השיעור הטוב ביותר שמלמדים אותנו בבית ספר הוא שאת הדברים הכי מעניינים בחיים לומדים מחוץ לבית הספר. נכון, סביר להניח שתדעו בעל פה לשייך מדינות על פי מיקום גיאוגרפי או להצביע על המיקום המשוער של ניגר במפה אך קיים פער אדיר בין כל אלה לבין הבנה אמיתית לגבי טבעו של העולם.
מפות אינפוגרפיות מגניבות במיוחד משום שהן מאפשרות לכל אחד (מרמת המשתמש הבודד ועד ארגונים) לשתף ידע על פי מיקום – לא רק מידע פיזי כמו כבישים וישובים על גבי מפה אלא גם ידע שנצבר על אוכלוסיות שונות בעולם על פי מדינה. בדרך זו נחשפים הבדלים מעניינים בין מדינות למדינות ואפשר לגלות עובדות די מגניבות שלא ידענו. זו בהחלט דרך מגניבה יותר לחשוף מידע מאשר מאמר ארוך. באמצעות שירותים מבריקים כמו Target Map הכנת שכבות אינפוגרפיות היא פשוטה למדי: פשוט בוחרים מדינה וצובעים אותה בצבעים ומקלידים ערכים רלוונטיים או פשוט מעלים קובצי אקסל עם נתונים מוכנים מראש על גבי המפות של גוגל.
המפות להלן ממחישות את ענפי הספורט הפופולריים במדינות שונות, היכן הציצים הגדולים מכולם, איפה יש ריכוז ג’ינג’ים גדול, אילו מדינות צורכות הכי הרבה אלכוהול ועוד. תסמכו עלינו: המפות האלה הרבה יותר מעניינות מאלה שלימדו אתכם בבית הספר!
התפלגות ג’ינג’ים באירופה
באדום – יותר מ-10% ג’ינג’ים:
מקור: imgur.com
ענפי הספורט הפופולריים בעולם
כדורגל שולט.
מקור: imgur.com
גודל שדיים ממוצע
באדום – יותר מ-D cup, בירוק – A cup
מקור: targetmap.com
התפלגות דפדפני האינטרנט בעולם (2012)
כרום שולט באסיה, אינטרנט אקספלורר בארה”ב.
מקור: saint-tepes.deviantart.com
מפת הפוריות העולמית
תכלת כהה – 0 עד ילד אחד. סגול כהה – 7-8 ילדים.
מקור:en.wikipedia.org
גודלי פין על פי מדינות
ירוק כהה – שיאני אורך. אדום כהה – קטנצ’יק.
מקור: targetmap.com
המדינות הכי מכניסות אורחים
בכחול: מכניסות, באדום: פחות מכניסות.
מקור:וושינגטון פוסט
התפלגות העולם על פי שיעורי IQ ממוצעים בכל מדינה
מקור: targetmap.com
דרגת חופש העיתונות
מקור: Reporters Sans Frontiers
מפת העולם על פי כיוון הנסיעה
באדום: ימין, בכחול: שמאל.
מקור: chartsbin.com
נטייה להשמנה
מקור: hsph.harvard.edu
רשימת מדינות אליהן פלשה אנגליה
כולן מלבד 22.
מקור: telegraph.co.uk
מדינות עם סניפים של מקדונלדס
באדום: פועלת היום. בכחול: פעלה בעבר. באפור: לא פועלת בכלל.
מקור: imgur.com
פורסם במקור ב-Bored Panda.