יוצר קווירי תובע רשת טלוויזיה: “הכריחו אותי ללבוש בגדי גברים”

בי. סקוט (B. Scott) הוא שמה של אחת מדמויות הג’נדר-בנדר המעניינות במדיה בשנים האחרונות. אושיית הטלוויזיה האמריקנית בן/בת ה-32 פרצה לתודעה הציבורית בזכות אתר אינטרנט ובלוג וידאו ב-youtube, שזכו לפופולריות רבה מאוד.

זוהי דמות אלטרנטיבית וקצת מורכבת להגדרה, המשקפת מעין אלטר-אגו של השחקן ואיש המדיה העונה לאותו שם, ובעבודתו במדיה מבקש לשבור תבניות ודפוסי חשיבה שגרתיים של מגדר, זהות, נטייה וגופניות.

הדמות הקווירית שהוא מציג על המסכים מטשטשת את הגבולות הנורמטיביים בהצלחה רבה, ופופולרית מאוד בקרב צופים בעיקר בזכות הסגנון הקליל והמשעשע בו היא מראיינת סלבריטאים, בהם גם מפורסמים דוגמת מריה קרי, צ’אקה קאן, זמר הריתם&בלוז ני-יו, והטראש סופר-סטאר הפופולרית אוברי אודיי. בי. סקוט זכה לחיבוקו של המיינסטרים התקשורתי כאשר הופיע לראשונה בתוכניתה של טיירה באנקס.

לאחרונה הוא מככב בתוכנית חדשה של ערוץ הטלוויזיה Bravo, שם הוא מחליף זהויות מגדר במהירות מסחרת ומרהיבה ומוכיח שמיניות יכולה להיות נזילה ביותר, בידיים הנכונות. למעשה, זה ייחודו הגדול, לצד מהירות תגובה, חוש הומור וחוכמת רחוב מופלאה.

כעת תובע בי. סקוט את רשת הטלוויזיה BET, בטענה שהיא נוקטת באפלייה על רקע זהות מגדר ונטייה מינית. לפני כחודש הוא התבקש להשתתף כמראיין על השטיח האדום, בטקס הפרסים של הרשת. בחלק הראשון של השידור הוא לבש טוניקה נשית מתנפנפת, מכנסיים הדוקים ועקבים. שיערו היה פזור והוא היה מאופר, ונדמה היה שהכל מתנהל על הצד הטוב ביותר.

אבל הצרות לא איחרו להגיע. בי. סקוט טוען שבמהלך ההפסקה הקצרה לאחר החלק הראשון של השידור, דרשה ממנו ההפקה להחליף את מראו החיצוני: החולצה הוחלפה בטוקסידו גברי, שיערו המתנפנף נמשך לאחור והוסתר בקוקו, והוא התבקש להסיר את הליפסטיק.

הנוהג המקובל בתוכניות טלוויזיה מהסוג הזה, הוא שהמנחים צריכים לאשר את תלבושותם עם אנשי ההפקה מספר שבועות לפני השידור, וזאת כדי לוודא שהבגדים תואמים את סגנון השידור ואת האווירה הכללית שהתוכנית אמורה להעביר. בי. סקוט כתב באתר שלו כי לא ידע שיהיה גל חום ביום השידור, והוא נאלץ להחליף את הבגדים בלבוש דומה – רק מעט יותר קצר.

הוא פרק את התסכול שלו בטוויטר, ומיד זכה לחיבוק חם מהעוקבים שלו, כמו גם מחברים במדיה וסלבריטאים שמיהרו להביע תמיכה. באתר TMZ.com דווח כי לאחר שהתייעץ עם עורכי דינו, החליט בי. סקוט לתבוע את רשת BET, בטענה שהם לא רק מנעו ממנו ללבוש את הבגדים שרצה ושאושרו מלכתחילה לשידור, אלא גם הוסיפו חטא על פשע, כשפגעו בתדמיתו והשפילו אותו, בדרישתם שיחליף את הבגדים באמצע השידור.

בי. סקוט דורש מרשת הטלוויזיה לשלם לו פיצוי בגובה של 2.5 מיליון דולר, וכן מבקש התנצלות על מה שכינה פגיעה בזכות להגדרה עצמית, מינית ומגדרית. ב-BET טרם הגיבו לכתב התביעה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן