אשליה אופטית שמאפשרת לכם לראות את גלי המוח שלכם

הסתכלו על הגלגל השחור לבן שמופיע כאן למעלה. במבט ראשון הוא נראה די תמים – אבל על פי מחקר חדש מדובר באשליה אופטית שנותנת לגלי המח שלכם ייצוג ויזואלי שאתם יכולים לראות.

אנשי “כוורת” זקוקים לקול שלכם כדי לנסוע לייצג את ישראל בכנס הסטארטאפים הגדול “ווביט”: תיכנסו רק לרגע ותצביעו Vote Now עבור Student Hive בקישור הבא.

האשליה האופטית מתחילה כשאתם מרכזים את המבט שלכם בנקודה המרוחקת כמה סנטימטרים מהגלגל עצמו. כמו למשל הטקסט הזה. אם תשימו לב, כשאתם לא מסתכלים ישירות עליו הגלגל מתחיל לרצד לכם מול העיניים. עד כאן – אשליה אופטית די מוכרת ודי רגילה.

איך זה קשור למח שלנו? שני חוקרים פרסמו לאחרונה מחקר, שגילה שהתדר בו הגלגל הזה מרצד לנו בעיניים הוא 9.1 Hz – אותו התדר של גלי האלפא במח שלנו. זה יכול להיות לא יותר מצירוף מקרים – אך החוקרים גם בדקו וגילו שיש קשר ישיר בין פעילות גבוהה של גלי אלפא במח לבין ההבחנה בריצוד. כשגלי האלפא היו חזקים – הנסיינים שלהם ראו את הריצוד. כשגלי האלפא היו חלשים הם פחות הבחינו בו.

אם המסקנה של החוקרים נכונה אתם יכולים לראות באשליה האופטית הזאת כהוכחה לכך שהמח שלכם עובד. מצד שני, אחרי שצפיתי באשליה האופטית הזאת במשך עשר דקות רצוף נהייתה לי בחילה די נוראית. מה שמוכיח שלפעמים לא כדאי להפעיל את המח יותר מדי – לפחות אם לא רוצים להקיא.

דרך Gizmodo

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן