תמונות לא מצונזרות של הגופה המבותרת מתל-אביב מופצות בווטסאפ

לפני יומיים בלבד הזדעזענו לשמוע בחדשות על גופתה של אישה בשנות ה-30 לחייה שנמצאה מבותרת במזוודה בדרום תל-אביב, והיום גילינו שתמונות לא מצונזרות וקשות לצפיה מסתובבות להן ברשת ובקבוצות וואטסאפ.

זאת, תוך זלזול מוחלט בכבודו של המת (או במקרה הזה, המנוחה) ובזכות יצר המציצנות של בני-האדם באשר הם.

בתמונות, שצולמו במקום האירוע שנראות קצת כמו תיעוד משטרתי של מציאת הגופה, ניתן לראות את הידיים הכרותות, הטורסו הערום הארוז במזוודת הטרולי, וכן את הרגלים של הנרצחת בעוד חוקר מז”פ אוסף אותן.

לצד ארבע התמונות שקיבלנו מסתובבת גם תמונה, לכאורה, של הראש הכרות של האישה. בדיקה קצרה בגוגל מעלה שבאופן אירוני מדובר באביזר במה מהסדרה “דקסטר”, ולא בראשה של הנרצחת שנמצאה בתל-אביב.

התמונות מסתובבות כרגע ברשת בין היתר באתרים ישראלים כמו פורומי אטרף וגם באתרי “דליפות” בינלאומיים כמו LiveLeak.

פירסמנו תמונה מצונזרת אחת בלבד, השאר קשות מדי לצפייה גם לאחר צנזורה.

לא ברור אם מדובר בצילום משטרתי רשמי שהודלף לציבור, או שמא צלם עצמאי שהיה באזור לא הורחק כראוי והוא זה שצילם את חלקי הגופה, אך כך או כך מישהו צריך לקחת אחריות על הפצת התמונות ולהיענש על כך. הסיבה לחוקי הגנת הפרטיות, גם של המתים, היא בדיוק זו – בשביל למנוע את ההפצה של תכנים כמו זה לציבור הרחב שהופך שאנן לדיווחים ולמרות שאנחנו תמיד נטען שאנחנו לא כאלה – רוצה לראות דם.

משטרת ישראל טוענת בפני אתר מאקו שלא ידוע להם מי מפיץ את התמונות או מי צילם אותן. “אין לנו מושג מי הפיץ את התמונות”, צוטט גורם במשטרה באתר, “זה נראה לי כמו אנשים עם הפרעות. אלו תמונות מזעזעות בכל קנה מידה. עד להגעת כוחות המשטרה לזירה היו במקום אנשים שייתכן וצילמו את הגופה והפיצו את התמונות. זה חמור מאוד וייתכן שמישהו במשטרה יקבל הוראה לפתוח בחקירה כדי לברר מי אחראי לכך. זה עניין שכרגע נבחן אבל אין החלטה סופית”.

בנוסף, צוין שבמשטרה רואים בחומרה רבה את הפצת התמונות. “אם יתברר שאכן מדובר בתמונות אמיתיות הרי שמדובר לכאורה בשיבוש הליכי חקירה. לדברי הגורם המדובר במשטרה, הפצת התמונות במידה ותתברר כנכונה ושלא מדובר בזיוף תחייב חקירת משטרה,” נכתב באתר מאקו.

(תודה למיכל גרוסברג על הטיפ)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן