גם בלי לגעת: 6 טיפים לבחירת אוכל און ליין

אחד היתרונות הגדולים של ביצוע הקניות השבועיות באינטרנט הוא שלא צריך ללכת לסופר. זה לא שיש לנו משהו ספציפי נגד הסופר – פשוט יש לנו הרבה טיעונים בעד להשאר בבית, במזגן, מול המחשב במקום לבלות זמן יקר בנסיעות, חיפושי חניה, עמידה בתור ועוד.

למרות היתרון הברור הזה, אנשים רבים עדיין נמנעים מקניות מקוונות (על זה מעידים התורים בקופות הסופר). כנראה המחשבה על קניית מוצר בלי לראות אותו בעיניים, להחזיק אותו ולהריח אותו עדיין מפחידה לא מעט אנשים – במיוחד כשמדובר במצרכי מזון שאנחנו צריכים לבשל איתם ולהכניס לפה.

איך מתגברים על הפחד? נושמים עמוק, ונעזרים בהמלצות הבאות:

תמונה: Shutterstock

1. בשלב הראשון: קונים מה שמכירים

ראשית, כדאי להבין שהפחד, ברוב רובם של המקרים, לא ממש מוצדק. רוב הקניות שלכם בסופר הן של אותם מוצרים בדיוק. העובדה היא שאתם לא ממש בוחנים כל שבוע מחדש את קופסת הקוטג’ או שקית הלחם הפרוס לפני שאתם זורקים אותם לעגלה. את כל הקניות של המוצרים הארוזים אפשר לבצע באינטרנט ללא שום חשש – אתם הרי יודעים מראש מה אתם הולכים לקבל.

2. לא למהר לשום מקום

בעוד את המוצרים הקבועים והארוזים אפשר לקנות ברשת – מה עושים עם כל השאר? הרי אי אפשר לחיות בלי פירות, ירקות, בשר (אלא אם כן אתם טבעונים כמובן) וכדומה. האם גם אותם אפשר לקנות מהרשת בלי חשש?

התשובה חיובית, במיוחד אם אתם מזמינים באתר של רשת מזון גדולה ומוכרת – אבל כדאי לעשות את זה לאט לאט ובזהירות. בפעם הראשונה שאתם מזמינים הזמינו כמויות קטנות, רק כדי לראות שהכול מגיע טרי וכשורה. מקסימום במשך שבוע תעשו השלמות אצל הקצב והירקן השכונתיים. אם ההזמנה הראשונית מגיעה כמו שצריך – אפשר להתחיל לסמוך על האתר ולהגדיל כמויות. אם לעומת זאת קיבלתם פירות וירקות לא טריים למשל, מומלץ להתקשר לשירות הלקוחות ולשאול לפשר התופעה.

תמונה: Shutterstock

3. מותר לפצל קניות

מרוצים מאוד משירות הלקוחות והמשלוחים של האתר שמצאתם, אבל לא מתלהבים מאיכות הירקות שלו? לא יקרה שום דבר אם תפצלו קניות. גם אם בסופו של דבר תבצעו קניות רק של מוצרים “יבשים” באינטרנט ותקפצו פעם בשבוע לירקן – תחסכו זמן יקר ודלק יקר אפילו יותר.

4. אל תפחדו לפנות לשירות הלקוחות

אם בכל זאת הקנייה לא הייתה לשביעות רצונכם המלאה, אל תפחדו לפנות לשירות הלקוחות. אתר טוב יפעיל מוקד שירות אמין ויעיל, שיוכל לפתור לכם בעיות נקודתיות. ככה גם תוכלו לקנות בראש שקט יותר.

תמונה: Shutterstock

5. לטעום בעולם האמיתי – לקנות באינטרנט

טעמתם יוגורט חדש וממש ממש מוצלח בעבודה? הוזמנתם לארוחה והתלהבתם מהגבינה שהוגשה עם הקינוח? באינטרנט הממד הוויזואלי מוגבל יחסית וצריך לדעת בדיוק מה רוצים לקנות.

למרבה השמחה – פשוט מאוד ליצור לעצמכם תזכורות לדברים שאתם רוצים להזמין.

ההמלצה שלנו: השתמשו במצלמה של הסלולר כדי לצלם את מה שאכלתם בחוץ והתלהבתם ממנו – ואז בזמן ההזמנה דפדפו בתמונות האחרות כדי להזכר. כשאתם מצלמים, זכרו לצלם באופן ברור את התווית עם השם המלא של המוצר כדי שלא תתבלבלו בעת ההזמנה.

6. בדקו פעמיים

עשיתם את המעבר והתחלתם לקנות את כל המוצרים שלכם מהאינטרנט? מזל טוב. עכשיו יש עוד קטע קטן שאתם צריכים לזכור: עשו דאבל צ’ק על כל המוצרים שלכם לפני שאתם מאשרים את ההזמנה. בסופר אתם עושים את זה באופן אוטומטי כשאתם עוברים בקופה, ויכולים לראות בעיניים אם בטעות לקחתם קוטג’ 9% במקום 5%. באינטרנט זה קצת יותר בעייתי.

עברו בערנות על רשימת הקניות שלכם בסיום ההזמנה – במיוחד במוצרים שאתם יודעים שאפשר להתבלבל בהם (מוצרים שמגיעים בטעמים שונים, גבינות עם אחוזי שומן שונים, חלב וכדומה).

לסיום: בסרטי מדע בדיוני ממחישים בפנינו עתיד מופלא, של מוצרים וירטואליים תלת מימדיים שאפשר לחוש ולמשש, בו הוירטואלי והפיזי הם אותו דבר. בעוד המציאות הזו בהחלט לא רחוקה, אנחנו עדיין לא שם. למרות זאת, אם חושבים על כיתות הרגליים, הדלק, הזמן והעצבים, כל היתרונות מצביעים לטובת קנייה און ליין. גם המחיר כבר אינו יקר יותר במקרים רבים. מכאן, שהמשוכה העיקרית היא פסיכולוגית: עניין של הרגל. נסו בפעם הבאה לערוך את הקנייה שלכם ברשת ושתפו את החוויה שלכם אתנו.

תמונת אילוסטרציה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן