פייסבוק חושפת ניוזפיד כרונולוגי בזמן אמת

אם מנסים לחשוב על ההבדל הכי גדול בין פייסבוק לטוויטר, מגלים שהוא לאו דווקא מגבלת התווים שבציוצים, אלא הדרך בה שתי הרשתות החברתיות מציגות את העדכונים: טוויטר מציגה הכל בסדר כרונולוגי, בלי לנסות לקבוע מה יותר חשוב ולקדם ציוצים רלוונטיים, בעוד פייסבוק עורכת את הפיד שלכם כל הזמן כדי שיתאים כמה שיותר לצרכים שלכם.

המשמעות: הפיד של פייסבוק יראה לכם יותר סיפורים מעניינים – אבל לא יעשה את זה לפי הסדר שהם פורסמו. סטטוס שפורסם בעשר בבוקר יוכל להופיע מעל סטטוס שפורסם באחת בצהריים – ואי אפשר באמת לדעת מה פורסם מתי.

בדרך כלל זו לא בעיה גדולה מדי – אבל זה כן יכול ליצור בלבולים כשמתחילים להתייחס בזמן אמת לאירועים אקטואליים. נניח ומישהו כותב סטטוסים על משחק הכדורסל המותח של מכבי: בדרך הנוכחית בה פייסבוק מציגה את הפיד, סטטוס שנכתב בתחילת המשחק (“מכבי עולים למגרש. איזה גברים!”) יכול להופיע מעל סטטוס שנכתב בסופו (“מכבי שוב הפסידה. נמושות!”).

לא עוד. בפייסבוק חשפו אתמול שהם עובדים על שינויים לאלגוריתם שבוחר כיצד להציג את הפיד שאמור מצד אחד לפתור את הבעיה, אך מצד אחד לא להפוך את הניוז-פיד שלכם לרעש בלתי פוסק כמו שאפשר למצוא בטוויטר.

על פי דיווח של TechCrunch, פייסבוק תתחיל בקרוב לבצע הצגת סטטוסים מסוימים בסדר כרונולוגי. המנגנון של פייסבוק ידע לאתר משתמשים שכותבים על אירועים חיים ולהציג רק את העדכונים שלהם בסדר הנכון. בין העדכונים הכרונולוגיים ישולבו שאר הסטטוסים באותה צורה שהם מוצגים היום, על פי רלוונטיות.

הבעיה היחידה בשיטה הזאת היא שעדכונים כרונולוגיים צוברים הרבה פחות לייקים ותגובות מסטטוסים אחרים. מה שאולי צריך לאותת לאנשים שם בפייסבוק שהמשתמשים שלהם לאו דווקא מחפשים טוויטר – ואולי כדאי לשמור על ההבדלה מהשירות המתחרה גם אם זה אומר שבאספקטים מסויימים הרשת החברתית של צוקרברג תהיה קצת פחות מוצלחת. כדאי גם להזכיר שניוזפיד מבוסס זמן אמת נוסה כבר בפייסבוק לפני כמה שנים באחד הגלגולים הקודמים. 

תמונות דרך Techrunch

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן