פולנייה דוט.קום: תנו לאמא למצוא עבורכם כלה באינטרנט

המהפכה הדיגיטלית לוקחת את היחסים הזוגיים למקומות לא צפויים ולא בהכרח מתקדמים. הכירו את סוכני השידוכים שעובדים בשביל האמא היהודיה, כפי שאפשר להבין מהסיפור שהגיע אלינו על ידי הגולשת י’ (שמה שמור במערכת):

“חברה קרובה שלי עברה לגור עם חבר שלה. הם אפילו חתמו עם ההורים על הסכם ידועים בציבור, מה שעורר דמעות התרגשות מכל הצדדים ואימהות עם חיוכים עד השמים…הכל טוב ויפה עד שחברה רחוקה יותר אמרה לחברה אחרת שאותו בן זוג ידוע בציבור, שאיתו יש לה קשר מזה שנתיים, התחיל איתה באתר ההיכרויות JDate … בת הזוג הלכה ועימתה את בן הזוג מול הפרופיל. תחילה הוא התבייש, הסמיק, לא ידע במה מדובר ולבסוף נשבר.”

מתברר, כי אימו של בן הזוג לא אהבה יותר את הכלה המיועדת לבנה. האם טענה שהכלה אינה מסודרת, יש לה דעות משל עצמה, היא עצמאית ומחזיקה בתואר שני נחשק. מה שעוד טענה האם, כי העלמה המיועדת “לא יודעת לבשל”, סיפרה י’. עוד היא מוסיפה, כי “האמא היקרה, שהזילה דמעות התרגשות אך לפני שעה קלה, מחפשת כעת לבנה כלה טובה יותר ופשוטה. מסתבר שהיא אפילו משלמת כסף לבחור חמד על מנת שיתפעל את הפרופיל של בנה וימצא את האישה המתאימה ביותר עבור התכשיט היקר שלה”. כדי לא להשאיר אתכם במתח, נספר, כי בסופו של דבר יושרו ההדורים בין בני הזוג, והם ממשיכים לחיות יחד.

ראו גם: מחקר: אנשים שנפגשו ברשת מתגרשים פחות

אם חשבתם שסיפור אהבה תלוי רק בשני בני הזוג – כנראה שלא. ואם ההורים לחוצים, זו סיבה מצוינת לפתוח פלטפורמה אינטרנטית מתאימה שתכיר להורים את בן או בת הזוג הפוטנציאליים עבור ילדיהם. רק אם ההורים יתאהבו בחתן או בכלה, הם יוכלו להציע לילדיהם את האוצר. אכן, חלומה של כל אם פולנייה.

“זה כמו לעשות מיקור חוץ של עולם הדייטים האינטרנטי שלך, עבור אמך”, סיפר לניו-יורק טיימס קווין לילנד מנכ”ל TheJMom.com, אתר אינטרנט יהודי, המאפשר להורים לבחור בני זוג עבור ילדיהם. האתר מונה כבר יותר מ-5,000 משתמשים רשומים. “רוב הפרופילים כתובים באופן שהאמהות יאהבו אותם. המטרה, בסופו של דבר, שהן ירצו להיות החמות שלהן ולבלות איתם בחגים כמו חג ההודיה, חנוכה ופסח”, מוסיף לילנד.

תפעול האתר די פשוט. תיבת דו-שיח מבקשת מההורה להזין אם יש לו בן או בת, ואם אלה מתעניינים בבן או בבת זוג. בנוסף, צריך להזין ההורה באיזה אזור מגורים מדובר, ולאחר הרשמה קצרה הוא כבר יכול לשוטט בחינם בין הפרופילים האישיים של המועמדים. חבילת מנוי בסיסית תעלה להורים 78$ לחצי שנה, ורק כך היא תאפשר פניה לאנשי הקשר השונים. אין מה לעשות, בכל זאת כך עובד הראש היהודי…

גם על אתרי היכרות מסורתיים, אלה המיועדים לערוך היכרות בין בני הזוג בלבד, הצליחו ה’אמהות הפולניות’ להערים. ג’וליה לי, העובדת באתר ההיכרויות הקוראני Duo, מספרת כי קרוב ל-80 אחוזים מחברי האתר הן אמהות שנרשמו במקום בניהן.

תופעה חברתית? אחוזי השימוש מראים שכן. אך היכן היא מתקיימת ומה היקפיה? לכך עוד אין תשובות ברורות, אך נראה כי חברות שמרניות יותר מהוות כר פורה להתערבות ההורים במערכות היחסים של ילדיהם. אתר היכרויות הודי, המייצג את החברה ההודית השמרנית, מחזק את השערתנו. לבניה פולפייל, בת 31 מקווינס שבניו-יורק, הקימה יחד עם אביה, בן ה-61, פרופיל עבורה באתר ההיכרויות Telugumatrimony. לבניה השאירה לאביה את מלאכת חיפוש בן הזוג עבורה: “אם יגיע משהו טוב אז תגיד לי”, היא אמרה. לאחר סינונים קפדניים מצד אביה, הכירה לבניה באמצעות האתר את ד”ר קרישנה ראיאפודי, הודי בן 33, ובעקבות כך השניים נישאו.

ומה קורה במחוזותינו? חיפושינו טרם העלו אתר מקומי המקשר בין הורים לבני הזוג הפוטנציאליים עבור ילדיהם. אם נרצה להוכיח את טענתו, כי אוכלוסיות מסורתיות יותר ישתמשו בעזרה מצד ההורים במציאת בן זוג – כנראה שהדבר פחות יתקבל בקרב דתיים לאומיים, כפי שמספרת נוי רייכמן, מנהלת השיווק והפרסום של קבוצת ההיכרות בפייסבוק “פנויים משהו”: “צעירים דתיים יאהבו יותר את העצמאות ולא יחבבו את ההתערבות ההורית”, אומרת נוי.

דרך: Dailymail, New-York Times

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן