8 אמצעי הגנה כדי לא לשכוח תינוק ברכב

תינוקת נפצעה אנוש היום לאחר שנשכחה על ידי הורה ברכב, אתמול נפטרה תינוקת כבת חצי שנה, לאחר שהושארה ברכב ביישוב שילה בבנימין. טרגדיה קודמת התרחשה ברמת גן בתחילת החודש כאשר תינוקת בת תשעה חודשים נשכחה ברכב ומתה. שכחת ילדים ברכב היא תופעה מסוכנת בקיץ במיוחד.

בין השנים 2008-2012 דווחו על 175 מקרים של שכחת ילדים בכלי רכב, בהם נפגעו 192 ילדים. שמונה מקרים הסתיימו במוות כאשר מדובר בילדים בגילאים 2-5 שנים (מקור: ארגון בטרם).

יש מספר תרחישים אופייניים להשארת ילדים ברכב: הורים ששכחו שילדם נמצא ברכב, למשל, בדרך לעבודה, וגילו לאחר שעות כי שכחו את ילדם ברכב; הורים שהשאירו ילדיהם באופן מכוון ברכב (למשל לסידורים שהעריכו שייקחו זמן קצר (כאשר המעיטו בסיכון אותו הם נוטלים; ילדים שנשכחו ברכבי הסעה, לעיתים לאחר שנרדמו, ונהג ההסעה לא הבחין בהם; ילדים שנכנסו לרכב החונה על מנת לשחק בתוכו, ולא הצליחו לצאת ממנו. הניסיון המצטבר לגבי הקבוצה הראשונה מוכיח ששכחת תינוקות ברכב עלולה לקרות גם לאנשים נורמטיביים ואחראים, טעות איומה שהיא תוצר של חשיבה מתעתעת ולא מודעת והסחות דעת בשילוב עם גורמים נוספים כמו לחץ.

ראו גם: פשע או טעות אנוש: איזה מין אנשים שוכחים תינוקות ברכב?

אפשר להילחם בחוסר מודעות באמצעות עזרים שלא חייבים לעלות כסף. למשל, סרט שקושר הנהג אל פרק ידו או להניח לצד מושב התינוק פריט יומיומי שאתם לא יוצאים בלעדיו מהרכב כמו התיק לעבודה. גם אמצעים כאלה לא תמיד יכולים למנוע טרגדיות. בכתבה זוכת פרס הפוליצר של הוושינגטון פוסט על התופעה מסופר על איש עסקים שכיבה את חיישן התנועה ברכב שלו לאחר שצפצף שלוש פעמים כאשר יצא מהרכב והשאיר את ילדו בפנים בשמש הלוהטת. הוא הניח שהאזעקה התקלקלה, כיבה אותה מרחוק והלך לעבודה.

הנה כמה מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב שאספו בארגון “בטרם”:

‫‪BABY REMINDER

אפליקציה לטלפונים מסוג אייפון מבוססת GPS. האפליקציה יודעת לזהות אוטומטית ‫התחלת נסיעה של המשתמש ‪ומחכה לזיהוי של עצירה. כאשר זיהתה מצב של עצירה סופית ‫האפליקציה מתחילה לתזכר את המשתמש בהודעות קול המלוות ברטטעד לביטולם על ידי המשתמש.

‪ .המוצר משווק בישראל ללא תשלום

לאתר

להורדה לאייפון

 

מי בא לגן

‫אפליקציה המאפשרת מעקב אחרי נוכחות ילדים בגני ילדים ובמוסדות החינוך. הגננת המשתמשת באפליקציה מעדכנת רשימה של ילדי הגן. כאשר הם מגיעים אל הגן היא מסמנת את שמם וההורים מקבלים הודעה שילדיהם הגיעו. לאחר זמן מוגדר יעלו שמות הילדים שלא הגיעו ובלחיצת כפתור הגננת מעדכנת את ההורים כי ילדם טרם הגיע לגן והם יוכלו להשיב לה בנושא. האפליקציה תעודכן בימים הקרובים כך שתתאים גם לדיווח תא המשפחתי ולא רק לגן.

לפרטים נוספים: דורון חסן, מנהל פרויקטים מתקדמים די פי סי מחשבים ותקשורת בע”מ.

0508538553, 048412007

 

בייבי קיפר של שילב

‫המוצר מורכב משני יחידות שיש ביניהן קשר אלחוטי – ‪יחידת ילד שהיא משדר ויחידת הורים שהיא מקלט.

על ידי הפעלת מתג פשוט ביחידת הילד תתריע יחידת ההורים באמצעות צפצוף, רטט וחיווי כאשר יווצר מרחק של מטר בממוצע בין שתי היחידות. המוצר ישווק בלעדית ברשת שילב החל מסוף חודש יולי, 2013. עלות: 249 שקלים.

לדף הפייסבוק

 

‪ BabyVox

מערכת לגילוי תינוק שנשכח ברכב המבוססת על חיישנים היודעים לזהות בזמן אמת ילד שנשכח ברכב ומפעילים באופן אוטומטי שרשרת ‫פעולות להבטחת שלום הילד בהם שליחת קריאת מצוקה למוקד מאויש, פתיחת חלון, שליחת הודעת טקסט למספר נבחר, הפעלת מצלמות המותקנות ברכב גם בזמן שהרכב כבוי ונעול כדי לאפשר תקשורת בזמן אמת עם הילד.

העלות: 1,000-2,000 שקל כולל התקנה. התקנה לקהל הרחב בנקודות השירות של חברת מוטורולה ברחבי הארץ.

לפרטים באתר

ובטלפון 03-9600288

 

מושב לרכב ‫‪The First Years IAlert Convertible Car Seat

‫מושב בטיחות דו כיווני הכולל בתוכו מערכת השולחת להורה התרעה לסמרטפון. אם הילד לא הוצא מהרכב.

‪ . המושב גם שולח התרעה אם החגורה נפתחת בזמן הנסיעה

המושב ניתן לרכישה באתר אמזון‪.

‫מחיר‪.$ 399 :

 

‫‪Baby Alert International

‫מוצר הכולל שני סוגים שונים של חיישנים: חיישן משקל המזהה את הילד ומשולב במושב הבטיחות וחיישן המשולב באבזם הריסון של מושב הבטיחות.

‪ .החיישנים מתחברים למכשיר המשמש כמחזיק של מפתחות

‪ .אזעקה מופעלת כשהנהג מתרחק יותר מארבעה וחצי מטרים מהילד החגור במושב

ניתן להזמין את המוצר לישראל דרך האתר. עלות: 70 דולר.

לאתר.

 

Suddenly Safe ‘N’ Secure Systems, Inc

פד המונח במושב ומשדר הפועל על סוללות. במידה והילד נותר ברכב המשדר ישמיע אזעקה ורטט. ניתן לקבע את המרחק.

עלות: $54.95

להזמנה באתר

אפליקציית “מחשבון דלק”

לאפליקציית מחשבון דלק נוספה תכונה חדשה בשם “תזכורת לתינוק”. פיצ’ר זה מזהה ברגע שיצאתם מהרכב ומקפיץ הודעת PUSH ונועד לעזור ולמנוע מצב של השארת תינוק ברכב. מפתחי האפליקציה מציינים כי בדומה לכל פתרון טכנולוגי אין להסתמך אך ורק על פיצ’ר זה ויש להפעיל שיקול דעת הגיוני. להורדה לאייפון. לסקירת האפליקציה.

עוד ב”לגדול“:

אטרקציות לילדים

ימי הולדת לילדים

חוגים לילדים

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן