10 צילומי לוויין מפתיעים שאפשר למצוא ב-Google Earth

שירותי המיפוי של גוגל משתדרגים במהלך השנים ונחשבים היום כמאגר עצום הכולל בתוכו לא רק מפות, אלא גם תמונות לוויין, צילומי רחוב, דיווחי תנועה ונתוני תחבורה ציבורית. כשגוגל מסתכלת עלינו מכל מקום ובכל שעה, יתכן ויתפסו בעיני מצלמותיה גם ממצאים קצת יותר מעניינים.

הקרב צמוד! הסטארטאפ לסטודנטים “כוורת” מייצג את ישראל בתחרות בינלאומית ויש לו סיכוי לנצח בעזרתכם! כדי להצביע לחצו על הלינק סמנו את Student Hive ולחצו על Vote Now

השירות הוותיק יותר, Google Earth, מספק זה כמה שנים תמונות יוצאות דופן שצולמו בעזרת לוויינים:

ראו גם: האם Google Earth מסכן את ביטחון המדינה?

1. גברת, לאן את מסתכלת?

רגל הפיל שבראש הנקרה – OUT, פרופיל הגברת שבאלברטה, קנדה – IN. מה שנראה כמבט צד של פני גברת, הוא בעצם מבט-על מעדשת הלוויין של גוגל על אתר Badlands Guardian שבקנדה. צורת הפנים נוצרה מעמקים וגבעות שנשחקו במהלך השנים. היצירתיים מביניכם בטח יבחינו בעגיל הארוך שעונדת הגברת לאוזנה – זהו לא אחר מאשר באר לקידוח נפט וממנו משתרך כביש גישה.

2. Firefox

פיירפוקס, דפדפן האינטרנט המבוסס על קוד פתוח, נחשב כדפדפן מוביל באזורים ניכרים בעולם. הדפדפן אף זכה למחווה יוצאת דופן בעבור חגיגות ה-50 מיליון הורדות, בעת שבמדינת אורגון שבארה”ב החליטו לחרוש שדה תירס בצורה ייחודית שתיצור את הלוגו המוכר אך במימדים ענקיים. האחראים ליצירה משתייכים לקהילת משתמשי הלינוקס באוניברסיטת מדינת אורגון, והם יצרו אותה בשנת 2006.

3. הצטלבות מקרים

כנראה שמתכנני בסיס חיל הים בסאן דייגו, קליפורניה, לא חשבו שכך יראה מרחוק רצף המבנים שנבנה בשנת 1967 ומצולם במרכז התמונה. צורת צלב הקרס שנוצרה בלי כוונה עוררה ב-2007 תמיהה מצד אלו שצפו בה בגוגל Earth. לאור זאת הגיב דובר חיל הים: “אנחנו לא רוצים להיות מזוהים עם משהו סמלי ומלא שנאה כמו צלב קרס”, והוסיף כי החיל משקיע יותר מ-600,000 דולרים בכדי להסתיר את הצורה הזו.

4. שמישהו יזיז את הספינה שלי

הספינה הבוליביאנית S.S. Jassim עלתה על שרטון וטבעה בשנת 2003 אל מול חופי סודן. גוגל Earth אולי תפסו בעדשות הלווין ספינות נטושות שונות, אך זו הספינה הנטושה הגדולה מכולן.

5. אהבה בלב ים

לא קשה לנחש את צורתו הטבעית של האי Galesnjak השוכן בים האדראי. זוגות רבים בוחרים לערוך בו חופשות ואירועים רומנטיים, ואין ספק כי מדובר, אפילו רק עבור המסתכלים עליו ממרחק רב, כמחזה נדיר ושובה לב.

6. טעם החיים

בצ’ילה החליטו ליצור לוגו ענק של קוקה קולה. היצירה יוצאת הדופן נוצרה מאוסף של 70,000 בקבוקי קולה שנקברו בחציים בתוך צלע הר. מעניין מה היו אומרים על כך בתאגיד המיחזור של בקבוקי הפלסטיק….

ראו גם: מה קורה לאישה ששתתה קולה 16 שנים ברציפות?

7. מפה תפורה

אמנם לא מדובר בתופעה ייחודית עבור מיקום גיאוגרפי מסוים, אך לעיתים היא יוצרת תוצאות משעשעות. בכדי ליצור את רצף צילומי הלווין המרכיבים את כל כדור הארץ, נאלצת התוכנה “לתפור” לעיתים צילומים שונים מזמנים שונים. התמונה הזו, שצולמה מעל פאריז שבצרפת, יצרה גורדי שחקים הפונים זה מול זה בצורה שאינה הגיונית לחלוטין.

8. מכת דם

לא ברור מה מקורו של הצבע האדום העז של מקווה המים שנצפה ב-2007 ליד העיר סאדר שבעיראק. ההגיון אומר כי הצבע נוצר כתוצאה מתהליך טיפול בשפכים או משהו דומה לכך. אך הספוקולציות סוברות כי מדובר בדם שנאגר מבתי המטבחיים בעיראק, לאחר שאלו החלו לנקז את הפסולת שלהם למאגרים גדולים. כך או כך, מבדיקה אחרונה עולה כי היום האגמים מצולמים בצבע טבעי.

9. KFC

אין ספק שחברת המיתוג Yum לוקחת על עצמה אתגרים רבים בכל הנוגע לפרסום יוצא דופן. לאחר שניסתה להקרין באמצעות קרני לייזר פרסומת של פיצה האט על הירח, החליטה לייצר בנוואדה את הפרסומת הראשונה של KFC שנראית מן החלל.

10. הטופ שבטופלס

בדף הזה החליטו לדרג את עשרת המקרים היותר מביכים שתפסו הלוויינים של גוגל בהולנד. בדף מוצגים מגוון סיטואציות בהן העדיפו אנשי הולנד להשתזף בלבוש מינמלי או ללא לבוש כלל. יש לציין כי הדירוג נערך בשנת 2006, ומאז, בחלק מן המקרים, דאגו בגוגל כבר לעדכן את הצילומים.

 

באמצעות: Time, noupe, Oddee

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן