עורך דין מקניה תובע את ישראל בהאג על מותו של ישו

כשחשבנו שלישראל כבר יש מספיק בעיות עם הקהיליה הבינלאומית, צץ לו עורך דין עצמאי מקניה בשם דולה אינדידיס (בעברו דובר משרד המשפטים הקניאתי) שהחליט לתבוע את ישראל (ואת איטליה) על הוצאתו להורג של ישו הנוצרי לפני כ-2,000 שנים. עדיף מאוחר מלעולם לא?

“אני תובע בשמו כחבר,” טען בפני התקשורת אינדידיס. הוא עמל על התביעה המורכבת עוד משנת 2007, אז הגיש אותה לבית הדין בניירובי (מסמך התביעה המלא פה ב-PDF) ותביעתו נדחתה. כעת בכוונתו להגיש אותה גם לבית הדין הבינלאומי בהאג.

אינדידיס טוען שגם על-פי הלכות המשפט הנהוגות באותה העת, לא זכה ישוע למשפט הוגן. הוא תובע בין היתר את טיבריוס (הקיסר הרומי), פונטיוס פילאטוס, קבוצה של חכמים יהודים, המלך הורדוס, מדינת ישראל ומדינת איטליה.

לדבריו, העדויות לעוולות נגד ישו מופיעות בברית החדשה ולא ניתן לפקפק באמיתותן. טענתו המרכזית היא שבמקרה של ישוע הנוצרי בוצע חוסר צדק הן בתהליך החקירה שלו והן במשפט עצמו, בו היה השופט נתון תחת לחץ מהציבור להרשיע את ישו בחילול קודש הדת.

בכל מקרה, אין סיבה לדאגה. דובר בית הדין הבינלאומי בהאג מסר לבלוג Legal Cheek שהתביעה לא תוכל להתקבל מהסיבה הפשוטה שלבית הדין הבינלאומי אין זכות שיפוט כשמדובר בתביעה של אדם או ארגון נגד מדינה. בית הדין הבין לאומי יכול לקבל רק תביעות של מדינה אחת כנגד אחרת, ולכן אפילו באופן תיאורטי לא ניתן יהיה לקבל את תביעתו של אנדידיס.

ספק שאינדידיס חושב שמישהו באמת יסכים לקבל את התביעה שלו ולהטיל את האחריות על מותו של הקדוש הנוצרי על ישראל ואיטליה, אבל אמונתו של עורך הדין הקניאתי היא הסיבה העיקרית לטענותיו.

“הגשתי את התביעה משום שזו חובתי לקיים את כבודו של ישו ואני פונה לבית הדין הבינלאומי בשם האיש מנצרת,” אמר אינדידיס לניירוביאן, עיתון מקומי בקניה.

עם זאת, יש לו כבר תקדים להסתמך עליו. ז’אן ד’ארק, נערה צרפתיה שטענה שהאל אמר לה לצאת למלחמה נגד העם הבריטי הכובש, הורשעה והוצאה להורג שלא כדין, וגזר הדין שלה הוכרז כמבוטל, שנים ארוכות לאחר שהוצאה להורג.

(באמצעות: Daily Mail)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן