איימי ווינהאוס – עכשיו התערוכה, והיא במקום הכי הזוי שיכולתם לחשוב עליו

מעריציה של איימי ווינהאוס, נגיד אני, אלא שמבכים את לכתה בטרם עת וברוב אלכוהול, יוכלו בקרוב להזכר בדיווה הצעירה הז”לה בתערוכה הראשונה מאז מותה, שמופקת בימים אלה ותתקיים בחודשים יולי-ספטמבר הקרובים.

זו לא הולכת להיות תערוכה סטייל רוקסטאר-טריביוט, להיפך. זו הולכת להיות תערוכה שתציג את איימי הילדה הטובה מבית יהודי-לונדוני. אחיה, אלכס, הוא היוזם שעומד מאחורי הארוע הזה שהולך להציג במוזאון היהודי בלונדון. שמעתם נכון, לא “טייט” – המוזאון היהודי.

עצם הבחירה במקום קהילתי שכזה היא כבר אמירה לגבי אופי התערוכה, שמכוונת לחייה הפרטיים של איימי, ואף תיקרא: “איימי ויינהאוס: פורטרט משפחתי”.

“איימי היתה בחורה שהיתה גאה מאוד בשורשיה היהודים-לונדוניים”, אמר אחיה, “בעוד שמשפחות אחרות היו הולכות לחוף הים ביום שמשי, אנחנו היינו יורדים לאזור היהודי של East End London. זה מי שהיינו, ומה שאנו עדיין. לא היינו דתיים, אבל היינו מסורתיים. אני מקווה, שבמקום הזה, שאין מתאים ממנו, העולם יזכה לראות את הצד האחר של איימי, וגם שלנו, כמשפחה יהודית-אנגלית טיפוסית”.

התערוכה תתחלק ל-4 חלקים: יהדות משפחה ובית, איימי ולונדון, מוסיקה ו-אייקון אופנתי.

מנהלת המוזאון היהודי, אביגיל מוריס: “איימי ויינהאוס היתה כשרון גדול, איקון וזמרת מעוררת השראה, אבל גם בחורה יהודיה מצפון לונדון. זה רק מתאים שהמוזאון היהודי בשם עיירת ילדותה האהובה, קמדן טאון, יהיה המקום שיספר את סיפורה בשנה שבה היא היתה אמורה לחגוג 30. אנחנו מאוד גאים שאחיה, אלכס וריבה בחרו במוזאון לכך”.

בהקשר הזה מעניין לספר שבתחילת החודש גם אושר פסל ברונזה של איימי בקאמדן טאון, בו בזמן שעלו הצעות לקרוא לרחוב חדש בצפון לונדון על שמה.

“איימי ויינהאוס: פורטרט משפחתי” יתקיים בין ה-3 ליולי ועד ה-15 לספטמבר, במוזאון היהודי, בניין ריימונד בארטון, רחוב אלברט, בלונדון.

מי בא?

(מקור)

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן