות אפליקציות תצטרכנה לפתח כלים חדשים, ובטווח בינוני-ארוך מרחב ההזדמנויות עבורן יעלה.
5. הפצה ופרסום
פייסבוק מכוונת את מירב תשומת הלב לטיפול בניוזפיד, והמהלך הזה הוא חלק אינטגרלי מהאסטרטגיה. העובדה שהפעילויות תהיינה על גבי הטיימליין תוביל לחשיפה גדולה יותר, ולניצול יתרונות הקידום של פוסטים מתוך מערכת הפרסום של פייסבוק.
מעכשיו הבחירה של הגולשים פשוטה אם להשתתף או לא – מיידי, פחות קליקים כדי להגיע לפעילות, אין צורך בהתקנה ואישור פרטיות.
6. עוד מוקדם למודעות אבל
ועדיין, יש מקום לאפליקציות. אפליקציות טובות מתאפיינות בגמישות, מחשבה עמוקה על אפיון, עיצוב המתאים לשפת המותג, ויציאה לרגע מהפונטים, הצבעים והמבנה המוכר של פייסבוק אל תוך עולם עמוק ואסתטי שנוצר במיוחד. ליוקרה הזו יש ערך מוסף שאין לו תחליף בתוך החוויה האורגנית של הניוזפיד.
פעילויות מסוימות ימשיכו לחייב שימוש באפליקציה, אבל מעתה יש את החופש לבחור, שהוא חשוב.
למידע נוסף:
כתבו:

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן