אחת השאלות הנפוצות ביותר בחדרי הכושר למוח ובהרצאות על שמירת הכושר של המוח, נסובה סביב הרגלי תזונה טובים לשמירה על המוח. ובכן, בלוג הבריאות של מכבי שירותי בריאות – בריא ריכז עבור הקוראים כמה עצות פשוטות וקלות ליישום ואני מתכבד לצטט מתוכו:

 

“דגים – מלכי הים, ומעדן לא קטן על הצלחת שלכם. אבל נוסף על טעמם הטוב הם מלאים בחומצות שומן מסוג אומגה 3, החיוניות עבור תפקוד מוח תקין. תזונה עשירה באומגה 3 מקושרת לסיכון מופחת לדמנציה ושבץ מוחי והתדרדרות מוחית מואטת, ועשויה לשחק תפקיד חשוב בחידוד הזיכרון, בעיקר כשאנו מתבגרים. מומלץ לאכול שתי מנות דג בשבוע.

אגוזים ושוקולד – אגוזים הם מקור טוב לוויטמין E, נוגד חמצון בעל השפעה חיובית על תפקוד המוח. גם שוקולד מריר מכיל בתוכו נוגד חמצון רב עוצמה, ובנוסף – ממריץ טבעי, בדומה לקפאין, שעשוי להגביר את הריכוז. אבל, שימו לב – חשוב לשים לב לרמות הסוכר בשוקולד ולעובדה שאגוזים מכילים קלוריות רבות, אז לא להגזים בכמויות אם אתם רוצים לשמור על הגזרה.

אבוקדו – אבוקדו מסייע בהורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם והורדת רמות הכולסטרול ה”רע”.
כל אלו מסייעים בשיפור זרימת הדם, דבר שמאפשר תפקוד יעיל יותר של תאי המוח. חשוב לזכור שגם האבוקדו הוא עתיר קלוריות ולכן יש לאכול ממנו במתינות.

אוכמניות – אוכמניות מסייעות להגן על המוח מפני תהליכי חמצון שעשויים להזיק לו, ועשויות להפחית את הסיכון לתופעות הקשורות להזדקנות, דוגמת אלצהיימר ודמנציה. מחקרים מצאו כי תזונה עשירה באוכמניות עשויה לשפר את יכולות הלמידה ואת היכולות המוטוריות בחולדות מזדקנות ואף להשוות את היכולות הקוגנטיביות שלהן לחולדות צעירות בהרבה.

דגנים מלאים – דגנים מלאים, כמו חיטה מלאה, מספקים סיבים וויטמין E ובדומה לאבוקדו – גם הם מסייעים בשיפור זרימת הדם למוח, מה שמשפר את תפקוד התאים.” 

 

מי שמבקש לקרוא את המאמר במלואו יוכל למצוא אותו כאן:

 

http://healthy.maccabi-blogs.co.il/2013/07/29/%d7%9e%d7%96%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%94-%d7%9c%d7%9b%d7%9d-%d7%9c%d7%97%d7%a9%d7%95%d7%91-%d7%a2%d7%9c%d7%99%d7%94%d7%9d/

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן