20 פרסומות ומוצרים פרובוקטיביים במיוחד (תמונות)

קופרייטרים בטוחים ברוב המקרים שהגו פרסומת יצירתית ומוצלחת. כך בדיוק חושבים גם יצרני מוצרים שונים, שלאחר עבודה קשה ומאומצת, הצליחו להוציא תחת ידיהם את המוצר הנכון, בזמן הנכון.

בחלק מן המקרים המציאות מזמנת אירועים שונים שגורמים לפרסומת ולמוצרים לקבל משמעות חדשה. במקרים אחרים הם נתפסים בעיני הציבור כחסרי רגישות עבור קבוצות אוכלוסייה שונות – כדוגמת סרטוני פרסומת בעלי רמיזות מיניות או בעלי תוכן פוגעני אחר.

הנה 20 פרסומות ומוצרים, שקיבלו משמעות שונה לחלוטין מזו שהתכוונו אליה כותבי הפרסומות או יצרני המוצרים.

1. “טבח בוסטון” של נייק

מותג הספורט המפורסם “נייק” נאלצו לאסוף את כל המלאי של חולצות הטריקו שהוציאו הכוללות את הכיתוב “Boston Massacre” (טבח בוסטון). החולצה במקור נועדה עבור אוהדי קבוצת הבייסבול האמריקנית “יאנקיז” בכדי לתאר את קרב משחקי הפלייאוף הגורליים בשנת 1978 ו- 2006 מול היריבים הגדולים ביותר שלהם – קבוצת “רד סוקס” מבוסטון, מסצ’וסטס. בחודש אפריל השנה בוצע פיגוע טרור במהלך קיומו של “מרתון בוסטון”. מאז המושג “טבח בוסטון”, המופיע גם על החולצה של נייק, קיבל משמעות שונה מאשר תחרות ספורט לגיטימית. לא נותר לנייק אלא להפסיק את מכירת החולצה.

 

2. הקומקום שדומה להיטלר


רשת כלי הבית JCPenney נאלצה להסיר פרסום חוצות של קומקום תה, לאחר שזה, לטענת רבים, הזכיר בצורתו את אדולף היטלר מצדיע במועל יד. כש-JCPenney נשאלו אם התכוונו לכך מראש הם צייצו בטוויטר בתגובה: “בוודאות לא. אם היינו מתכוונים לעצב את הקומקום בדומה למשהו – היינו הולכים על איש שלג אולי”.

ראו גם: קומקום חדש שנראה כמו היטלר מעצבן אנשים

 

3. מרצדס – יופי הוא לא הכל בחיים


כנראה שכאן המפרסמים של מרצדס לא ויתרו על קישור יצירתי בין חכמה לבין יופי. השחקנית הבלונדינית שבסרטון מוצאת את עצמה מזמינה צ’יפס, המבורגר ומילקשייק מספרנית בספרייה. זאת עונה לה ללא היסוס “כאן זו ספרייה”. אך השחקנית הרעבה חוזרת שוב על בקשתה, הפעם בלחש, כיאה לספרייה. “יופי הוא לא כלום אם אין גם מוח”, מפטירים היוצרים לפני שהם מציגים את הדגם החכם והיפה של מרצדס. חכמים, חכמים, אבל מעט פוגענים.

 

4. לחברה שלך אפשר לשקר, האימון – חשוב יותר

“ריבוק”, מותג ספורט מפורסם גם כן, נאלצו להסיר מודעה בגרמניה המעודדת אימון מאסיבי וללא פשרות: “שקר לחברה שלך, ולא לעצמך במהלך האימון שלך” נכתב במודעה. מה שלא חשבו ב”ריבוק” זה כיצד הטקסט יתפרש בקרב האוכלוסיה. ואכן, תגובות זועמות רבות התקבלו בריבוק הטוענות כי המודעה מביעה זלזול עמוק במין היפה.

 

5. נייק והכדור שבבית הבליעה

לא ברור מהו הקשר בין נייק לבין פרסומות מביכות, שכן זו הפעם השניה שהם מופיעים בכתבה הזו. במודעה שהתפרסמה באינטרנט מופיעה תמונתו של האצן האולימפי אוסקר פיסטוריוס תחת הכיתוב “אני הכדור בבית הבליעה”.

הכל טוב ויפה, אך ברגע שפיסטוריוס הודה ברצח חברתו, באמצעות ארבעה כדורי אקדח, נאלצה נייק להסיר את המודעה בדחיפות.

 

6. 6:6?

כשהראייה מתחילה להיחלש, חשוב להיעזר באופטומטריסטים הטובים ביותר. עד אז, אתם עלולים לקפד כמה ראשים בחוף ובמקומות נוספים.

 

7. מידות גדולות? לא אצלנו

הפעם לא מדובר במודעה מטעם המותג, אלא במודעת מחאה: מותג האופנה לנוער Abercrombie & Fitch הואשם בכך שנמנע מלייצר בגדי נשים במידות XL, ו-XXL, כי הם מעוניינם שרק “ילדים מגניבים” ילבשו את הבגדים שלהם.

יותר מאוחר הם התנצלו, אך לא התחילו לשווק בגדים במידות גדולות.

ראו גם: קמפיין נגד מותג האופנה שמדיר שמנות: חלוקת הבגדים להומלסים

8. ביונסה? תלוי את מי שואלים

מעצב האופנה האיטלקי רוברטו קוואלי כנראה לא מעריץ את גופה הטבעי של הזמרת ביונסה. כשעיצב דגם של שמלה ייחודית העדיף להשתמש בעריכה דיגיטלית של התצלומים עד שהתוצאה נראתה “אידאלית ולא מציאותית” – לשון התגובות הזועמות בעמוד הפייסבוק שלו.

 

9. הקרב על הטויוטה

נראה שמי שהחליט לפסול לשידור את הפרסומת הזאת של טויוטה, נזכר במשפט “אל תעשו את זה בבית”. בסרטון מתוארות שלל תאונות ביתיות אליהן נקלעו שני בני הזוג, אך אף אחת מן התאונות לא תשבור אותם במירוץ היומיומי אחר הג’יפ הנחשק.

 

10. הפותחן

בפרסומת הזו לבירה כל אחד מן הבריונים מציג את יכולותיו המרשימות בפתיחת בקבוק הבירה ללא פותחן. כיצד הבחורה מצליחה להתגבר על הצורך בפותחן? אל דאגה.

 

11. התאילנדית החמה

הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו סברה בשנת 2003, כי הפרסומת הזו נוגדת את כללי האתיקה בעצם האמירה “לא כל תאילנדית חמה ומוכנה תוך ארבע דקות” והרמיזה המינית המתפרשת ממנה. לאור זאת נפסלה הפרסומת לשידור. אך בדיון שהגיע עד לבג”ץ, הכריע השופט אהרון ברק כי מדובר ב”רימוז מיני מינורי” וכי בהתאם להקשר שבו נאמר המשפט אין פגיעה במידה המצדיקה את פסילת הפרסומת.

 

12. חיידקים טובים מול חיידקים רעים

בשנת 2008 העסיקה את ישראל פרשת הרצח של הילדה רוז פיזאם על ידי סביה ואימה. באותה התקופה רצה פרסומת של אקטימל בה רואים אב ובנו המשחקים יחדיו. תלונות רבות הגיעו מצד הצופים על כך שישנו דמיון רב בין דמות האב בפרסומת לבין דמות סבה של רוז – רון פיזאם. לבסוף הפרסומת קוצצה והוצאה ממנה דמות האב.

 

13. אן דן דינו

פרסומות הנוגעות לבטיחות בדרכים נפסלו לא פעם בשל הגבול הדק בין זעזוע לגיטימי, המיועד לשם מניעת תאונות, ובין זעזוע פוגעני מדי. זו אחת מהן שנפסלה ומנסה להמחיש את קלות הדעת של ילדים עד גיל 9 בכל הנוגע לחציית כביש.

 

14. למלוכסנים בלבד

זו השיטה של Multipass, סוכנות נסיעות יצירתית באוקראינה, לפרסם את המחלקה החדשה שלה המארגנת טיולים למדינות במזרח אסיה. עוברי אורח התבקשו למתוח את עיניהם ולקרוא פלאייר מסויים הניתן לקריאה רק כך. התוצאה: אוסף תמונות מבדר של אוקראינים הדומים לאנשי מזרח אסיה בעלי העיניים המלוכסנות, ובראשו הכותרת: ראו את אסיה כפי שהאסיאתים רואים אותה.

מודעה זו עוררה תגובות נזעמות רבות, לצד אחרים שדווקא חיבבו את היצירתיות שבה.

 

15. מיני כריות

התגובות הנזעמות נגד הפרסומות ל”מיני כריות” של חברת תלמה הציפו את הרשת מיד לאחר שעלתה.

בפרסומת מתואר תינוק, המדובב בקול גברי וסמכותי, המסביר לצופים “למה בנות מתות עליי? כי אני מפוצץ, מפוצץ בקרם”. משפט זה לווה ברמיזות מיניות ברורות ועורר את זעמם של צופים רבים הרואים בה פרסומת סקסיסטת בעלת רמיזות פדופיליות. לעומתם, היו גם שאהבו את הפרסומת וחשבו שמדובר בפרסומת לגיטימית לחלוטין.

 

16. כי לגוף אין חלקי חילוף

מותג הרכב BMW התגייס למלחמה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול ופירסם מודעה שנוייה במחלוקת, אך בעלת מסר חזק: “חלקי חילוף של בני אדם אינם מקוריים כמו אלה עבור מכוניות – בבקשה אל תשתו ותנהגו”.

 

17. התאומים המעשנים

הקמפיין הסיני נגד עישון מציג שתי סיגריות כדוגמת שני מגדלי התאומים לאחר שהותקפו במתקפת ה-11 בסמפטמבר. אליהם מצטרף הכיתוב “לא עוד הרג”.

הקמפיין נפסל בשל היותו “לא הולם”.

 

18. כוכבית גיור

פסילות של תעמולות בחירות כאלה או אחרות, הן דבר שבשגרה במדינת ישראל. במערכת הבחירות האחרונה היה קשה להתעלם מתשדיר “כוכבית הגיור” של ש”ס היוצא נגד מפלגת “ישראל ביתנו” והגיור האזרחי.

לאחר שידורו של התשדיר אסר השופט אליקים רובינשטיין את המשך שידורו.

 

19. השפם של בלייר

לטוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, הודבק שפם יוצא דופן. גל התלונות מיהר להגיע ליוצרי הפרסומת, שכן זו מזכירה תקופה פחות יפה באירופה, אז עלה לשלטון אדולף היטלר שגם לו שפם דומה, אך לא מברקוד…

 

20. פרסומת לחזיית פושאפ עם טוויסט

הפרסומת הבא מתאילנד מתחילה כמו עוד פרסומת להלבשה תחתונה אך בסופה שוברת את המוסכמות בפרסום לבני נשים. זו פרסומת לחזיות פוש-אפ של חברת הלבשה תחתונה תאילנדית בשם Wacoal Moo, לחזיית פלא שאמורה להוסיף לנשים שתי מידות במידת החזייה שלהן.

הפטריה, Key-word, Mako, Huffingtonpost, ODDEE 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן