6 דברים מטורפים שהמדע יודע לחזות על התינוק שלך

תמונת שער: Shutterstock

אתר cracked סיכם בכתבה שישה מחקרים מדעיים שיכולים לחזות את העתיד של אדם על פי התנהגותו כפעוט. הנה הם לפניכם:

1. אם ילד בן 4 הוא סבלני – הוא יהיה מבוגר מוצלח

ההנחה מתבססת על ניסוי המרשמלו המפורסם בשנות ה 60 אז לקחו 653 ילדים בני 4-6 , הניחו מולם צלחת מלאה מרשמלו ועוגיות ואמרו להם להמתין 15 דקות אז יוכלו לקבל שני ממתקים. ברגע שהחוקר עזב את החדר רוב הילדים (כמה מפתיע) התנפלו על הצלחת. רק 30% הצליחו להמתין בסבלנות ולדחות סיפוקים. כאשר חזרו לאותם ילדים 25 שנים מאוחר יותר, גילו שאלו שחיכו היו מאושרים יותר, חיו חיים יותר טובים ובממוצע חכמים יותר. אם הילד שלכם בין 4, פשוט הניחו מולו צלחת מרשמלו ואמרו לו לחכות 15 דקות, אם הוא מצליח – המשיכו לחסוך לאוניברסיטה טובה. אם לא – אתם יכולים לקנות את ספינת המרוץ הזו שתמיד חלמתם עליה…

2. תינוקות שניזונים לפי דרישתם (כשהם רעבים, כשהם מבקשים) – רוב הסיכויים שיהיו חכמים יותר

למרות שחכמת ההמון אומרת שהתוצאה של להאכיל ילד מתי שהוא בוכה או מתי שהוא מבקש הופכת ילדים למפונקים, מחקרים מראים אחרת כשזה נוגע לתינוקות. מסתבר שתינוקות שנתנו להם לאכול על פי דרישה (בניגוד לזמני האכלה קבועים מראש) השיגו תוצאות IQ גבוהות ב 5 נקודות בגיל 8 ותוצאות יותר טובות במבחני ה SAT כאשר היו בני נוער. חוקרים סבורים שהסיבה היא התפתחות המוח וכישורי התקשורת בגיל כה מוקדם כמו גם הקשר הקרוב לאם.

3. אם תינוק נוחר גדל הסיכוי שיהיה ילד עם בעיות התנהגות

במחקר שעקב אחר 11,000 ילדים מגיל 0 עד 7 נתבקשו ההורים לתעד את הרגלי השינה והנשימות של הילדים בשש נקודות זמן שונות במהלך 7 השנים. בגיל 4-7 ההורים ענו במקביל על שאלון רגשי והתנהגותי על הילד. כאשר הצליבו בין השאלונים גילו נתון מדהים, הם גילו שלילדים שנחרו היו יותר בעיות התנהגות בגילאי 4-7, הם היו תוקפניים יותר ואפילו דכאוניים. תינוק שנחר היה בסיכון של פי 1.5 להיות היפראקטיבי. ההסבר של מנהלת המחקר, ד”ר קרן בונהק הוא שכאשר נוחרים המוח מקבל יותר פחמן דו חמצני מחמצן ובשלב בו המוח עדיין יוצר קשרים זה כנראה משפיע על החיבורים המשפיעים על הצד הרגשי-חברתי.

4. ככל שהתינוק נולד קטן יותר, כך הסיכוי שיצליח בבחינות קטן

מחקר שנערך באנגליה מצא כי ככל שמשקל התינוק היה קטן יותר בלידה, כך הוא הצליח פחות בבחינות במהלך חייו. במחקר עקבו אחר 334 תינוקות מגיל לידה ועד גיל 20. חצי מהנבדקים היו בעלי משקל לידה רגיל ומעלה וחצי היו בעלי משקל לידה נמוך. החוקרים בדקו את ציוני הנבדקים במבחנים בגיל 8 ובגיל 20 והממצאים הראו שהילדים בעלי משקל לידה נמוך הצליחו פחות והשיגו ציונים נמוכים יותר מאשר האחרים.

5. לתינוקות חסרי רסן פי 2 סיכוי להיות מהמרים

בשנות ה 70 חוקרים ניו זילנדיים עקבו אחר פעוטות וסיווגו אותם לקבוצות על פי ההתנהגות שלהם בתצפיות : סתגלתנים, מאופקים, בעלי בטחון עצמי, מרוסנים וחסרי רסן. פחות או יותר 10% מהתינוקות היו שייכים לקבוצה האחרונה שהתאפיינה בשינויי מצבי רוח קיצוניים, חוסר שליטה עצמית, התנהגות עקשנית ואימפולסיבית וכמות גבוהה יחסית של רגשות שליליים. כשחזרו לנבדקים בגילאי 21 ו 32 גילו החוקרים כי המבוגרים שבינקותם השתייכו לקבוצה האחרונה היו בעלי סיכוי כפול להסתבך בבעיות הימורים. מובילת המחקר מדגישה כי התוצאות לא אומרות שכל תינוק עם מצבי רוח יגמור בתור מהמר כפייתי אבל התוצאות מראות שיתכן כי חלק מהאוכלוסיה נולד עם נטייה מסויימת להימורים.

6. תינוקות שלא מפחדים – גדלים הסיכויים שיגדלו להיות קרימינלים

מחקר משנות ה-70 בדק 1800 פעוטות בני 3 בצורה הבאה: הם השמיעו לפעוטות צליל נורמלי ואחריו דממה ואז צליל נורמלי ואחריו שאגה מפחידה. הפעוטות מהר מאוד הצליחו לפענח מתי אמורה לבוא השאגה המפחידה ורובם הזיעו, תגובה אופיינית לפחד. לאחר 30 שנה, חוקרים חזרו לנבדקים מהמחקר הראשוני ובדקו מה מצבם. הם גילו של 137 מהם נפתחו תיקים פליליים אבל מה שמדהים הוא שכל 137 הללו היו כאלו שלא הזיעו כאשר נשמעה השאגה, כלומר כתינוקות, הם לא הביעו סממנים של פחד. התוצאות מעלות את הסברה שאולי חלק מהתינוקות נולדים עם נטייה גנטית לעבריינות. יש לציין שלא כל הנבדקים שלא הביעו פחד הפכו לעבריינים או אולי – הם פשוט לא נתפסו :).

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן