סקוטי משגר את קירק וספוק ללובי של מייקרוסופט

האמנית דבורה ספרבר עובדת עם חומרים לא-שגרתיים.

במקום קנבס או חימר, היא עובדת עם אלפי ועשרות אלפי חרוזים, חוטים או קנים צבעוניים. בין השאר, היא כבר יצרה יצירות כמו גרסה משלה למונה ליסה, יצרה מספר תערוכות, והוזכרה בניו יורק טיימס.

בשנת 2008 פתחה ספרבר תערוכה בשם “יקום מראה“. התערוכה שאבה השראה מהסדרות השונות של סטאר טרק (“מסע בין כוכבים”), ובמיוחד מהפרק “מראה, מראה” של הסדרה המקורית, שעוסק ביקום מקביל לשלנו, מוטיב שחוזר על עצמו גם בסדרות האחרות של המותג. ספרבר התלהבה מהרעיון, שמייצג, עבורה, מציאות שאינה אבסולוטית אלא תלוייה בנקודת ההשקפה של המתבונן.

ספרבר, שהכירה מספר פרקים של הסדרה אבל לא הגדירה עצמה כאוהדת, התמכרה להקרנות הסדרה “דור ההמשך”, בעקבות משיכה שלה לעתיד האוטופי שמתואר לאנושות בסדרה, עתיד שמשך אותה במיוחד לאחר אירועי ה-11 לספטמבר בארה”ב. מעבר לכך, היא אהבה את החיבור בין אמנות למדע, המקביל לחיבור בין מדע בדיוני למדע המופיע בסדרה.

בעקבות התערוכה מוצגות כיום יצירות של ספרבר במשרדי חברת מייקרוסופט ברדמונד, כשהיצירה הבולטת מתוכן, המורכבת מ-75,000 חרוזים שקופים למחצה, נמצאת בלובי של החברה ומציגה את צוות הסדרה המקורית כשהוא באמצע “תהליך שיגור” ממקום אחר. היצירה נועדה לצפייה דרך מראת ענק הממוקמת מולה. יצירה נוספת שניתן למצוא במייקרוסופט היא ה”הולודק” של “דור ההמשך”, שהוא חדר שלם שכולו מקרן הולוגרמות ענק, המייצר סביבה ווירטואלית שאי אפשר להבדיל בינה לבין המציאות.

 

 

ביום שישי, ה-23.8, יתקיים בבית IBM כנס לחובבי הסדרה. פרטים ורישום בלינק הבא:

http://starcon972-0813-eorg.eventbrite.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן