15 הדברים הכי מרגיזים שעושים החברים שלכם בפייסבוק

מי שעוקב יודע כי פייסבוק היא כבר לא הרשת החברתית שהייתה בראשית דרכה. אולי זו התמימות שאבדה, המיסחור הכבד בניוזפיד בדמות פרסומים לא רלוונטיים בחלקם או השחיקה ברמת העניין שהופכת כל זירה חדשנית לבנאלית עם הזמן.

אולי אנשים הם בסך הכל יצורים שאוהבים לרטון איך בעבר הכל היה טוב יותר. כך או כך, מאוד לא קל לנווט בניוזפיד בימים אלה בין הצעות לקורסים הוליסטיים, דיאטות פלא, ספאם, תמונות אוכל ותינוקות.

תוך כמה שנים בלבד הפכה פייסבוק מרשת חדשנית לקניון שיש בו הכל: עדיין הכי פופולרית, אך התכנים של החברים פחות נגישים מאי פעם ונדרשים טריקים שונים כדי לאתר רק את התכנים של חברים (רשימות חברים, העדפות פרסום סלקטיביות לכל חבר וחבר וכו’). אך גם הפוסטים של החברים אינם עולם שכולו טוב. זה לא סוד שאנשים יכולים להיות מאוד מרגיזים בפייסבוק, מנגד, אנחנו כל כך מכורים שלרוב נחזור לקבל עוד ועוד מהשיט הזה. ליקטנו דוגמאות למעשים שחברים מבצעים בחבריהם לפיד מדי יום, אלופי העולם ב”ככה לא מתנהגים”.

 

הסטארטאפ “כוורת” זקוק לעזרת הישראלים בתחרות הבינלאומית: יש לנו הזדמנות של פעם בחיים לנסוע ולהציג את כוורת בפני כל העולם בכנס סטארטאפים הכי גדול שיש. תיכנסו רק לרגע ותצביעו עבור Student Hive בקישור הבא – Info and Vote.

מוזמנים להזדהות, לשתף ולהוסיף דוגמאות משלכם:

 

1. הורים משתפים מדי

הבנו. יש לכם ילדים. אתם אוהבים אותם הכי בעולם, האחים שלהם אוהבים אותם, הסבים והסבתות אוהבים אותם. זה מובן, מאוד אנושי, ועדיין, לרובנו לא אכפת. לא מהתמונה של הילדים המתוקים בוכים כשלא נתנו להם עוגה, לא זו שמתעדת את הצעדים הראשונים של התינוקת או הילד ביום הראשון בגן. זה לא אכזרי אלא המציאות: פייסבוק כבר מזמן אינה רשת של חברים אינטימיים ובני משפחה אלא מעגל חברתי רחב בהרבה. כדי לשתף תמונות משפחתיות נכון ליצור רשת של חברים קרובים ומשפחה ולהפיץ רק להם תמונות כאלה.

תמונה: Shutterstock

אנפרנד: לא, גם אתם תנהגו כמותם כשתהיו במקומם.

 

2. סחטני לייקים

לאנשים האלה אין רצון משלהם. הם גם לא מעריכים במיוחד את הילדים/בני הזוג/המשפחה שלהם כמו שהם אוהבים את הלייקים. תנו להם 10,000 לייקים והם כבר ימכרו את אמא שלהם. ויקבלו 20,000 לייקים בזכותה, כמובן.

אנרפרנד: כן, כן, כן.

 

3. חיות צומי

הם העלו לאחרונה במשקל וחייבים לשתף, הם נראים נורא עם הבגדים האלה, הם מפרסמים 20 תמונות של עצמם, בכל יום. משהו עובר עליהם היום. לא, כבר עבר. שוב. החבר המיואש מהיום הזה/העבודה הזו/החיים האלה. הם שונאים הכל וימצצו את החיים מכל תגובה מנחמת מבלי שזה ישנה שמץ מהמהות המדוכאת שלהם. הם נואשים לצומי לתגובות, מחמאות.

תמונה: smosh.com

אנפרנד: לא אם אתם מזוכיסטים.

 

4. חיים את החיים הטובים וחייבים שתדעו

זה היום הכי נהדר בחיים שלהם, החברים שלהם הכי טובים, הם שוב בחו”ל, הפעם בג’מייקה, הם שוקלים לקנות רכב חדש כי אין להם מושג מה לעשות עם כל הכסף והחיים פשוט טובים אליהם. ורק נותר לתהות אם הכל כל כך טוב למה חשוב להם כל כך לדווח על כך בסטטוס בכל שעה.

אנפרנד: לא, הייד מספיק.

 

5. בזוגיות ואתם חייבים לדעת

הוא מושי והיא פושפושון. איך אתם יודעים? בזכות הפוסט בפייסבוק כמובן. בתמונת הקלוז אפ שנדחפת בפיד שלכם הוא מנשק אותה על הלחי. איזה בונבונים! יש כבר כבר 222 לייקים. והרבה ♥♥♥. והנה הוא העלה עוד תמונה שלה בתוך שדה שושנים סגולות בתפירה גסה בפייסבוק. סלחו לנו אם נקיא קצת בצד ונתהה אם הם עד כדי כך לא מרגישים נוח באינטימיות שלהם כך שכל העולם חייב להיות שותף בה.

אנפרנד: לא, הייד יספיק.

 

6. סוכני המוסד

הם מבקשים מכם חברות אבל יש להם פרופיל עירום מכל מידע ותמונת צללית אנונימית שנראית כמו מאות אלפים כמוה בפייסבוק. רבאק, זו רשת חברתית או רשת חשאית?

אנפרנד: לא לאשר מלכתחילה.

 

7. הטיזרים

אלה שכותבים: קיבלתי הרגע את החדשות הכי טובות! או “אני לא מאמין מה הודיעו לי הרגע”. אלה הטיזרים מהזן הגרוע ביותר. סביר להניח שלא קיבלו חדשות כל כך מסעירות או שהם ממציאים הכל ובכלל מדובר בתת ז’אנר של טיפוס הצומי. כך או כך אין לסטטוסים כאלה שום תכלית מלבד לעורר תשומת לב והתרומה שלהם לקהילה היא אפסית. הם בעיקר מרגיזים.

אנפרנד: כן.

 

8. משתפים תמונות זוועה של חתולים

זוועה היא זוועה היא זוועה. אין כל תכלית לשיתוף תמונות זוועה של התעללות בבעלי חיים מלבד לחשוף אותן לקהל רחב יותר. מי שאוהב בעלי חיים ורוצה לעזור להם יכול לסייע בדרכים שונות שאף אחת מהן אינה פרסום תמונות התעללות.

ראו גם: צער בעלי חיים? תפסיקו להגעיל לי את הפיד

 

9. משתפי תרמיות/וירוסים

לא, מגדלי עזריאלי לא הותקפו, גם לא ירו בבר רפאלי. מה חשבתם לעצמכם כשהקלקתם על הלינק מכחתחילה?

 

10. גנבי סטטוסים/תמונות/קישורים

עשר דקות לאחר הפרסום המקורי של אחד החברים, מופיע כבמטה קסם, פוסט דומה שלהם: אותו ניסוח, אותה תמונה, אותו קישור, אותה תובנה. לא פעם הם מקבלים אותם לייקים, לפעמים יותר, ורק שאלה אחת נשארת פתוחה: איפה הבושה.

אנפרנד: כן.

 

11. אלה שעדיין עושים פוק

השנה היא 2013. איפה אתם חושבים שאתם חיים? לא, ברצינות.

אנפרנד: כן.

 

12. משווקים נמרצים מדי

רק אישרתם את בקשת החברות שלהם וכבר נוחתת בתיבת ההודעות שלהם פנייה מכם לרכוש מהם שירות מפנק וחלומי. הכרתם זה הרגע אך יכריזו חגיגית בהודעה פרטית שהם מוכרים את הדירה ואם תוכלו לפרסם את המודעה בסטטוס (מה?), הם מבקשים להודיע לכם שיש להם פוסט חדש (בשביל זה יש ניוזפיד?), רוצים את הלייק שלכם לתחרות המיני מרתון בעפולה (כמו אלפים לפניהם), הם מודיעים שעשו לייק לדף שלכם ואהבו אותו מאוד אבל דורשים לייק בתמורה לדף שלהם, והם משווקים גם בתגובות לפוסטים שלכם ללא קשר לנושא הדיון.

אנפרנד: כן.

 

13. חטפני הקבוצות

הם יקימו קבוצת ריקוד פלמנקו לנערות מעפולה ויצרפו אתכם על אף שאתם לא נערה, לא מעפולה והקשר היחיד שלכם לריקוד הייתה הפעם הזו בחתונה ששתיתם קצת יותר מדי והעבתם על השמחה של הזוג המאושר באותו לילה.

אנפרנד: כן, מיד.

 

14. חברים פאסיביים אגרסיביים

הם לעולם לא יכתבו מילה טובה או יעשו לייק, אך כאשר אחרים יבקרו אתכם הם הראשונים לעשות לייק. הם גם אלה שלא יעשו לייק לסטטוס שלכם, אך כן יעשו לייק לתגובה שתוקפת אתכם בתוך הסטטוס.

אנפרנד: כן, עם חברים כאלה מי צריך אויבים?

 

15. רצי המרתון

הם שוכחים שפייסבוק היא רשת חברתית ולא מרתון הרצאות אל תוך הלילה. הם יחלקו את תגובתם לפוסט שלכם לחמש תגובות שונות שיתפרסמו ברצף ויוציאו מכל אחד אחר את החשק להגיב.

אנפרנד: לא, תנו להם להתבטא אבל תרמזו בעדינות שתגובה אחת מספיקה.

זיהיתם את עצמכם או חברים יקרים בין הטיפוסים שתוארו? מוזמנים לשתף ולהגיב או להוסיף טיפוסים מרגיזים משלכם.

תודה ליסמין לוי על הטיפים.

הסטארטאפ “כוורת” זקוק לעזרת הישראלים בתחרות הבינלאומית: יש לנו הזדמנות של פעם בחיים לנסוע ולהציג את כוורת בפני כל העולם בכנס סטארטאפים הכי גדול שיש. תיכנסו רק לרגע ותצביעו עבור Student Hive בקישור הבא – Info and Vote.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן