20 סיפורים שמוכיחים שבעלי חיים יותר אנושיים מבני אדם

“כמעט אין לפקפק, שאהבת האדם נעשתה לאינסטינקט אצל הכלב”, טען דרווין עוד בשנת 1859. גם בימים אלה מתברר כי גבורה, אומץ לב, נחישות וחברות אמת – הן לא רק תכונות המאפיינות בני אדם. גם לבעלי חיים, כך ידוע כבר שנים רבות, ישנן רגשות כלפי המתרחש סביבן, ולעיתים רבות גם כלפי בעליהן. כמו כן, ידוע כי רבים מבעלי החיים מחקים באדיקות את אורח חיי בעליהם – בני האדם.

מי שטוען שחיות לא אנושיות, כנראה לא הכיר אף פעם חיה באמת. אם זה עדיין לא משכנע אתכם – הנה 20 סיפורים מרגשים על חיות שמתנהגות בצורה אנושית לגמרי – יותר מבני אדם. החל מכלבים שהקריבו את חייהם להצלת הבעלים שלהם, ועד לאריה אחד שהמשיך לאהוב את בני האדם שאימצו אותו כשהיה גור גם אחרי שחזר לטבע והפך לראש להקת אריות אכזרית. אזהרה: חלק מהסיפורים האלה יוכלו לגרום לכם להזיל דמעה או שתיים. זה לגמרי אנושי.

 

1. אל דאגה – אתה בידיים טובות

באוגוסט 1996, מצא עצמו ילד בן שלוש בתוך כלוב גורילות בגן החיות ברוקפילד שבשיקגו, זאת לאחר שנפל לתוכו. במשך זמן מה הגנה עליו הגורילה בינטי ג’ווה מפני חיות אחרות, תוך שהיא אוחזות בו בידיה. רק כשהגיעו עובדי גן החיות, שיחררה ג’ווה את הילד לטובת העובדים שהוציאו אותו מן הכלוב בבטחה.

 

2. ללכת עם העדר

קצב פעימות ליבן של פרות עולה, שעה שהן מופרדות מחברותיהן בעדר – כך עולה ממחקר, שהתפרסם בשנים האחרונות. משמעות הדבר: הפרות הן יצור חברתי מאוד, והן מרגישות חרדה, כשהן נאלצות לחיות בבדידות. החוקרים גילו, כי לממצא הזה יש השפעה ישירה על תפוקת החלב.

ראו גם: חברים הכי טובים: אריה נכה וכלב בייגלה

 

3. כלבי הנחייה שלא ויתרו עד הרגע האחרון

כלבי הנחייה, סלתי ורוסיל, זכו במדליה על כך שהיו נאמנים לבעליהם והצילו את חייהם בעת מתקפת הטרור על ארה”ב ב-11 בספטמבר 2001. הכלבים המסורים סייעו לבעליהם לרדת 70 קומות במרכז הסחר העולמי שבניו-יורק, וכיוונו אותם למקום מבטחים.

 

4. כלבת שמירה

רבות סופר על כישורי השמירה של כלבים. גם פטריקה אדשיד, בת 62 מבריטניה, חוותה זאת על בשרה, בעת שנפלה קורבן לשוד אלים בביתה. שלושה גברים רעולי פנים וחמושים בסכינים פרצו לביתה. אוי, הכלבה המסורה, הצליחה לגבור על הפורצים שלכדו את בעלת הבית במטבח, ולהבריח אותם. לאחר המקרה סיפרה פטריקה כי אם הכלבה לא היתה מתערבת, היא, פטריקה, כנראה לא היתה היום בחיים.

 

5. נימוסים קודמים לכל

לא מנומס לאכול עם הידיים ובטח שלא ישירות עם הפה, כפי שנוהגים חתולים רבים לאכול. נילה החתולה החליטה לאמץ את כללי הנימוסים סביב השולחן ולאכול את הפירה שלה בעזרת מזלג.

 

6. אין עשן בלי אש

דיאן בוסצ’ר התעוררה ב-4:45 לפנות בוקר, כדי להבין מדוע החתול המשפחתי, אוראו, צורח ממוסך המכונית הסמוך לבית. כשירדה לבדוק מה קורה, גילתה כי המוסך עולה בלהבות וכי האש מאיימת לכלות את כל הבית. לבסוף השריפה כובתה והחתול, שלפני השריפה החל להיות פחות אהוב על בני המשפחה, זכה לתהילה מחודשת לאחר המקרה.

 

7. טבעת הגנה

טוד אנדריס, בן ה-24, כנראה לא ישכח את הדרמה שהיה מעורב בה ביום קייצי חם, כשהחליט לתפוס גלים יחד עם חבריו הגולשים. כריש באורך 4.5 מטרים פגש בו וניסה לראות את טוד בתור ארוחת הבוקר שלו. לאורך שלושה נסיונות, בהם הגיע הכריש קרוב מדי, ואף פצע את טוד פציעות קלות בלבד בגבו, צצה להקת דולפינים שיצרה מעין “טבעת הגנה” סביב טוד, עד שזה הצליח להגיע לחוף מבטחים.

 

8. שחיינית מצטיינת

פני, הכלבה של ברנדה אוון, יצאה עם בעליה לטיול רגלי קצר. לפתע הבחינו השתיים בכיסא גלגלים שצף בנהר ובסמוך אליו אישה נכה. ברנדה ציוותה על פני לרוץ ולסייע לאישה להיחלץ ממי הנהר. למרות גילה המתקדם של פני, 10 שנים, שחתה הכלבה ללא היסוס ומשכה את האישה ליבשה.

 

9. קוקו הגורילה בוכה מקטע עצוב בסרט

קוקו, הגורילה המפורסמת שלמדה את שפת הסימנים, מתפרקת בכל פעם שהיא צופה בסרט “תה עם מוסוליני”. כשמגיע הקטע הכי מרגש בסרט, בו ילד קטן צריך להיפרד ממשפחתו, מפנה קוקו את ראשה לאחור כדי שלא תצטרך לראות את הקטע קורע הלב, ומסמנת בשפת הסימנים שהיא עצובה ורוצה לבכות.

 

10. קוקו מבכה חתלתול שאהבה לאחר מותו

אותה קוקו אימצה שני חתלתולים שקיבלה וטיפלה בהם ברוך אמהי. כאשר גילתה שאחד החתלתולים, “גוש פרווה”, נהרג בתאונה טרגית היא הייתה שבורה.

והנה קוקו ביום הולדת ה-42 בחודש יולי האחרון:

 

11. החתול שמנחם גוססים

לאוסקר החתול יש סוג של חוש שישי, שמאפשר לו לדעת מי מהדיירים של בית האבות בו הוא חי הולך, לא עלינו, למות. החתול היפהפה נוהג להתיישב לצד הקשישים הגוססים, ולהנעים את השעות האחרונות שלהם בגרגורים מרגיעים. תודו שיש דרכים הרבה יותר רעות למות.

 

12. הלוויתן שהציל

חוויה שאף צוללן לא רוצה לעבור היא התכווצויות בשרירי הרגליים שמנטרלת לגמרי את האפשרות שלו לעלות בחזרה על מעל לפני המים. זה בדיוק מה שקרה ליאנג-יון, שלא הצליח לשחות למעלה בזמן שמאגר האוויר שלו הלך ונגמר. “חשבתי שאני הולך למות, אבל אז הרגשתי כח עצום שפשוט הוביל אותי לפני הים”, הוא סיפר. הכח העצום הזה היא לווייתנית בשם מילה, שראתה את הצוללן המסכן, והחליטה לשחק אותה מצילה.

 

13. האריה שהתגעגע

בשנת 1969 אימצו שני אחים גור אריות נטוש. לאחר מספר שנים הפך האריה הקטן לחיה ענקית, והשניים נפרדו ממנו בעצב והחזירו אותו לחיות בטבע הפראי של אפריקה. שנה לאחר מכן הם החליטו לבקר את החבר הוותיק שלהם בטבע. למרות שמומחים סיפרו להם שהאריה כבר נמצא בשלב אחר בחייו, ועומד בראש חבורת אריות פראית – החבר הוותיק זכר את בני האדם שאימצו אותו, והאיחוד היה מרגש יותר מהגמר של “כוכב נולד”.

 

14. המילים האחרונות של התוכי

אלכס, תוכי אפריקאי אפור ומקסים, חי במשך שנים עם בת האדם שלו. בשנת 2007, רגע לפני שהתוכי המדבר המתוק החזיר את נשמתו לבורא, הוא נפרד מהמאמצת האהובה במילים אחרונות מרגשות במיוחד: “תהיי טובה, אני אוהב אותך”.

15. לוויה לשימפנזה


גם קופים אבלים: לאחר שקופה קטנה נפטרה מכשל לבבי במתקן הצלה לשימפנזות בקמרון, חבריה הקופים ערכו לה הלוויה מאולתרת, ובזמן שעובדי המתקן פינו את גופתה הסתכלו על חברתם בצער, התחבקו זה עם זה ונפרדו מהחברה לתמיד.

 

16. הכלב עם כלב הנחייה

אלי, כלבת ספניאל מתוקה ועיוורת, מצאה חבר שהפך לכלב הנחייה הפרטי שלה: ליאו, הכלב הקודם של מי שאימצה אותה. ליאו מלווה את אלי לכל מקום אליו היא הולכת, דואג שהיא לא תתקל בשום דבר, ואפילו מגן עליה מכלבים גדולים יותר שמנסים… לנצל אותה.

 

17. קופי מעבדה רואים אור לראשונה בחייהם

הסרטון מתעד את פעילותו של מרכז לשיקום קופי שימפנזה בכפר אוסטרי אליו הם מגיעים בעקבות שנים רבות בשבי מעבדות ברחבי העולם. בווידאו נראים 10 קופי שימפנזה אשר חלקם רואים אור לראשונה זה עשרות שנים. הקופים קסארה, סוסי, דיוויד, הלן, מוריץ ואחרים מתחבקים זה עם זה, צוחקים וחוגגים את החופש שלהם בצורה אנושית לגמרי כמו אומרים “אני לא מאמין”. אחד הקופים הטראומה של ניסויי המעבדה, יש להניח, לא תימחה, אך בזכות חוות השיקום הזה, תחנת הכנה בדרך לשחרורם בחזרה לטבע, הם יוכלו לראשונה לטפס, לקפוץ ולהשתעשע, פעילויות שנמנעו מהם מאז נשבו כשהיו תינוקות ונלקחו למעבדות.

 

18. להיות בני אדם

בסרטון שערך אתר האינטרנט Hoopla Ha אפשר לראות חלק משיעורי החיים האלה: מסתבר שכלבים יכולים ללמד אותו דבר או שניים על הקשבה, על כושר, על רוגע, על אהבה ועוד ועוד.

19. פילי הקרקס שהתאחדו

לא קל להיות חיית קרקס. מאחורי כמה דקות על במת הקרקס עומדות שעות של כליאה, עינויים וסבל. ג’ני ושירלי הן שתי פילות ש”בילו” יחדיו בקרקס במשך זמן קצר, לפני שהופרדו. 25 שנה (!) לאחר הפרידה, מצאו את עצמן הפילות מחדש במקלט לפילים. החברות הוותיקות מייד זיהו אחת את השנייה, וכששוחררו בטבע לא הסכימו להיפרד אחת מהשנייה.

20. לקט חיות אנושיות

ולסיום, הנה לקט סרטונים של חיות המתנהגות בצורה אנושית ומקסימה. קשה לנו להתחייב על האותנטיות של כל הסרטונים, אך גם אם אמיתיים וגם אם ערוכים, הם בהחלט מעלים חיוך:

ראו גם: 10 סיפורים מרגשים על בעלי חיים יותר אנושיים מבני אדם

 

דרך: BuzzFeed, Listverse

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן