20 מקומות בעולם שחובה לראות לפני שמתים (חלק 1)

כל מי שחי בסביבה אורבנית מוצא את עצמו מאס לא פעם בחיים מלאי הרעש והצפיפות. כולנו חולמים לטוס אל הקצוות המרוחקים של העולם ולבקר באותם מקומות פראיים, מרוחקים וקסומים, לפני שיהיה מאוחר מדי.

הנציגים הישראלים נגד הארמנים בתחרות הסטארטאפים “ווביט”:תיכנסו רק לרגע ותצביעו עבור Student Hive בקישור הבא Info and Vote ותעזרו להם לנצח.

 

למרות שהאנושות שינתה את פני כדור הארץ ללא היכר, בעולם עדיין ישנן פינות מרוחקות אליהן ידו של האדם טרם הגיעה. מקומות אלו נותרו נקיים וזכים כפי שהיו גם לפני מאות ואלפי שנים – יערות והרים ירוקים, אגמים ואוקיינוסים צלולים ואיים טרופיים שטופי שמש.

אך החיים קצרים והמשאבים מוגבלים, ואין ברירה אלא לצמצם ולבחור רק כמה מאותם אתרים אקזוטיים אליהם ניסע יום אחד לטייל. בחלק הראשון מתוך שתי כתבות, בחרנו 20 מקומות שפשוט חובה לראות לפני שמתים:

1. קניון אנטילופ, ארה”ב

קניון אנטילופ

קניון אנטילופ הוא הקניון הטבעי המתוייר והמצולם ביותר בדרום מערב ארה”ב. כשהוא ממוקם על שטחו של שבט נאוואחו האינדיאני, הקניון מחולק לשני חלקים נפרדים – עליון ותחתון. האנטילופ העליון, שמכונה “החריץ”, קיבל את כינויי משפתם של הנאווחו אשר תיארו אותו בתור “המקום בו המים עוברים דרך הסלעים”. האנטילופ התחתון, הקרוי “פותחן הבקבוקים”, זוהה אצל שבט הנאווחו כ-“קשתות סלע ספיראליות”

הקניון נוצר כאשר אבן החול הנאוואחית נשחקה במשך מאות שנים על ידי השיטפונות הרבים שפקדו את האיזור בעת עונת המונסונים. גם כיום ידוע המקום בשטפונותיו הרבים ולפני כ-15 שנים מצאו את מותם מספר תיירים חסרי מזל שפקדו את האיזור בעת השיטפון. אך אל דאגה, קניון אנטילופ נמצא כיום תחת פיקוח שוטף וכניסת התיירים אסורה בעת עונת השטפונות.

Antelope canyon Antelope canyon

2. איי קופּ‏יפּ‏י, תאילנד

איי פי פי

איי קו פּ‏י פּ‏י נמצאים בתאילנד, בין האי הגדול של פוקט וחוף ים אנדמן המערבי שבאיזור פוקט. באיי פּ‏י פּ‏י תמצאו חופים מוזהבים, תצורות סלע מדהימות, מים שקופים בצבע טורקיז ובעלי חיים ימיים בשלל הצבעים. אין ספק כי זהו גן העדן המושלם.

Maya Bay on Ko Phi Phi Leh (2007-03-064)

CC-by-2.0 CX15

 

3. סנטוריני, יוון

סנטוריני

לא זר לישראלים, האי סנטוריני היא אולי המרתק שבין איי יוון. באי תמצאו נוף וולקני עוצר נשימה, חופים אפורים ואדמדמים, בתים לבנים קטנים ובוהקים, מרפסות עם נוף פנורמי לים ושקיעות מדהימות. ואם לא די בכך, באי היפהיפה תמצאו גם שרידי תרבויות עתיקות שהתגלו באפר הוולקני, מה שהופך אותו למוקד תיירותי מן המעלה הראשונה.

CC-by-2.0 Maggie & David

 

CC-by-2.0 szeke

 

4. האיים המלדיביים

איים מולדיביים

האיים המלדיביים נמצאים באוקיינוס ​​ההודי סמוך לקו המשווה. המדינה מורכבת מ-1,190 איי אלמוגים שנוצרו סביב 26 לגונות טבעיות. ים כחול ועמוק, שוניות בצבע טורקיז, חופים חוליים לבנים ועצי דקל אין סוף – זה הנוף היחיד בו תיתקלו באיים המולדיבים, בזמן שאלפי דגים ישחו קרוב למקום בו תרבצו. לא רע בכלל.

CC-by.2.0 Giorgio Montersino

CC-by-2.0 motumboe

 

5. מאצ’ו פיצ’ו, פרו

מאצ'ו פיצ'ו

הרחק בגבהים, מרכז התיירות הפופולרי מאצ’ו פיצ’ו נמצא כ-2,430 מטרים מעל פני ים, במרכזו של יער טרופי והררי. אין ספק כי זו כנראה היתה היצירה האורבנית המדהימה ביותר של אימפריית האינקה בעת שיאה. הקירות הענקיים, הטרסות והרמפות שנראות כחלק טבעי של מצוקי הסלע, יחד עם הסביבה הטבעית המקיפה את אגן האמזונס העליון בעל המגוון העשיר של החי והצומח, יוצרים מראה עוצר נשימה.

בני האינקה התחילו לבנות את “הפסגה העתיקה” בסביבות 1400 לספירה, אך נאלצו לנטוש את המקום כמאה שנים מאוחר יותר עם הגעתו של הכיבוש הספרדי. מאצ’ו פיצ’ו התגלתה לעולם המערבי רק בשנת 1911, על ידי ההיסטוריון האמריקני היירם בינגהאם.

CC-by-2.0Carlos Adampol

 

Raining over the past

 

6. החומה הגדולה של סין

החומה הסינית

כמו דרקון ענק, החומה הסינית מתפתלת מעלה ומטה על פני מדבריות, שטחי מרעה, הרים ומישורים ומשתרעת על כ-5,500 ק”מ, ממזרח למערב סין. עם היסטוריה של למעלה מ-2000 שנים, נועדה החומה הסינית לבלום את תקיפותיהם האכזריות של הברברים המונגולים על האימפריה הסינית. כיום, מהווה החומה הסינית את אחת האטרקציות המושכות ביותר בעולם, גם בשל הפאר הארכיטקטורי שהיא מציגה וגם עקב משמעותה ההיסטורית.

Chinese Wall Great Wall, China

7. איסלנד

איסלנד

איסלנד הוא אי שנע בין שני קיצונים – אש וקרח. הקרחונים העצומים מתמזגים עם המעיינות הוולקניים הלוהטים שבו. לכל עונה באיסלנד יש את הקסם הייחודי שלה ועם שילוב הצבעים המדהימים שבאי אתם נמצאים בדרך הבטוחה לחוויה בלתי רגילה.

CC-by-2.0 shchukin

Shutterstock.com

Shutterstock.com

 

8. בורה בורה

Shutterstock.com

בורה בורה הגיחה מן המים לפני שנים 3 מיליון שנים. כמו כל האיים הפולינזים האחרים, גם האי הוולקני הזה שוקע לאיטו אל תוך הים. באי עוצר הנשימה הזה ישנה לגונה ענקית עם שונית אלמוגים מדהימה שבה בעלי דגים טרופיים רבים נצפים שוחים בצמוד למתרחצים.

Shutterstock.com

CC-by-2.0clesenne

 

9. “הגל”, אריזונה, ארה”ב

Shutterstock.com

כשמו כן הוא, “הגל” הוא תצורת סלע הבנוייה מאבן חול שבצורתה מזכירה גלי ים. כשהוא בן למעלה מ-190 מיליון שנים, “הגל” נחשב למוקד תיירות יוצא דופן עקב צורתו מעוררת הפליאה. אך חשוב לזכור, תצורת אבן החול ממנה עשוי היא כה עדינה, עד כי המבקים במקום נתבקשים לנעול נעליים בעלי סוליות גומי בלבד.

Shutterstock.com

Shutterstock.com

 

 

10. פטרה, ירדן

Shutterstock.com

פלא התבל השלישי ברשימה הוא ללא ספק הנכס הלאומי הכביר ביותר של שכנינו ממזרח, וכמו גם האטרקציה התיירותית המובילה של ירדן, עליה לא פוסחים גם ישראלים רבים.

שבט הנבטים העתיק חצב את העיר מתוך הסלע האדום המפורסם ביופיו, לפני למעלה מ-2000 שנים. הנבטים הפכו את פטרה לצומת ראשית השימשה למעבר סחורות משי, תבלינים, קטורת ולבונה, בדרכן לשאר קצוות העולם.

Shutterstock.com

 

Petra at night

 

11. מערת הקריסטלים, מכרה נאיקה, מקסיקו

מערת קריסטלים

מכרה נאיקה הוא מכרה פעיל במדינת צ’יאוואה שבמקסיקו אשר ידוע יותר מכל בזכות גבישי הסלניום יוצאי הדופן שבו. מערת הקריסטלים נמצאת כ-1000 מטרים מתחת לפני השטח הגירי והיא מכילה את גבישי הסלניום שנחשבים לבין הגדולים בעולם בממדיהם. תהליך היווצרותם של הגבישים המדהימים ביופיים ארך מאות אלפי שנים. שווה היה לחכות.

 

Naica Crystal Caves

 

12. אגם מוריין, קנדה

Shutterstock.com

אגם מוריין הוא אגם קרחונים הנמצא בפרק הלאומי “באניף” שבקנדה. כשהוא משתרע על פני 14 ק”מ, האגם התכול מתמלא רק לקראת שלהי חודש יוני. אך מאותו רגע ואילך, מימי האגם הופכים לכחולים בגוון טורקיז יוצא דופן, וזאת עקב סחף מי הקרחונים המגיעים מן ההרים הניצבים מולו.

Shutterstock.com

 

Shutterstock.com

 

13. הפארק הלאומי גרנד קניון, ארה”ב

הגרנד הקניון הוא הקניון הטבעי הגדול בעולם והוא שנוצר על ידי התחתרות נהר הקולורדו שנמצא תחתיו. הנוף העוצמתי ומעוררת ההשתאות משתרע על פני אורך של 443 קילומטרים ועומקו מגיע לעד כשני קילומטרים באיזוריו העמוקים ביותר. בין מוקדי התיירות המפורסמים בעולם, הגרנד קניון קיים כבר למעלה מ-65 מיליון שנים ומדי שנה פוקדים אותו למעלה מחמישה מיליון מבקרים.

CC-by-2.0 by Moyan_Brenn

 

14. אגמי פליטביצה, קרואטיה

פליטביצה

פארק אגמי פלטיבצה המדהים שוכן באזור ליקה שבקרואטיה. הפארק מוקף בהרים ירוקים בלתי נגמרים ו-16 אגמי הפליטביצה מופרדים על ידי סכרים טבעיים עשויי אבן טרוורטין. האגמים ידועים בצבעים הייחודיים שלהם: תכלת, ירוק, אפור וכחול. הצבעים הללו משתנים בהתאם לכמות המינרלים או האורגניזמים שבמים וכמו כן, ביחס לזווית קרני השמש שזורחות עליהם.

Shutterstock.com

Shutterstock.com

Timeless

 

15. צוק כס המטיף, נורבגיה

Shutterstock.com

צוק כס המטיף הינו הוא צוק ענק עשוי מגרניט בגובה 604 מטרים במערב נורבגיה, הצופה על עמק ליספיורד עוצר הנשימה. ראש המצוק שטוח ומהווה אטרקציה תיירותית מפורסמת בנורבגיה, בשל הנוף המדהים שנפרש ממנו וכמו גם בשל המסלול המאתגר המוביל אליו.

Shutterstock.com

 

Shutterstock.com

 

16. פמוקלה, טורקיה

פמקולה, או “טירת הכותנה” בטורקית, הוא אתר של מעיינות חמים בדרום מערב טורקיה. זהו הספא הטבעי הגדול והמוכר בכל האיזור הן בשל יופיו וצורתו הייחודית, הכוללת טרסות לבנות ומבריקות, והן בשל הביקוש הגבוה לבקר בו.

Shutterstock.com

Shutterstock.com

Shutterstock.com

17. איי סוקוטרה

CC-by-2.0 Alexbip

כאילו לקוחים מסרטי מדע בדיוניים, איי סקוטורה בעלי האקלים הייחודי ממוקמים כ-350 קילומטרים דרומית לתימן וכ-250 קילומטרים מזרחית לסומליה. סוקוטרה הוא אחד המקומות המבודדים ביותר בעולם ובידודו זה, יחד עם האקלים החצי מדברי שבו שאחראי על גשמים קיציים. שילוב תנאים אלו יצרו קרקע פורייה להתפתחותם של למעלה מ-250 סוגי צמחים הייחודיים לסקוטורה בלבד.

Shutterstock.com

 

CC-by-2.0 Soqotra (Yemen) – Fotografías de Nacho Benvenuty

 

18. אגם חנרל קאררה

חנרל קאררה

כשהוא שוכן בגבול שבין ארגנטינה לצ’ילה, האגם העמוק ביותר בדרום אמריקה הוא לא רק מדהים ביופיו, אלא גם עשיר בדגה רבה. מימי האגם מהווים שילוב נוצץ ועוצר נשימה של גווני ברקת, טורקיז, תרשיש ותכלת.

Carerra Lake 1

 

19. בגאן, מיאנמר

העיר העתיקה בגאן היא אחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים והעשירים ביותר במזרח הרחוק. יש בה יותר מ- 13,000 מבנים דתיים, בהם אלפי מקדשים, סטופות ופגודות המשקפים את תפיסת הבודהיזם לפיה המקדש מסמל את מרכז העולם.

המבנים הם מתקופות שונות בהיסטוריה ופרוסים על שטח ענק של מעל 40 ק”מ לאורך נהר האירוואדי. העיר נוסדה בשנת 849 ותפקדה בעבר כבירתה של המדינה. במרוצת השנים הפכה העיר לאתר ארכיאולוגי מהמרתקים באסיה כולה. כל יום הוא חוויה שמיימית – הזריחה והשקיעה צובעות את ראשי הפגודות והמבנים העתיקים בעיר בגווני כתום – אדום בוהקים ויוצרים נוף עוצר נשימה שכמו יצא מתוך גלויה.

Myanmar Bagan Pagoda landscape sunrise over bagan Balloons over Bagan Bagan Balloons ~ Myanmar (Burma)

Bagan Balloons ~ Myanmar (Burma)

 

20. סאלאר דה אויוני

מדבר המלח של אויוני ממוקם בדרום-מערב בוליביה. הוא מתפרס על פני שטח של 10,582 קמ”ר, בזכותו הוא מדבר המלח הגדול בעולם. לפני כ-40,000 שנה היה המדבר חלק מאגם מינצ’ין הפרהיסטורי. כשיבש האגם, נותרו ממנו שני אגמים קטנים – פּוּפּוֹ ואוּרוּ אוּרוּ, ושני מדבריות מלח – אויוני וקוֹיפָּאסָה.

עומק המלח בשכבה העליונה של המדבר כ-10 מטר, ועומקו הכולל מוערך בכ-120 מטרים. לפי ההערכות, מכיל מדבר המלח של אויוני כ-10 מיליארד טונות של מלח. בלב המדבר שוכן “אי” אדמה המכונה איסלה דל פסקדו בו גדלים קקטוסים המתנשאים לגובה של 10 מ’. מדי נובמבר פוקדים את הלגונות במדבר להקות של פלמינגו. סלאר דה אויוני הוא חלק מרכס הרי האנדים, וגובהו כ-3,650 מ’ מעל פני הים.

Salar De Yuyni, Bolivia Bolivia - Salar De Yuyni 2 Bolivia - Salar De Yuyni 3

דרך bordepanda

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן