יותר מארבעה ספלי קפה ביום גורמים למוות מוקדם

בעוד הקרב על החלב בעיצומו, מתנהל קרב מחקרים לא פחות משמעותי בנושא הקפה ובריאותו.  

מחקר חדש, שפורסם ביום חמישי, קושר בין צריכת קפה משמעותית לסיכון מוות מוקדם בקרב גברים ונשים בני פחות מ-55. 

המחקר, שפורסם בכתב העת Mayo Clinic Proceedings, מגלה כי 56% מהגברים בני פחות מ-55 ששתו יותר מ-28 ספלי קפה בשבוע (ארבעה ספלים ביום) הגדילו את הסיכון למות בגיל מוקדם. נשים ששתו ארבעה ספלי קפה ביום הגדילו פי שניים את הסיכון שלהן למוות מוקדם.

המחקר בדק 43,727 גברים ונשים בני 20 עד 87 מ-1971 ועד 2002. 

“מהמחקר שלנו עולה כי אין כל סיכון בשתיית ספל קפה אחד עד שלושה ביום”, אמרה אחת ממחברי המחקר, זומיי סואי מבית הספר Arnold  לבריאות הציבור באוניברסיטת דרום קרולינה בקולומביה, “שתיית יותר מארבעה ספלי קפה ביום כבר מסכנת את הבריאות”.

המחקר לא גילה עדויות לכך שמבוגרים בני 55 ומעלה ששותים ארבעה ספלי קפה ביום או יותר מסתכנים יותר, אם כי מחברי המחקר לא פוסלים אפשרות של הטיה – המחקר לא לקח בחשבון אנשים מבוגרים שמתו עקב בעיות בריאות שאולי נובעות משתיית קפה. 

הסיבות לסיכון הגבוה יותר בקרב בני 55 ומטה לא ברור מאחר ומומחים מצאו בעבר הן יתרונות בריאותיים והן סיבוכים הקשורים לשתיית קפה. 

 סואי אמרה כי הקפאין בקפה עלול להגביר את קצב פעימות הלב, כמו גם להעלות את לחץ הדם ורמות הסוכר בדם. 

מחקרים שנערכו תומכים בהשערה שלקפאין (ולחומרים נוספים בקפה) ישנה פעילות של נוגד-חמצון (Antioxidant), אשר בטווח הארוך עשויה להיות בעלת השפעה מגינה על הגוף מפני מחלות שונות.

סואי אמרה כי המחקר לא גילה קשר משמעותי בין צריכת קפה למוות ממחלות לב. נדרש מחקר נוסף כדי לבחון קשר בין קפה לסרטן, לדבריה.

גרג פונארו מבית הספר דיוויד גפן לרפואה ב-UCLA, אמר כי משתנים נוספים בהם הבדלי תזונה, מצב זוגי ומשתנים סוציו-אקונומיים לא נבחנו במחקר זה והם עשויים לתרום לתוצאות שהתקבלו.  

מחקר שנערך ב-2012 גילה כי שותי קפה בני 50-71 הם בעלי סיכון נמוך יותר למות מאשר אנשים שלא שותים קפה. במחקר זה, החוקרים מהמכון הלאומי לחקר הסרטן בארה”ב, מכון הבריאות הלאומי וה-AARP, גילו כי צריכת קפה מוגברת מקושרת דווקא לשיעורי מוות נמוכים יותר. 

אז לשתות או לא לשתות? נראה כי מאחר ואנשים רבים שותים את הקפה שלהם יחד עם צריכת סוכר מוגברת, שתייה מופרזת של יותר מארבעה ספלים לא מועילה לבריאות. זה דורש דיון נוסף. על כוס קפה כמובן. 

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן