6 כללי זהב להשגת מטרות בחיים

תמונת שער: Shutterstock

בחיים אנו נוטים להציב מטרות ולהשיג אותן, במיוחד בתרבות המערבית “ההישגית”. אנחנו רוצים להתעשר, להתחזק, להיראות הכי יפים, להיות הכי טובים וכן הלאה.

בין אם זו השפעה ישירה של החינוך המערבי, ההתפתחות הטכנולוגית או אשמים אחרים, אנו מוצאים את עצמנו במירוץ נצחי בדרך להשגת המטרות שלנו.

רוב בני האדם נשארים בינוניים, נשארים בתוך הבועה האישית שלהם, עובדים את השעות שלהם ומנהלים חיים פשוטים. אין דבר רע בחיים פשוטים, אין דבר רע בבינוניות אם בחרנו להיות בינוניים. בנימה אישית יותר, לי יש בעיה עם בינוניות, אני לא יכול לסבול אותה. לחשוב על המבנה הפשוט של החיים, להקים משפחה ובית לעבוד ולסיים את חיי בפנסיה כלשהי נראה לי כמו הזיה שלא באה בחשבון.

את רוב חיי אני מבלה בתהליך של התגברות הולכת וגדלה שלי על עצמי, ומטרתי ליצור את הגירסה הכי טובה של עצמי. אם גם בכם בוערת אש, גם בכם ישנה אש, אם גם לכם יש רעב שלא ניתן להשביעו בעבודה בינונית או אורח חיים רגיל, יש לי מספר טיפים בשבילכם איך תוכלו להשיג את כל מטרותיכם אם רק תתעלו את האש הזו בכיוון הנכון.

1. משמעת עצמית דרך הגוף

אחד הדברים שהכי חשוב ללמוד עוד בגיל צעיר זו משמעת עצמית דרך הגוף, משמעות הדבר יכולה להיות דרך הצורה שבו אנו אוכלים, או שליטה במה אנו אוכלים, כמו כן פעילות גופנית מאומצת בין אם מדובר במכון כושר או ריצות, אומנויות לחימה או כל פעילות גופנית אשר מכריחה אותנו לצאת מאיזור הנוחות שלנו.

המשמעות האמיתית של משמעת עצמית דרך הגוף, היא ליצור שיגרה או מתודה של עבודה לאורך זמן, כזו שמתמידים בה גם כשלא רוצים, גם שקשה וגם כאשר מעוניינים לוותר. על ידי התגברות על אותם רגעי חולשה, על ידי התגברות על אותן גחמות רגשיות אחרות אנו יוצרים אנרגיה בתוכנו, אנו יוצרים מבנה שבתוכו נוכל לתעל את האש שלנו בצורה יעילה.

בחיים עצמם המשמעות תהיה, שנוכל לבנות דברים ויהיה לנו את הסבלנות, המיקוד והבגרות לדעת שמדובר בתהליך ארוך טווח שיכול לקחת גם שנים, וכך לבנות את העתיד שלנו מתוך שליטה מלאה ולא מתוך “זבנג וגמרנו”.

2. לוותר על הנחמה

אחד מסמלי הבינוניות המערבית היא התקווה או הנחמה. כאשר אנו תולים תקוות בדבר מה או מתנחמים בדבר מה, אנו למעשה מעניקים את האנרגיה הפנימית שלנו לדבר מה שמחוץ לשליטתנו, במקום להבין שעלינו להציל את עצמנו, שעלינו לפעול כאילו חיינו בידינו, אנו משליכים את האחריות הזו על דבר מה חיצוני.

המשהו החיצוני הזה עשוי להיות אלוהים, פתגם שאימצנו, אדם שקרוב אלינו או כל סמל רגשי אחר, החל מאוכל ועד למערכות יחסים לא בריאות.

לקוות שנצליח, לקוות שיהיה בסדר, לקוות שלא יקרה כלום, לקוות שהכול לטובה, לקוות שהאדם שקרוב אלינו יישאר, להתנחם במקום שני, להסתפק במה שיש, להתנחם בסבלם של אחרים וכן הלאה – כל אלה פעולות קורבניות אשר מהוות מכשול משמעותי בתהליך בנייה של כל תוכנית. אדם חזק אינו תולה תקוות בדבר מה, אלא מבצע את התהליך על צידו הטוב ביותר למיטב הבנתו תוך שהוא שובר ועובר דרך כל מכשול או קושי בידיעה שהתמונה הגדולה היא זו שחשובה, שהמטרה הגדולה שלשמה התחיל התהליך זה הדבר החשוב באמת.

ביום בו נוותר על הנחמה, נבין שהכח נמצא בידיים שלנו, נהיה חופשיים ובלתי מנוצחים. להבין שאנו לבד בעולם ושחיינו בשליטה המוחלטת שלנו זה תהליך בפני עצמו, מומלץ להתחיל בו כבר בגיל צעיר.

3. הישארו נאמנים לעצמכם

יש הבדל מהותי בין נאמנות פנימית לעקשנות, עקשנות הינה תכונה שלילית שבה אדם מתעקש על דבר מה מתוך צרות אופקים או חוסר יכולת להכיל תפיסות מורכבות יותר.

נאמנות פנימית לעומת זאת, היא היכולת לקחת מכל אחד רק את מה שנכון לכם. אפשר גם ללמוד משונאיי כאילו היו המורים הטובים ביותר, ללא שיפוט. מהלך כזה מאתגר משום שרובנו נתקלים באגו של עצמנו בדרך, וקשה לנו לוותר על התפישות שלנו ולשים את התפיסות של האדם מולנו כאמת מוחלטת.

תוכלו לעשות זאת בקלות אם תדעו מי אתם, ולא תשכחו שהמסלול שלכם הוא בידכם בלבד, ואין קול אחר מלבד הקול הפנימי שלכם. על ידי נאמנות פנימית כזו תוכלו לעבור דרך כל ידע, ושום דבר לא “ידבק אליכם”, אתם תקחו מה שנכון לכם בלבד, כך לעולם לא תרגישו שיכולים לכפות עליכם דבר מה, או שאתם מותקפים על ידי דבר מה.

גמישות פנימית כזו מהווה חלק בלתי נפרד מהשגת מטרותיכם, כי לרוב המציאות אינה תואמת את התוכנית שלכם ויהיה עליכם להתאים אותה בכל רגע נתון, כלומר להתאים את עצמכם. חוסר התאמה בין מי שאתם למציאות סביבכם היא מה שיוצר “סבל” וחוויית חיים שלילית, השארו נאמנים לעצמכם ותוכלו להתאים את עצמכם למציאות ותמיד לחוות שלמות פנימית.

4. למדו כמה שיותר מכמה שיותר מקורות

אחד הדברים שאף אחד לא יספר לכם הוא שאם אתם רוצים להצליח עליכם ללמוד וכמה שיותר, להבדיל מלימודים אקדמאיים שאינם מעניקים לכם דבר חוץ מידע לעוס שתוכלו לירוק על דף ולקבל ציון, ללמוד משמעותו לקחת את החומר התיאורטי בתחומכם ולהתנסות איתו, לנסות וליצור מבנים חדשים להסיק מסקנות חדשות ולהפיק תהליך למידה אישי אשר יבנה אתכם כחזקים יותר.

למידה היא תהליך ההטמעה של הידע לתוך החיים עצמכם כהתנהגות, למידה שהיא תאורטית בלבד ועל הדף אינה רלוונטית ומנוונת את המוח שלכם ואת המחשבה שלכם, אתם מהר מאוד תהפכו לתוכים שיודעים לפלוט תוכן שקראתם בספר, בלי באמת לפגוש את הדבר בתוככם. קחו את כל מה שלמדתם ותבצעו אינטגרציה של הדבר לתוך החיים עצמם ואל תשאירו זאת כידע תיאורטי, למידה היא התנסות ישירה עם הדבר עצמו, במפגש ישיר ללא חיץ.

5. עשייה תוך כדי תנועה – לא להיתקע בלופ מחשבתי

זה אולי הטיפ החשוב ביותר, בינוניות מתחילה להופיע כאשר מתחילים לחשוב יותר מידיי, אין בעיה לתכנן פונקציונלית את הפעולות העתידיות שלכם, לא תוכלו להתחיל לבנות שום דבר ללא תכנון נכון.

הבעיה מתחילה כאשר נתקעים בשלב התכנון מתוך חששות, פחדים או ספקות ש-“אולי זהו לא הדבר האמיתי בשבילי”, “אולי זה לא מה שארצה לעשות”, “אולי אני לא אהיה טוב בזה או לא איהנה מזה” וכן הלאה. החוכמה פה היא שלעולם לא תוכלו לדעת האם אתם טובים בדבר מה עד שלא תעשו אותו, אין לכם איך לדעת האם זה יהיה האהבה המקצועית שלכם עד שלא תעשו את זה ואין לכם איך ללמוד את הדבר עצמו אם לא תעשו אותו.

רק מתוך מפגש ישיר עם דבר תוכלו לדעת איך אתם בתוכו, האם זה בשבילכם או לא, חשוב לחשוב ולתכנן פונקציונלית בלבד – להכים רשימת עדיפויות ובה תציינו מה בא לפני מה, מה עשוי להיות מכשול ואיך להתגבר עליו, מהי התוכנית הגדולה ומהם השלבים כדי לממשה. מחשבות שמערבות רגש, פחדים, חששות וכן הלאה השאירו בצד.

6. אורך רוח של רץ מרתון ולא “זבנג וגמרנו!”

חשוב שתדעו שתהליך של בנייה, במיוחד כאשר מדובר בהצלחה המקצועית שלכם, בניית הגוף, או כל מטרה, הוא ארוך ותובעני בזמן ואנרגיה. כאשר אתם יודעים מראש שמדובר בתהליך ארוך טווח אתם יכולים לתכנן את האנרגיה וההשקעה שלכם קדימה, וותרו על החלום והתקווה שזה פשוט יקרה, שאתם תגלו משהו שישחרר אתכם במכה אחת או שתתעשרו בן רגע, המחשבות והאשליות הללו מונעות מכם להשיג את ההצלחה שלכם, ומונעות מכם לדעת שהכוח האמיתי נמצא בעשייה שלכם ובהשקעה שלכם. ככל שתהיו ממוקדים יותר, נחושים יותר, חזקים יותר לאורך זמן כך התוצאות שלכם יהיו בהתאם. אל תשכחו לשמוח על דרך, אמנם הצלחה דורשת מכם 100% כוח 100% מהזמן, אך אל תשכחו ליהנות מהדרך.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן