האמבה הזו תאכל לכם את הראש בסיוטים

בתמונה מעלה אתם רואים את Naegleria fowleri, בקטריה קטלנית עם שלושה “פיות” לאכילת המוח האנושי שלא רק נראית כמו משהו מסרט אימה, אלא גם מסוכנת באותה מידה.

הטפיל הזה גרם למותם של 128 אנשים מאז שהתגלה ב-1962 והוא חי בגופי מים מתוקים חמימים כמו אגמים. רק אדם אחד שנדבק בטפיל הצליח לשרוד עד כה, וכעת נראה שאדם נוסף מצטרף לרשימה – ילדה בת 12 מארקנזס בארצות הברית שנדבקה בטפיל לפני כשבועיים. בעוד רוב הנדבקים מתים תוך כשבוע מהחשיפה לאמבה המפחידה הזו, הילדה הקטנה מתחילה להתאושש בבית החולים וכעת הרופאים אומרים שאינם מוצאים עוד סימנים להימצאות הבקטריה הטפילית בנוזל השידרה שלה.

בימים האחרונים, החלו הרופאים להוריד אותה בהדרגה ממכשירי ההחאיה והדיאליזה, וביום ראשון היא התחילה אף להגיב לבני המשפחה שלה שיושבים מתוחים לצד מיטתה בבית החולים.

בעוד הימצאות הטפיל במי אגמים היא די שכיחה, ההידבקות בה נדירה יחסית. זאת, בגלל שלא ניתן למדוד בדיוק מה היא מידת השכיחות שלה בגוף מים זה או אחר.

האתגר הזה באיתור ומדידה של כמות הבקטריות באגמים ומקורות מים מתוקים אחרים גרם למומחים להמליץ לכל הרוחצים באגמים טבעיים בימי הקיץ פשוט להימנע מצלילה בהם בשביל למנוע את כניסת הבקטריות במעלה האף – מה שמספק להן את הגישה למוח האנושי.

(באמצעות: io9, תמונה: Image by D.T. John & T.B. Cole, Visuals Unlimited, via NatGeo)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן