9 דברים שהייתם צריכים לדעת בגיל 20

30 זה לא ה-20 החדש? על פי ספרה החדש של הפסיכולוגית הקלינית מג ג’יי (העשור המכריע – מדוע שנות העשרים שלך חשובות ואיך להוציא מהן את המיטב ועכשיו), ממש לא. אז אם אתם בני עשרים ומשהו או בדרך לשם, הפנימו את המסרים האלה עכשיו ואל תבואו לבכות לה אחר כך.

בהרצאתה, מג ג’יי מנסה להעביר מסר סותר קלישאות לבני העשרים ומשהו ובעצם לומר שזו לא תחנת המתנה לגיל 30, אלא תקופה בעלת השפעה קריטית ביותר עבור מהלך החיים. אלדן וויקלר תפסה אותה לשיחה בטלפון והתוצאה לפניכם.

9 מיתוסים לגבי הגיל שבו אפשר להתחיל לעשות משהו עם החיים שלכם:

מיתוס 1: “שנות ה-20 שלכם לא באמת נחשבות”

לדבריה של ג’יי, שנות ה-20 אמנם נראות לא חשובות, אך זה הזמן הקריטי ביותר לעשיית הצעדים שישפיעו על שנות ה-30. זה אמנם לא זמן שבו חייבים לקבל החלטות, אך בהחלט הזמן לתכנן קדימה ולנסות לחשוב איפה רוצים להיות בעשור הבא של החיים – עם איזו קריירה ואיזו זוגיות.

מיתוס 2: “גלו קודם את הקריירה המושלמת עבורכם. עבודה יכולה לחכות”

רבים מבני העשרים ומשהו חושבים שעליהם קודם לתכנן קדימה ולבחור בקריירה. חלקם אף משקיעים 100% בלימודים ולא מתנסים כלל בעבודה, או שמתנסים רק בעבודות מהסוג שמעבירים איתו את הזמן.

במקום זאת, מפצירה ג’יי בצעירים להתייחס לשנים אלו כאל התקופה האידיאלית לבניית מה שהיא מכנה “הון זהותי” – פיסות חוויה קטנות המתגבשות עם הזמן לזהות העתידית.

“זה בסדר לעבוד במשהו שלא נחשב אידיאלי עבורכם, אבל נסו מדי פעם למצוא עבודה שתגרום לאנשים להישען לאחור ולבקש מכם שתספרו להם עוד על העבודה שלכם.”

מיתוס 3: “אתם בני עשרים ומשהו אז אתם יכולים לעשות מה שבא לכם”

“לפני שתישבו בקסמי המשפט הזה, כדאי להיות קצת יותר ריאליסטיים לגבי הכישורים והמטרות שלכם” אומרת ג’יי. בספרה היא מזכירה את התיאורטיקן הפסיכואנליטיקאי כריסטופר בולאס ומציינת שבשנות העשרים לחיים קל מאוד להתפזר לכל הכיוונים, אבל מומלץ דווקא לנסות ולהיזכר בחלומות ילדות ישנים שלא מומשו כאבני דרך שיובילו אתכם לכיוון שמתאים לכם.

מיתוס 4: “אם תעבדו במשהו שאתם אוהבים, זה לא ירגיש לכם כמו עבודה”

“אחת העובדות של החיים”, אומרת ג’יי, “היא שעבודה תישאר עבודה, גם אם אתם עוסקים בהדרכת טיולי קיאקים או בעיצוב אופנה.” לטענתה, “לא הכל שחור או לבן.

כמובן שיש עבודות שלא יתאימו לכם, אבל המחשבה שהעבודה שלכם תהיה מושלמת, דומה למחשבה שמרגע שמתחתנים, חיים באושר ועושר מבלי לריב אפילו פעם אחת.”

“במציאות, כל העבודות ומערכות היחסים הן עבודה, אך כך גדלים וכך רוכשים כישורים חדשים.”

מיתוס 5: “תמיד תוכלו למצוא את העבודה שאתם באמת רוצים”

מבחינת ג’יי, ההיפך הוא הנכון. היא מספרת שאחת החרטות שהיא שומעת יותר מכל ממטופליה שבשנות ה-30 לחייהם היא שהם לא חקרו מספיק את האפשרויות התעסוקתיות שעמדו בפניהם בגילאי העשרים שלהם. בספרה היא כותבת “במאה ה-21, מסלול החיים והקריירה לא בהכרח נעים על אותו מסלול. עלינו לחבר יחד את החתיכות בעצמנו.

כשיודעים זאת, כדאי להתחיל לחבר את החתיכות האלו יחד: ללא ילדים או משכנתא, לעבור מעיר לעיר ולהחליף מקום עבודה יהיה מהלך סביר יותר לביצוע”

מיתוס 6: “לא אוהבים את העבודה? אז תתפטרו”

לעזוב מקום עבודה בקלות דעת רק בגלל שאתם בני עשרים? עבור אלה המתלבטים אם להתפטר או לא, ג’יי מציעה לשאול את השאלות הבאות לפני שמקבלים את ההחלטה:

  • מה בעבודה הזאת גורם לי לאי שביעות רצון?
  • האם אני עוד לומד משהו מההתנסות שבעבודה הזו?
  • האם יש משהו בעבודה הזו שאהבתי?
  • למה אני חושב שרציתי לעבוד פה מלכתחילה?

בנוסף, היא מציעה לבחון ברצינות את המצב הפיננסי ולבדוק אם המהלך של מעבר מעבודה לעבודה בכלל אפשרי מבחינה כלכלית כרגע.

4 סיבות שבגינן אנשים מתפטרים מהעבודה

מיתוס 7: “אם יש לך בוס גרוע, עזוב ואל תביט לאחור”

מה קורה כאשר מחליטים לעזוב מקום עבודה בגלל אדם ספציפי, שהוא במקרה גם הבוס? לדבריה של ג’יי “בוס רע אינו תמיד סיבה מוצדקת לעזיבה. אם אתם עדיין משיגים משהו מהעבודה הזאת, משהו שיעזור לכם להצליח במהלך הדרך המקצועית שלכם, הישארו עד שיש לכם מספיק מזה – ורק אז עזבו. היעזרו בזה כדי להשיג את העבודה הבאה שלכם, עם בוס טוב יותר”.

וכמובן, מייעצת ג’יי, “כשהדבר מתאפשר, עזבו בצורה נעימה. העולם קטן יותר מכפי שנדמה ואפילו בוסים בעייתיים יכולים להיות יום אחד בעמדה שבה יוכלו לעזור לכם, או לא”

מיתוס 8: “לא מומלץ להחליף עבודות בתדירות גבוהה”

האם יציבות תעסוקתית הינה בגדר מאסט? “למעשה, זה דווקא יותר מבסדר” מרגיעה ג’יי. להתנסות בסוגים שונים של עבודה וקריירה כשאתם בשנות העשרים לחייכם, כך שתצברו מסקנות עד שתגיעו לגיל 30.

זכרו כי הדבר שהופך עובד המקפץ מעבודה לעבודה (Job Hoper) לעובד רצוי, היא היכולת שלו לחסר ביניהן יחד ולקשור את ההחלטות הללו יחד לסיפור מגובש”.

“אם שואלים אתכם, ‘מה עשיתם בחמש השנים האחרונות?’ עליכם לדעת להסבר במה התנסיתם ובמה אתם עוסקים עכשיו” היא מסבירה. “כיוון של קריירה רק הולך ומתמקד עם השנים. למשל, אולי אתם רוצים קריירה שמתמקדת בעזרה לזולת, אז אתם מתנסים בהוראה, אבל אז מבינים שאתם מעדיפים לעבוד בסגנון של ‘אחד על אחד’. זו קשת סיפורית. הקריירה שלכם דינמית ועשויה להשתנות עוד במהלך שנות הבגרות שלכם, אבל חייב להיות בה היגיון.”

מיתוס 9: “לבני 20 ומשהו מגיע הכל”

לבני דור ה-Y יצא מוניטין רע, אבל לאחר שנות עבודתיה הרבות עם בני 20, ג’יי לא רואה בהם נרקסיסטיים שחושבים שהכל מגיע להם, אלא פשוט אנשים חסרי ניסיון. “הבוסים שלכם אינם ההורים או המורים שלכם וההתפתחות המקצועית שלכם לא מעניינת אותם. אי ההבנה הזו עלולה לגרור טעויות.”

“היכולת לחשוב קדימה לא מגיעה עם הגיל, אלא עם הניסיון. בני ה-20 ילמדו להתאים את עצמם למקומות העבודה – הם פשוט צריכים זמן והזדמנות להוכיח את עצמם.”

ולסיום, למה ללואי סי קיי נמאס לקבל שירות מבני 20?

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן – עבודה וקריירה ב-AllJobs

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן