רפואת שיניים ואסתטיקה מושלמת

רפואת שיניים וכירורגיית הפה

רופא שיניים או רופא שיניים אינם מבעלי המקצוע שאנו שמחים לפגוש… עם זאת, בניגוד לרופאים מקצועיים אחרים אותם נראה באופן נקודתי בעקבות בעיה ספציפית, אצל רופא שיניים מומלץ לבקר על בסיס קבוע לבדיקות תקופתיות. זאת על מנת שלא נצטרך להגיע בנסיבות פחות נעימות של כאבים. בנוסף, שלב הכאבים מגיע כאשר הבעיה לא נמצאת בתחילתה אלא בשלבים מתקדמים יותר שיכולים כבר להביא להתערבות כירורגית.

תחומי ההתמחות של רופאי שיניים

כמו רופאים  אחרים, גם רופאי שיניים בוחרים את תחום ההתמחות שלהם. אין הדבר כמובן אומר שלא ניתן לגשת אליהם לבדיקה שגרתית או טיפול קל, אלא שיש להם תחום התמחות שבו הם מתמקדים ומנוסים בו יותר מרופאים אחרים שלא התמחו בתחום זה. בין תחומי ההתמחות ישנם:

  • כירורגיית פה ולסת: תחום זה הוא תחום מורכב מאוד הכולל אבחון וטיפול בבעיות ומחלות שונות בחלל הפה כמו חיך או שפה שסועים, גידולים שפירים או ממאירים, עיוות בעצמות הפנים ועוד.
  • שיקום הפה: שיקום הפה כולל התאמת שתלים דנטליים או כתרים כאשר מבצע ההשתלה הוא כירורג פה ולסת. המומחה בשיקום הפה מסייע בשיפור המראה ויוצר אסתטיקה דנטלית שלא היתה קודם לכן בעקבות בעיות כמו שן רקובה שהיה צורך לעקור, שן חסרה שנפלה ועוד.
  • אורתודנט: תחום האורתודונטיה קשור אף הוא לאסתטיקה דנטלית אך לא רק. רבים ניגשים לטיפול יישור שיניים על מנת לשפר את מראה הפה והשיניים אך יש לכך גם השלכות בריאותיות כמו לעיסה טובה יותר. אורתודנט מתאים למטופל את סוג הטיפול המתאים ביותר, בין אם זהו מתקן קבוע או נשלף, כולל אופציה לשיטות חדשניות.

איך לבחור רופא שיניים?

בבחירת רופא או רופאת שיניים כדאי לקחת בחשבון מספר דברים:

  • התמחות הרופא: כאמור, לא בכל חור בשן צריך רופא מומחה, אך אם הבעיה מורכבת, חשוב לבדוק שזהו רופא שנושא הבעיה הוא תחום ההתמחות שלו.
  • ניסיון ומקצועיות: גם בטיפולים פשוטים יחסית כמו סתימות חשוב שהרופא יהיה בעל ניסיון, מקצועי ורציני. אל תהססו לבדוק ולקרוא מידע על הרופא, למרבית הרופאים ישנו אתר ובו מידע על הרזומה שלהם.
  • תחושה נוחה: כיוון שטיפול אצל רופאת שיניים אינו חוויה נעימה במיוחד, חשוב שהמשתנים האחרים סביבכם יהיו מתאימים: ניקיון והאסתטיקה של המרפאה, נעימות אנשי הצוות ועוד.
  • זמינות ונגישות: מומלץ לבחור מרפאה באזור מגוריכם, כזו שמאפשרת גמישות מבחינת שעות העבודה.

אסתטיקה דנטלית

אסתטיקה דנטלית כוללת מגוון טיפולים, החל מטיפולים פשוטים יחסית המשפרים פלאים את מראה הפה והחיוך ועד טיפולים מורכבים יותר הכרוכים גם בהתערבות כירורגית או אורכים זמן. המשותף לכל טיפולי האסתטיקה הוא שמטרתם אינה רפואית פונקציונלית אלא בעיקר נועדו למטרות אסתטיות. עם טיפולי האסתטיקה הדנטלית נמנים:

  • הלבנת שיניים: הלבנת שיניים, או במונח המקצועי שלה הבהרת שיניים הופכת את השיניים לבהירות יותר. צחצוח לא נכון, קפה או סיגריות הופכים את השיניים עם הזמן לצהובות יותר ואף שחורות. הלבנת שיניים הנעשית באופן מקצועי יעילה משמעותית לעומת הלבנה באופן עצמאי באמצעות חומרים שקונים ברשתות הפארם. ניתן לבצע את התהליך בבית או במרפאה. בטיפול הנעשה בבית המטופל מרכיב סד בו ישנו החומר הפעיל שגורם להבהרת השיניים. במרפאה ישנה גם חשיפה למקור אור המזרזת את הפעלת החומר.
  • ציפוי שיניים: ציפוי שיניים נותן מענה לשיניים מוכתמות, צהובות וגם שיניים שיש בהן סדק או שבר קטן שפוגם בצורתן. ציפוי חרסינה לשיניים נעשה באמצעות חומרים כמו חרסינה לומיניר, ציפוי חרסינה דקיק, נאנו קומפוזיט, ציפוי סינתטי העשוי חלקיקי זכוכית זעירים שעלותו נמוכה יותר מציפוי חרסינה ועוד.
  • יישור שיניים: יישור שיניים הוא תהליך ארוך יחסית לאחרים. לאחרונה יישור שיניים שקוף הפך פופולארי יותר גם בקרב מבוגרים ולא רק ילדים ונוער. זאת בעקבות טיפולים חדשניים כמו אינוויזליין, פלטות שקופות נשלפות בהן לאורך התהליך מחליף המטופל את הפלטה בהתאם לשלב בו הוא נמצא. מעבר לכך גם מתקן קבוע, גשר סמכים, ישנו היום עם סמכים שקופים וכמעט לא נראים. ישנה אפשרות גם להדבקת סמכים על צידן הפנימי של השיניים

לסיכום, התחום של טיפולים אסטתיים ואסתטיקה דנטלית נמצא בהתפתחות מתמדת. אין סיבה ללכת כשאתם נבוכים או חוששים לחייך. הכל ניתן היום לתיקון ובאמצעים מתקדמים ונוחים.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן