20 מקומות בעולם שחובה לראות לפני שמתים (חלק 2)

כל מי שחי בסביבה אורבנית מוצא את עצמו מאס לא פעם בחיים מלאי הרעש והצפיפות. כולנו חולמים לטוס אל הקצוות המרוחקים של העולם ולבקר באותם מקומות פראיים, מרוחקים וקסומים, לפני שיהיה מאוחר מדי.

למרות שהאנושות שינתה את פני כדור הארץ ללא היכר, בעולם עדיין ישנן פינות מרוחקות אליהן ידו של האדם טרם הגיעה. מקומות אלו נותרו נקיים וזכים כפי שהיו גם לפני מאות ואלפי שנים – יערות והרים ירוקים, אגמים ואוקיינוסים צלולים ואיים טרופיים שטופי שמש.

הקרב צמוד! הסטארטאפ לסטודנטים “כוורת” מייצג את ישראל בתחרות בינלאומית ויש לו סיכוי לנצח בעזרתכם! כדי להצביע לחצו על הלינק סמנו את Student Hive ולחצו על Vote Now

אך החיים קצרים והמשאבים מוגבלים, ואין ברירה אלא לצמצם ולבחור רק כמה מאותם אתרים אקזוטיים אליהם ניסע יום אחד לטייל. בחלק השני מתוך שתי כתבות, בחרנו 20 מקומות שפשוט חובה לראות לפני שמתים:

1. מפרץ הא-לונג, ויאטנם

האלונג1

CC BY-ND 2.0 fra.ps

מפרץ הא-לונג נחשב ליעד התיירותי היפה ביותר בוייטנאם. במפרץ ישנם יותר מאלף איים מדהימים ביופיים, בצורות וגדלים שונים, הנפרסים לאורך קו חוף של 120 קילומטרים. מימיי המפרץ כוללים שוניות אלמוגים, ביצות, יערות מימיים ואגמי מים מתוקים, לצד חופים זהובים ועוצרי נשימה. האגדה מספרת כי דרקונים ירדו מן השמים בכדי לעזור לתושבים המקומיים ליצור תכשיטים. היצורים המיתולוגיים ירקו את האבנים היקרות אל תוך הים, מה שיצר מבצרים טבעיים גדולים אשר הגנו על התושבים מפני פולשים.

האלונג2

CC BY-NC-ND 2.0 Andrew Hux

האלונג3

ראו גם: 20 מקומות בעולם שחובה לראות לפני שמתים (חלק 1)

2. אנגקור ואט, קמבודיה

אנגקור1

CC BY-NC-SA 2.0 Stuck in Customs

אנגקור ואט הוא מתחם של מקדשים הממוקם באיזור אנגקור שבקמבודיה. המתחם, אשר נבנה על ידי המלך הקמרי ג’אוויארמן השני בראשית המאה ה-12, שימש כמרכז הפולחני גדול ביותר של האימפריה הקמבודית וכמו גם עיר הבירה שלה. כשהוא מוקדש לאל ההינדי וישנו, המקדש נחשב לאחד מאתרי הפולחן הגדולים ביותר בעולם וגם חרוט על דגלה של המדינה האסייתית. קרוב לשני מיליון מבקרים פוקדים את האיזור מדי שנה, כאשר ביניהם ישראלים רבים.

אנגקור1

CC BY-SA 2.0 adibwahab

אנגקור2

CC BY-NC-SA 2.0 Stuck in Customs

3. מפלי איגואסו, ארגנטינה וברזיל

איגואזו

גבוהים יותר ממפלי הניאגרה וכפולים מהם ברוחבם, מפלי איגואסו המרהיבים כוללים 275 מפלים שונים הפזורים על כמעט שלושה קילומטרים לאורך נהר האיגואסו שעל קו הגבול בין ארגטנינה וברזיל. המפלים נוצרו כתוצאה מהתפרצות געשית אשר הותירה סדק גדול באדמה ובמהלך העונה הגשומה קצב זרימת המים עשוי להגיע ל-6.25 מיליון קוב לשעה.

איגואזו1

איגואזו3

CC BY-NC-ND 2.0 ewanr

4. שניים-עשר השליחים, אוסטרליה

12 השליחים1

מבוססים על כינויי תלמידיו של ישו, שנים-עשר השליחים המפורסמים הם תריסר עמודי סלע מרהיבים הניצבים בגאווה על חופה הדרומי של מדינת ויקטוריה שבאוסטרליה. “השליחים”, שמתנוססים לגובה של עשרות מטרים, נוצרו כאשר צוקי הגיר שעל החוף נשחקו על ידי רוחות וגאות במשך עשרות אלפי שנים ובסופו של דבר הופרדו מן החוף. עם השנים, התמוטטו חלקים מעמודי הסלע, כך שכדאי להתחיל למהר לפני ששמם של הסלעים יהפוך ללא רלוונטי.

שליחים2

CC BY-NC 2.0 emmettanderson

שליחים3

 

5. הפארק הלאומי יוסמיטי, ארה”ב

יוסמיטי1

CC BY 2.0 *~Dawn~*

הפארק הלאומי יוסמיטי שבקליפורניה, ארה”ב הוא אחד הפארקים הטבעיים הראשונים באמריקה והוא ידוע רבות בזכות המפלים העצומים ומעוררי ההשתאות שבו. גודלו של הפרק עומד על כ-3,000 קילומטרים רבועים ופרט למפלי המים, הוא גם ניחן בעמקים עצומים, שדות דשא בלתי נגמרים, צוקי סלע עצומים ומינים רבים של בעלי חיים.

יוסמיטי2

יוסמיטי3

CC BY-NC-ND 2.0 Christopher Chan

 

6. מטאורה, יוון

מטאורה

מטאורה הוא איזור סלעי אשר נמצא במחוז תסליה שבמרכזה של יוון. מה שהופך את מטאורה לכה ייחודית הם המנזרים המרשימים שנמצאים על פסגות הצוקים שבמקום. הגישה לאיזור אינה פשוטה וכוללת דרכי עפר תלולות, דבר שגרם לבידודה של מטאורה בתוקפת ימי הביניים. התושבים המקומיים, שהעידפו להשאר באיזור המדהים ביופיו, בנו את מנזהרים על הצוקים ומאז ועד היום הם מהווים מוקד עלייה לרגל לאנשי דת ולתיירים.

מטאורה2

מטאורה3

CC BY 2.0 homas Depenbusch und Marina Depenbusch-Zharova

 

7. קרחון פריטו מורנו, ארגנטינה

מורנו1

CC BY-NC-SA 2.0 rsepulveda

קרחון פריטו מורנו נמצא בפרק הלאומי שבלוס גלסיירס, דרום מערב מחוז סנטה קרוז, ארגנטינה. זהו אחד מאתרי התיירות החשובים ביותר של חבל פטגוניה וגם היפים שבהם. כשהוא מהווה את עתודת המים המתוקים השלישית בגודלה בעולם, הקרחון העצום משתרע על פני שטח בגודל 250 קילומטרים רבועיים, אורכו הוא 30 קילומטרים ועומקו מגיע עד 700 מטרים.

מורנו2

CC BY-NC-ND 2.0 Andres_age

מורנו3

CC BY-NC 2.0 Piero…

 

8. הפארק הלאומי ברייס קניון, ארה”ב

ברייס1

CC BY 2.0 Moyan_Brenn

הקטן מבין הפארקים הלאומיים ביוטה, פארק ברייס קניון משתרע על פני למעלה מ-35 אלף דונם וצוקיו המרשימים שטופי צבעי האדום והכתום מרהיבים ביופיים. הצוקים המחודדים והבלתי רגילים שבפארק עונים לשם “הודוס” והם גם מהווים את סימן ההיכר שלו. צוקים אלו נוצרו כתוצאה משחיקת הסלעים המקומיים על ידי רוח, מים וקרח במשך אלפי שנים.

ברייס2

ברייס3

CC BY 2.0 Moyan_Brenn

 

9. איי סיישל

סיישל1

CC BY-SA 2.0 dibaer

איי סיישל, הנמצאים כ-1,600 קילומטרים מזרחית ליבשת אפריקה, הם גן עדן של ממש. מורכבים מקבוצה של 115 איים קטנים, החופים היפהייפיים הם בהחלט גולת הכותרת של מדינת האיים הקטנה בת 90 אלף התושבים. החוף הלבן, ים הטורקיז והצמחייה הטרופית הופכים את מדינת האיים הזאת ליעד מועדף עבור זוגות בירח הדבש שלהם.

סיישל

סיישל3

 

10. הפירמידות של גיזה, מצרים

גיזה1

CC BY-NC 2.0 WanderingtheWorld (www.LostManProject.com)

אף רשימה המתיימרת להכיל את המקומות היפים בעולם לא תהיה שלמה ללא מתחם הפירמידות של גיזה הנמצאות אצל שכנינו המצרים. אתרי הקברות העתיקים, אשר נבנו מלפני 4,500 שנים על ידי המצרים הקדמונים בסמוך לנהר הנילוס, נחשבים להישג הנדסי מרשים וחסר תקדים. הפירמידות שימשו לקבורת הפרעונים הקדמונים ואלו האמינו כי נשמתם תעלה לשמים דרך הטיפוס על מדרגות המבנה העצום.

גיזה1

גיזה3

 

11. האיים האזוריים

אזורה1

במימיי האיים האזוריים, הנמצאם באוקיינוס האטלנטי, תפגשו דולפינים ולוויתנים רבים. באיים, אשר מלאים באגמים בגוונים שונים של כחול וצמחייה רבה, ישנה פעילות וולקנית ערה ולועות הגעש המקומיים מעלים עשן בדרך קבע. טיפוס הרים, טיולים וצלילה הן מההרפתקאות המומלצות באיים האזוריים.

אזורה2

CC BY-SA 2.0 eduardowallenstein

אזורה3

12. פוזיטנו, איטליה

פוזטינו1

פוזיטנו עשוי להיות אחד מרגעי השיא בביקור באיטליה. לא רבים יודעים, אך העיירה הציורית על חוף הים, מלאת המסעדות ובתי הקפה, תיפקדה במאות ה-14-15 כמדינה עצמאית ואוטונומית. עם מרפסות המשקיפות למפרץ הכחול ובתים קטנים וצבעוניים, העיירה האיטלקית הקטנה היא אחד המקומות הפסטורליים ביותר בהם ניתן לבקר באירופה.

פוזטינו2

פוזטינו3

 

13. טאנה לוט, באלי

טנה2

המקדש העתיק בטאנה לוט שבבאלי בנוי על סלע ענק ואין ספק כי זהו מחזה מדהים. מסתורי וסחוף דמיון, המקדש מהווה מוקד פולחן חשוב עבור הבאלינזים והוא נגיש רגלית רק כאשר המים במקום נמצאם בשפל. באיזור מערות רבות והאגדה מספרת שנחשים ארסיים שוכנים במערות אלו, שומרים על המקדש ומוסיפים למוניטין היוקרתי שלו.

טאנה

CC BY-NC-ND 2.0 mikaku

טאנה3

 

14. איי פלאוון, פיליפינים

פאלוון

האי פלאוון שבפיליפינים הוא החמישי בגודלו במדינה והנופים בו הם עוצרי נשימה. סלעי גיר, צמחייה פראית וטרופית הם רק חלק מהמחזות המדהימים שניתן למצוא שבאי. חופים, מערות תת מיימיות וספינות דגים קטנות יקדמו את פניכם כשתגיעו לחלקת העדן הזאת והאירוח המקומי יגרום לכם לא לרצות לעזוב לעולם.

פלאוון2

פלאוון3

 

15. מפל אנחל, ונצואלה

אנחל1

מפל אנחל בונצואלה הינו המפל הגבוה ביותר בעולם. כשהוא מתנשא לגובה של 980 מטרים, המפל העצום נחשב לאחת האטרקציות התיירותיות הראשיות בונצואלה. המפל ממוקם בג’ונגל מבודד ובכדי להגיע אליו יש לשוט בנהר הקאראו במסך שעשוי לקחת יממה שלמה. אולם עבור הרפתקנים וחובבי טיולי אקסטרים, זהו אחד מהאתרים המבוקשים והיפים ביותר שניתן להעלות על הדעת.

אנחל2

אנחל3

16. הרי טאיחאנג, סין

טיאנזי1

רכס הרי טאיחאנג הוא אחד מן האזורים האקולוגיים החשובים בסין. פאר היצירה הטבעית הזאת מתנשאת לגובה של 1262 מטרים מעל פני הים וסביבה פסגות וסלעים ציוריים מדהימים. אורנים ישנים עטופי ערפילים סובבים את פסגות ההרים ומסע אל רכס ההרים, אשר נוצרו מלפני למעלה מ-140 מיליון שנים הוא הרפתקה של מסתורין הלקוחה מן האגדות.

טיאנחאי2

טאיחאנג3

17. אולורו, אוסטרליה

אורולו1

אולורו שבאוסטרליה הינו מונולית (צורה טבעית העשוייה מאבן אחת יחידה) ענקית ונחשבת לאתר הטבעי המפורסם והמוכר ביותר באוסטרליה. האמיצים שבמטיילים עשויים לרצות לעלות את העלייה עד לפסגת האולורו, שאורכת 1.6 קילומטרים, בעוד שאחרים יעדיפו לטייל רגלית מסביב לאתר המורשת העולמית המרשים שבאי האוסטרלי.

אורולו2

אורולו3

CC BY 2.0 TheCreativePenn

 

18. בריכת המילטון, ארה”ב

האמילטון1

הבריכה התת קרקעית המדהימה שבטקסס, ארה”ב, נוצרה כאשר כיפתו של נהר תת קרקעי מקומי קרסה והדבר יצר בריכה מדהימה ביופיה שנראית כאילו נלקחה מדמיונו של אמן. כשעל גדות הבריכה צמחייה פראית וירוקה ומי המפל העדינים שמעל לבור זורמים למטה באופן תמידי, הביקור בבריכת המילטון יכול להותיר רושם בלתי נשכח.

האמילון2

האמילון3

19. טירת איילין דונן, סקוטלנד

אליאן2

אין ספק כי טירות הן מתכון בטוח להצלחה. טירת איילין דונן שבסקוטלנד נחשבת לאחת המוכרות והמפורסמות שבמדינה. ראשיתה של הטירה הוא במאה ה-6 או ה-7 ולקהל המבקרים היא נפתחה רק בשנות ה-30 של המאה הקודמת. כשמתחתה אגם ציורי ושביל אבנים עתיק מוביל לפתחה, הטירה הסקוטית המפוארת תשאיר אתכם עם זכרונות לעוד הרבה זמן.

אליאן3

CC BY-NC-SA 2.0 nXpected

דונאן3

CC BY-SA 2.0 Nevalenx

20. מפרץ קוטור, מונטנגרו

קוטור1

מפרץ קוטור שבדרום מערב מונטנגרו מהווה אטרקציה תיירותית יוצאת דופן ביופייה. כשהרים תלולים מקיפים אותו והוא עצמו נראה כאילו שוקע אל תוך הים, המפרץ שעל גדותיו יושבת העיר קוטור העתיקה, נפרש לאורך 283 קילומטרי על חופי הים האדריאטי. במפרץ קוטור תוכלו להפליג אל סירה או פשוט לבלות את היום בעצלתיים באחת המסעדות שעל החוף, כשמולכם נפרס הנוף המדהים של האיזור.

קוטור2

קוטור3

CC BY-NC-SA 2.0 Fabio – Miami

דרך bored panda

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן