המדינות עם החוקים האנטי גייז הגרועים בעולם

פוטין לא עומד לבד. להט”בפוביה נותרה מחלה כלל עולמית, שתוקפת ופוגעת בחברי וחברות הקהילה בכל קצוות הגלובוס. אל מול ההד התקשורתי המוצדק כלפיי מעשייה הנתעבים של רוסיה, חשוב להציג מדינות נוספות שמסוכנות לקהילה. הנה כמה מהבולטות שבהן.

ג’מייקה

“מעשה סדום”, שתי מילים פשוטות כביכול, שוות ללא פחות מעשר שנים (!) בכלא הג’מייקאני. מהעונש הזה אפילו אוסיין בולט לא היה מצליח לברוח. מלבד החוק הדרקוני, מאות אלפי חברי הקהילה במדינה חיים תחת איום תמידי מאלימות ברחוב – ככה זה כשבחלק ניכר מהשירים הפופולריים בג’מייקה קוראים באופן ישיר לרצח הומוסקסואלים, רגאיי סטייל. לפני שבועות ספורים בלבד נרצח נער קרוס-דרסר במסיבה, ותגובת המשטרה הייתה: “שיפסיק להתלבש כמו אישה בפומבי”.

אוקראינה

באוקראינה, מנהיגים דתיים ופוליטיים פועלים באופן נמרץ כנגד קהילת הלהט”ב. בפרלמנט האוקראיני עלו הצעות חוק המבקשת לאסור על פרסום חומר המהווה “תעמולה הומוסקסואלית”, וזאת כדי “לשמור על חוסנה הדמוגרפי של אוקראינה”. מצעדים, הפגנות ושאר אירועים ציבוריים שהקהילה פועלת לארגן, מבוטלים בידי המשטרה המקומית בשל “חשש לתגובות שליליות של הציבור”.

השנה, נערך מצעד הגאווה בראשון בקייב, בירת אוקראינה, על אף שבית המשפט אסר על קיומו. כמאה בני אדם צעדו במשך כעשרים דקות, כאשר הם מנצלים את החסינות הדיפלומטית של מספר שגרירים אירופים שהשתתפו במצעד.

אירן

 

כולנו זוכרים את הצהרתו המבזה של אחמדיניג’אד ב-2007: “באיראן אין הומואים”, שחשפה את השנאה והאלימות של משטר האייתולות לעולם כולו. לפי החוק האיסלאמי במדינה, אדם שהורשע בקיום “יחסי מין עם גבר”- נשלח למותו. בשנים האחרונות פורסמו בתקשורת העולמית מספר מקרי הוצאה להורג של הומואים. שני גברים שנצפים מתנשקים ברחוב, זוכים ל-60 מלקות בפומבי.

קטאר

העונש על קיום קשר חד-מיני בקטאר הוא שבע שנות מאסר – וזה רק אם התמזל מזלכם ואתם תיירים במדינה. האוכלוסייה המוסלמית המקומית כפופה לחוקי השריעה האיסלאמיים, בהם מקיימי יחסי מין הומוסקסואליים מוענשים במוות, ומי שמבצע אקט מיני מחוץ לנישואים מולקה בפומבי. חוקי השנאה הללו לא הפריעו לפיפ”א לבחור בקטאר לארח את המונדיאל, אירוע הספורט הגדול בעולם בשנת 2022. כפי הנראה המארגנים בחרו להמשיך את הרצף עם סוצ’י.

סודן

בסודן הלכו עד הסוף, והוציאו מחוץ לחוק יחסי מין אנאליים באופן גורף, גם עבור זוגות הטרוסקסואלים. שיטת הענישה הנהוגה במדינה נלקחה כנראה מתוך ספר החוקים של משחק הבייסבול: עבירה ראשונה – 100 מלקות ו-5 שנים בכלא. עבירה שנייה – 100 מלקות ו-5 שנים נוספות בכלא. סטרייק 3 – ואתה בחוץ. עונש מוות.

סינגפור

סינגפור, שנהנית מתדמית של מדינה מערבית מתפתחת, מחביאה שנאת להט”בים קשה ועמוקה בספר החוקים שלה. במדינה קיימים מספר חוקים ותקנות שנועדו להפלות ולהוציא מחוץ לחוק קיום יחסי מין חד-מיניים, הן בין גברים והן בין נשים. ב-2013 בית המשפט העליון במדינה החליט לפסול עתירה של פעילים מהקהילה, והשאיר את המצב על כנו.

דרום אפריקה

על אף פסיקות מעודדות של מערכת המשפט הדרום אפריקנית, נותר מצב זכויות הלהט”ב בפועל רעוע-בעיקר באזורים כפריים ופריפריאליים. קיים ניתוק בין המצב החוקי-משפטי של להט”בים למצב הקהילה בחיי היומיום.

פשעי שנאה כלפיי להטב”ים בדרום אפריקה הינם תופעה נפוצה ומדאיגה-בשיחות עם בני הקהילה שערך ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, נדמה כי מרוב שהפכו הצקות והטרדות ברחוב ליומיומיות, הן כבר אינן נתפסות כלל כאלימות. בשנה האחרונה לפחות 7 מבני/ות קהילת הלהט”ב נרצחו בפשעי שנאה.

ב-5 השנים האחרונות תועדו לפחות 10 מקרים של רצח משולב אונס של בנות הקהילה הלסבית. פשעי שנאה אלו , המבוססים על מגדר ונטייה מינית, נערכים גם בקונטקסט של התגברות האלימות על רקע מגדר כלפיי נשים.

וזו רק ההתחלה

המדינות האלו הן רק חלק קטן ממכלול שלם של מדינות נוספות שנמצאות ברשימה השחורה ביחס ללהט”בים. ברשימה ניתן למנות את מרבית המזרח התיכון ומערב אסיה, חלק גדול מהאיים הקאריביים, ומאפריקה שמדרום לסהרה. אבל להט”בפוביה לא מוגבלת למדינות העולם השלישי, היא קיימת כמעט בכל מדינה ובכל עיר. הדרך היעילה ביותר לבער אותה, היא לחשוף אותה בפומבי ולהביא להפעלת לחץ בינלאומי למיגורה.

כתב: אמנון ברונפלד-שטיין

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן