הבונסאי בן ה-388 ששרד את הירושימה

אם ייצא לכם לבקר במוזאון הבונסאי והפנג’ינג בגן הבוטני הלאומי של ארצות הברית, נסו לא לפספס את עץ הבונסאי שבתמונה – שחגג לאחרונה יום הולדת 388. במהלך חייו הארוכים הספיק העץ הזה לראות לא מעט – והוא אפילו שרד את הפצצה האטומית שהוטלה על הירושימה ב-6 באוגוסט, 1945, לפני 68 שנים.

העץ, White Pine יפני, גודל וטופח בבית משפחתי לגידול עצי בונסאי בהירושימה. הפצצה הפורסמת הוטלה כשלושה קילומטרים בלבד מבית המשפחה, וכל חבריה נפצעו מרסיסי זכוכית (למרבה המזל – כולם שרדו). בצורה די מופלאה, עצי הבונזאי לא נפגעו כלל – בזכות קיר גבוה שהגן עליהם מגל ההדף.

בשנת 1976 נתרם עץ הבונזאי הזה על ידי אמן הבונסאי מאסורו יאמאקי לארצות הברית – ומאז הוא צומח גאה בגן הבוטני. סביר להניח שאם עצים היו יכולים לדבר – הבונזאי הקטן והמרשים הזה לא היה מפסיק לספר את הסיפור שלו.

זה הסיפור על פי קרן הבונסאי הלאומית ביפן:

בבוקר ה-6 באוגוסט, 1945, בני משפחת יאמאקי ישבו בביתם. הפצצה הוטלה כשלושה ק”מ מהבית. ההתפוצצות ניפצה את כל החלונות בבית, ובני המשפחה נחתכו כולם משברי הזגוגיות המתנפצות. למרבה הפלא, אף אחד מהם לא נפצע באורח קשה. מדהימה לא פחות העובדה שעצי הבונסאי העדינים לא נפגעו בפיצוץ, ותרמה לכך החומה הגבוהה שהגנה עליהם”.

מקור הבונסאי באי מיאג’ימה, דרומית להירושימה. עצי בונסאי אורן הסלע נחשבים יקרים במיוחד משום שהם כה נדירים.

תמונה: Chris Tank.

תמונת שער: Sage Ross. דרך twistedsifter.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן